Backwaters

October 10th 2008
Published: October 10th 2008

Halloj!
Idag har vi varit pa de kanda Kerala Backwater med en kanot i fyra timmar, vi hade med oss en paddlare och det kostade ca. 10 euro. Da vi var pavag hemat med kanoten stannade han vid en liten by och vi blev bjudna in till en hydda dar nan lokalbefolkning bodde, de bjod oss pa mat utan att fraga ifall vi ville ha, forstas ville de ju senare ha betalt for maten, aven om vi inte at sa mycket. Det gor att man blir lite besviken pa att bli inlurad och som dum europe tro att de gor det av vanlighet, det ar ett litet indiskt tricks som man kan akta sig for ifall nan kommer hitat, just det att de inte fragar forst utan skall ha pengar sen. Men det ar val sa i fattiga lander, att ifall man ar turist sa ar man ett $ tecken i deras ogon.

Naval ikvall skall vi ta taget till Varkala, som jag tidigare skrev, det tar bara 1,5h sa vi kopte samsta klass biljetter till taget, skall bli kul.. vi lar val hanga utanfor taget... Dar lar det vara mycket vackert.

Nu borjar jag faktiskt bli lite kissodig igen...=)

Ha d gott!

Dr. Delhi

Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb