progressie in Bangalore


Advertisement
India's flag
Asia » India » Karnataka » Bangalore
May 22nd 2009
Published: May 22nd 2009
Edit Blog Post

de autorickshawhenkde autorickshawhenkde autorickshawhenk

Deze was aardig! een andere probeerde mij te naaien en die heb ik dus niet gefotografeerd!

5 weken alweer



Hallo allemaal,

Aankomende zondag is het 5 weken geleden dat ik in India aankwam! er is in die tijd echt veel gebeurd! Ik ben bijna klaar met de eerste set experimenten en ik moet zeggen dat ik alles steeds beter snap en dat ik handigheid krijg in het verwerken van mijn data, zodat dat (nog steeds best veel, maar) minder tijd kost😊.
Nog 7 weken te gaan dus ik moet een soort van opschieten als ik mijn verslag af wil hebben voordat Lisa komt de 10e Juli.
Vorige week ben ik in mijn eentje Bangalore in gegaan. Ik ging op jacht voor een nieuwe mobiel omdat mijn oude de geest gegeven heeft. Natuurlijk heb ik hem opengeschroefd met mijn nieuwsgierige hoofd om te kijken wat er precies aan mankeerde. Het kabeltje dat de 2 delen van mijn slidingphone verbond was versleten! naja, nu ben ik de eigenaar van een hele hippe nokia (weer een slidingphone: ik leer niet van mijn fouten; maar hij zag er zo mooi uit😊) Hij maakt leuke foto's waarvan je er eentje in dit verhaal kan vinden. daarna nog wat mangos gekocht en nog even rondgeneusd op de markt die volgens
Het labHet labHet lab

Een panoramafoto gemaakt met mijn nieuwe mobiel (voor de geïnteresseerden: nokia 6210 nav)
mij altijd open is en waar ze allerlei gave dingen verkopen om te eten (ik heb het nog niet aagedurfd om zo'n stalletje langs de weg leeg te eten: je weet maar nooit: straks word ik weer ziek) Ohja over ziek zijn: ik moet zeggen dat de koe die ik laatst verorberd heb niet de blaam treft van mijn antiperistaltische bezigheden. Het was een pak fruitsap die ik te lang (3 dagen) open had laten staan. Toen ik het wegkieperde kwam er een dik plak schimmel mee! Afijn: dat weet ik ook weer: het goede nieuws is: volgende keer weer koe!!

Op mijn terugweg van de stad naar de campus probeerden de autorickshawhenken mij op te lichten door het veel te hoge bedrag van 2 euro (130 roepie) te vragen voor een ritje van ongeveer 10 minuten. Ik heb het kunnen afdingen tot 70 roepie, iets meer dan een euro! HAHA!

Daarna heb ik lekker gegeten op de campus en gebabbeld met een paar postdocs over verkiezingen, trouwen en nederland. De verkiezingen zijn nu over en 'congress' heeft gewonnen. Dit is de al zittende partij en volgens mij was het wel positief! Met het stemmen komt de kastencultuur
ErixErixErix

De gekke cubaan die mij dansen leert tijdens het wachten in de donkere laserruimte :)
van India weer naar boven, want er zijn dus bepaalde politieke partijen die maar 1 bepaalde kaste steunen en als jij die kaste bent of ook support dan stem je dus op die politieke partij! dit geeft wat getouwtrek met zetels, maar ik hoorde dat congress dus wel een goede was en dat de coalitie die gevormd werd door congress en een paar kleine partijen een meerderheid hadden.
Over trouwen (indian style) hebben we het ook gehad: ze zeiden dat het zo geweldig was om in India te trouwen dat ze mij voorstelden om hier te trouwen. Ik vertelde dat Lisa mij dan zou vermoorden, maar ze vertelden da ze bedoelden dat ik samen met Lisa in India moet gaan trouwen. Toen vertelde ik dat ik als ik dat deed ik vermoord zou worden door mijn moeder, dus dat het geen optie voor mij was om in India te trouwen 😊. Wel zou het me leuk lijken om een keer te kijken bij zo'n bruiloft. Ik heb laatst al een beeld gekregen van zo'n bruiloft, want we hebben een homevideo gekeken van de bruiloft van een neef van een jongen in het lab: dat was echt indrukwekkend om te zien!
RIJSTRIJSTRIJST

dit was tijdens een 'public dinner' dan serveren ze ook bier (650 ml flessen :D)
veel mensen en veel eten en heel veel rituelen!)

Nou, ik heb net gebasketbald en lekker mijn lengte misbruikt 😊 Sporten is echt lekker wanneer je de hele dag op je kont naar piekenpatronen zit te staren!

Volgens mij ben ik nu uitgepraat...

Bedankt voor het lezen en alle reacties tot nu toe: dat vind ik echt leuk!
Tot de volgende keer

X Freek

ps: superbedankt voor de ansichtkaartjes die binnen komen: echt tof!


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement

VerjaardagVerjaardag
Verjaardag

Dit was de verjaardag van iemand van het lab: we hebben 'eggless' taart gegeten, want er zijn hier vega's die wegens hun geloof geen eieren eten. Interessant die cultuur (dit meen ik trouwens). De mevrouw met de baby is mijn begeleidster, trouwens: mrinalini. Hoe de baby heet weet ik niet. Het meisje dat zit op de bank met het rode t-shirt is de jarige: Spriha heet ze
klein poesjeklein poesje
klein poesje

naast zwerfhonden heb je ook zwerfpoesjes: deze is echt vét klein!


22nd May 2009

blub
volgens mij ben je gewoon ziek omdat je zo te zien met je fikken eet! eerst handjes wassen he? :-) Hier alles goed! lekker onweer gehad, ik druk aan het afstuderen (wat is dat saai) en wessel is aan het nerden. KUS!
23rd May 2009

Tent gekocht :)
Weet je nog, lang geleden, dat jij op ons feestje was en ons geld voor de vakantie-uitrusting had gegeven? Nou, wij hebben laatst een mooie tent gekocht om mee te nemen op onze fietsvakantie deze zomer! Dat moesten we jou natuurlijk even laten weten ;-) -> Goed besteed geld dus! Groetjes van ons, Wim en Gwendy
25th May 2009

Held
Freek, Mooi om te horen dat het goed met je gaat. Ik hou van je. De PP mentaliteit overleefd alles freek! Gister een wilde everwzijn (vanuit de REGIO, geschoten door een vriend van de mensen waar ik nu verblijf) gegeten van de BBQ... en kersen eten van uit de kersboom... Ja freek... We LEVEN! Liefs Gido
25th May 2009

Klinkt allemaal weer goed na je bizarre verhaal over de stoelgang. Nog even doorwerken dan kan je vakantie beginnen. En van dat trouwen in India, zou ik maar gewoon ergens in Nederland doen. Kunnen we er tenminste nog iets van mee genieten. We wachten op je volgende bericht.
25th May 2009

Hej freek, super zeg allemaal. Het gaat dus best snel. Cool. Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Geniet ervan! Nog even en dan is Lisa weer bij je... ;) Bye bye x jen
26th May 2009

Vrucht vs. Vleesch
Zo zie je maar weer...vleesch is veel gezonder dan vrucht. Trouwens heel goed van dat afdingen. Voor meer dan een euro wil je ook niet 10 minuten in zo'n veredelde golfkar zitten toch? In boekarest hadden ze teminste nog Dacia's als taxi ;-) Anyway, nog veel suc6 met het afronden van je stage in 7 weken! Heb zelf nog een week of 5 voor mijn onderzoeksgroep en moet ook nog veel te veel doen :-S. Maar goed, 't zal allemaal wel loslopen...haha Oh well :-)
27th May 2009

Hey Freek, mooi om al die verhalen van je te lezen! Goed dat je weer beter bent, en nou geen schimmelsap meer drinken ;) Heb je nog foto's van die bruiloft? lijkt me echt leuk, misschien kan ik nog inspiratie opdoen :P Have fun daar, geniet er lekker van! Liefs, Marit
2nd June 2009

Laat maar komen...
Ha Freek! Leuk om even een verhaaltje van je te krijgen op Facebook! Ik ben daar niet zo actief trouwens, maar goed! Wel weer even een goed reminder om weer een keertje op je blog te kijken! Leuk, vooal ook met al die foto's. Hier is alles allemaal prima. Net in Belgie geweest voor een conferentie en een familieweekend. Nu weer lekker in Boekarest. Volgend weekend is het hier Pinksteren en gaan we het land weer even verder verkennen. Met de trein helemaal naar het noorden (=6.5 uur) en daar kloosters bekijken en wandelen. Ik moest wel lachen om je opmerking: 'Interessant die cultuur (dit meen ik trouwens)'. En zo is het ook: Lekker over je heen laten komen en alle positieve dingen meepakken :-). Heel veel succes nog en geniet ervan! Groetjes Joanne
2nd June 2009

teletubbies
He Freek, Eet je wel goed? Je ziet zo magertjes ;) leuk om verhalen te blijven lezen. Ik ben weer lekker op tijd met reageren. Je komt vast thuis met ogen die af en toe op en neer gaan omdat ze gewend zijn naar piekpatronen te staren ;) Succes daar!
3rd June 2009

Ha Freek, uit je verhaal maak ik op dat je wel weer hersteld bent! Hoe ervaar je je omgeving qua kleur? Is het als die foto van die "mooie boom" of was dat een uitzondering? Kun je 's nachts nog genieten van een sterrenlucht of is de lichtvervuiling net zo erg als bij ons? Veel plezier nog met je " piekwerk" (het lijkt wel kerstmis) en we zien uit naar de volgende foto's. Groet, ook van oom Leen
3rd June 2009

HE Freek, leuk om je verhalen te lezen en te zien hoe je steeds meer integreert. Ik ben inmiddels bezig met mn visum en het is een raar idee dat ik over 3 maanden uit Nederland vertrek. Geniet ervan want voor je het weet is het alweer voorbij! Kus, Jopie
4th June 2009

Goedzo, lengte heb je om te misbruiken! Al een fijne knuffelneger gevonden? Ik hoorde van Lisa dat je er 1 had, dus ik wil 't verhaal wel horen :D Succes nog met onderzoeken doen enzo, en met alle leuke en mooie dingen :) Lfs!

Tot: 0.069s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb