Kampusarkea

Asia » Hong Kong » Sha Tin
September 30th 2007
Published: September 30th 2007

Jossain vaiheessa lupailin tarkempaa kuvakollaasia yliopistoalueen elinympäristöstä. Kävin tänään auringonpaisteessa kävelemässä ja napsimassa kuvia, joten olkaapa hyvät. Kuvakavalkadin alussa on satunnaisia otoksia asumisympäristöstä ja pari kuvaa, jotka on tullut ruokahommista napsittua. Sen jälkeen pyhitetään jokainen kuva kauniin kampuksen kuvaamiseen. En haluaisi Oulun yliopistoa rumaksi sanoa, mutta kyllä tässä kampusalueessa puolensa on.. 😉

Viikonloppua on tullut vietettyä rauhallisesti. Perjantaina oli Hong Kongissa asuvien suomalaisten bisnesmiesten kokoontuminen ja siellä käytiin Jaakon kanssa kuokkimassa. Tosin tapahtuma oli aika hiljainen, sillä monet ovat lentäneet koti-Suomeen lomille, sillä viime keskiviikkona ja toisaalta huomenna maanantaina on täällä vapaapäivä. Jospa sitä huomiselle keksis jotain erikoisempaa..

Huoneen oven nimikylttiHuoneen oven nimikyltti
Huoneen oven nimikyltti

Suomalainen nimikö vaikea kirjottaa?
HuoneHuone
Huone

Tässä luukussa asuu kaksi ihmistä ja siivo onkin sen näköinen, kun tavaroille ei oikeen ole tilaa.
Hang Seng HallHang Seng Hall
Hang Seng Hall

Hang Seng Hall eli minun asuintaloni ylhäältä päin kuvattuna.
Hang Seng Hall 2Hang Seng Hall 2
Hang Seng Hall 2

Tässäpä minun asuntolani alhaalta päin katsottuna.
IltapalaaIltapalaa
Iltapalaa

Torstai-illan uintikilpailun jälkeen tilattiin paikallisten kanssa hieman iltapalaa asuntolaan ja tuommoista saatiin
Satunnainen aamupalaSatunnainen aamupala
Satunnainen aamupala

Älä kysy, mitä tuo on.. puulle maistui.
VesiputousVesiputous
Vesiputous

Kampusalueella pieniä kauniita yksityiskohtia riittää.
RakennustekniikkaaRakennustekniikkaa
Rakennustekniikkaa

Tänne en kyllä haluaisi rakennustekniikkaa tulla opiskelemaan. Paikalliset rakentavat jopa pilvenpiirtäjät pystytettyjen bambujen avulla. =)
Yliopiston pääaukeaYliopiston pääaukea
Yliopiston pääaukea

Täällä vesi on elementti, jota käytetään pihojen koristeluun. Tässä on yliopiston pääkirjaston edestä napattu kuva..
KasvillisuuttaKasvillisuutta
Kasvillisuutta

Tämä yliopisto työllistää varmaan kymmeniä puutarhureita, sillä kasvillisuus pidetään siistinä
PuroPuro
Puro

Olen monesti ihmetellyt, että mistä tuo kaikki vesi tulee, mutta jostain sitä aina riittää. Toisaalta täällä kyllä sataa säännöllisesti ja silloin kun sataa, sataakin kunnolla!
Lampi 1Lampi 1
Lampi 1

Tokihan meillä yliopistolla on oma lampikin
HuvimajaHuvimaja
Huvimaja

Tokihan lammen vieressä pitää olla kiinalaisen puutarhan tyyliin huvimajakin
SiltaSilta
Silta

Huvimajan viereen kuuluu tietenkin koristeellinen silta
Tavallinen näkymäTavallinen näkymä
Tavallinen näkymä

Todellakin tavallinen näkymä täällä: portaat ja vihreää
UrheilukenttämmeUrheilukenttämme
Urheilukenttämme

Toinen yliopiston urheilukentistä. Taustalta on helppo huomata korkeuserot: oikealla noin kymmenen kerroksinen talo ja vasemmalla hieman korkeammalla olevia taloja. Ensimmäisen täällä viettämäni viikon asuin ylhäällä oikeanpuolimmaisesa taustalla pilkahtavassa talossa.
Kampusta edelleenKampusta edelleen
Kampusta edelleen

Kaikki kuvassa näkyvät talot ovat edelleen yliopistoa. Huomioi keskellä näkyvä sini-ikkunainen talo - sen katolta on otettu seuraava maisemakuva. Sini-ikkunaisessa talossa on yleinen hissi, jolla pääsee helpommin vuoren päälle.
Sini-ikkunaisen talon katollaSini-ikkunaisen talon katolla
Sini-ikkunaisen talon katolla

Nyt ollaan sini-ikkunaisen talon katolla ja kuvassa vasemmalla urheilukenttä. Kaikki talot vesistön oikealla puolella etualalla ovat yliopistoa. Rakenteilla olevan vihreän talon edustalla jossain on yliopiston juna-asema.

Tot: 0.207s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0398s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb