Paradis på jord


Advertisement
India's flag
Asia » India » Kerala » Wayanad
February 15th 2011
Published: February 15th 2011
Edit Blog Post

Heisann!

Nå når dere der hjemme har brukt opp pengene deres på dyre valentinesgaver og morsdag, og sitter foran peisen og hutrer og fryser, sitter jeg og koser meg i det grønne, varme Wayanad, og fordøyer en deilig middag verdt 15 kroner. Morsdag tror jeg ikke de har hørt om her oppe, og det med å vise kjærlighet i det offentlige rom, er heller ikke så populært blant de konservative innbyggerne. Noe jeg synes er helt greit.

Ellers har det vært muslimsk helligdag i dag, jeg tror de feiret bursdagen til profeten Muhammad. Det merket jeg først og fremst ved at jeg ble vekket i dag tidlig, da en parade trampet forbi leiligheten vår, med syngende og trommende barn og voksne. Når det er helligdag i India, så er banker og offentlige kontorer stengt, akkurat som hjemme i Norge. Men det fine med India, er at de feirer både kristne, muslimske og hinduistiske helligdager, i tillegg til engelske banking holidays. De er heller ikke redde for å gå ut i streik, hvis de er misfornøyd med arbeidsforholdene, noe de er både titt og ofte. Med andre ord, har de mange fridager. Det må da være paradis på jord, for feriekåte nordmenn som skriker og klager så fort en helligdag skulle være så dårlig timet at den faller på en søndag.

I morgen skal vi være gjester på et politisk møte i nærmiljøet, det blir spennende. Forhåpentligvis får vi flere avtaler de kommende dagene, så kanskje jeg har noe å skrive om til helga.

På gjensyn!




Advertisement



21st February 2011

wow
A good narration

Tot: 0.1s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0434s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb