Hong Kong

Hong Kong's flag
Asia » Hong Kong
August 16th 2010
Published: August 16th 2010

For to dager siden kom vi til Hong Kong. Flyturen var på 10 timer, og det var en grusomt lang flytur. Grunnen er egentlig enkel, vi kunne ikke sove, for da ville vi snudd døgnet når vi kom hit. I tillegg hadde vi ikke egen tv, kun en storskjerm med felles filmer. Egen tv er et must på slike lange flyturer, det mener iallefall vi. Men vi kom oss helberget fram. Hong Kong er stort og har alltfor mye kinesere, det kryr jo av dem :P. Å ikke nok med at det kryr av dem, men dem er så innmari travle og høyrøstede. De springer uansett hvor de skal og hyler for den minste ting. Men samtidig så har Hong Kong imponert oss, det er en flott og moderne by med alt en skulle ønske seg. Den dagen vi kom var vi på en helt vanlig kinaresturant å spiste middag. Hyggelige kelnere og utrolig god mat!! De flirte av oss når vi spiste med kniv og gaffel, og spanderte dessert på oss. Den måtte vi selvfølgelig spise med pinner, og de flirte enda mer :o).
I går var vi i Macau, østens vegas som det blir kalt. En times båttur unna (en uhorvelig laaang time siden tusen kinesere prater omkapp med hverandre, i tillegg til de spiser mat som stinker helt grusomt!!) Macau er veldig annerledes enn Hong Kong og derfor en artig opplevelse å ha med seg. Vi lette også etter det store tårnet som Kamilla (søstra til Aleksander) hoppet i strikk fra når hun var her nede, men fant det ikke.. Eller det vil si vi trodde vi hadde funnet det, helt til vi fant ut at det var flytårnet :P hahaha, vi er like teit begge to :o).
Når vi våknet i dag fant vi ut at lommeboken min var forsvunnet, eller rettere sagt mistet. Heldigvis hadde vi ikke alle kortene i den, så det går helt fint, men litt kjipt er jo det selvfølgelig!

Turen vår nærmer seg altfor kraftig slutten. Vi skal sjekke ut fra hotellet om noen timer, og flyet til London går rett over midnatt i kveld. Vi har hatt en fantastisk tur, og opplevelsene har vært utrolig mange. Vi er så heldige som kan dra på en slik tur sammen. Vi er fortsatt like glad i hverandre som før vi dro, selv om vi har vært uenige noen ganger😊 Vi kjenner det skal bli kjempe kjekt å se familien og vennene våre igjen, for vi savner dere nå😊)

Vi sees veldig snart alle sammen, tusen takk for at dere har fulgt med oss på eventyret vårt 😊
Mange klemmer fra Jeanett og Aleksander

Tot: 0.052s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb