151.den - presun tbilisi ( futbal)


Advertisement
Georgia's flag
Asia » Georgia
July 11th 2019
Published: July 13th 2019
Edit Blog Post

Vonku pekne krasne pocasie, idealne na stop.

Kupa vody a dovidenia onicom dedinka.

Povodne som chcel stopovat uz od kruhaca avsak postavil sam tam jeden cudzinec, ten planoval stopovat k blizkemu jazeru. Tam sa da ist podla info centra lesnou znacenou cestickou. No so znacenim cesticiek veru moc dobre skusenosti nemam. Vzdy je vyznaceny zaciatok a potom nist.

Stop zacati na novej asfaltke asi 1.5km za kruhacom.

Cakacka asi 10min.

Zastavuje mi armenske auto, v nom starsi zmiesany par, armen a ruska.

Ono ma prefrcali, rozmysleli si to a cuvali pre mna asi 200m.

Dedek moc dobry vodic nebol, uplne som mal divny pocit.

Ruska sa ma pytala rozne otazky. Kde spavam, kde jedavam. To sa ma nik este nepytal.

Vyhadzuju ma vo vacsom mestecku ijevan v centre.

Cesta tam pekna, travnate kopce vystriedali skaly.

Mestecko dost roztahane. Hlavny predajny artikel muka resp ine sypke materiali. Kopa garazi s tymto artiklom.

Na vypadovku mi to trvalo odslapat skoro 3km.

Mozna by stalo za to tu ostat jednu noc. Centrum vyzeralo ok na armenske pomery .

Cestou ma hadam aj 5x obehlo rovnake policajne auto. Dopravaci s kamerou chytali piratov ciest.

No ale stav cesty akurat tak pre ladu niva.

Fotim dalsiu matku vlasti. Nevim co vsetky vychodoslovanske staty maju s tou matkou. V kazdom hlavnom meste je, ci na inych miestach.

Zacina stop. Opat cca 15min.

Armensky par ma vsak odvaza len dakych 15km k jednej restike.

Skusal som stopnut i bus s futbalistami, nezastavili.

Avsak odchytil som ich v restike kde ma vyhodili dizajneri.

Mali zo mna sou.

Ja na ceste s dvihnutym palcom, oni v restike cakajuci na obed.

Aut moc veru nechodilo, dlhsia cakacka okolo 20min.

Zastavuje mi auto s ruskou spz.

On armen, ona ukrajinka. Obaja pracuju a byvaju v moskve, cul sa vracaju domov z tyzdnovej dovolenky v armensku.

Kurva z moskvy do jerevanu to musi byt dobra streka.

Vyhodia ma v tbilisi, kedze tam neni ziadny obchvat, pekne kusok od ubytka.

Na zaciatku klasicke otazky, potom uz nic.

Cesta nahovno, no po prekonani vrchu uz novy asfalt, ten sa postupne buduje aj dalej.

Vyhlady nadherne, hlavne na jedno jazero.

Pred hranicami zastavka na wc a kupu cigariet. Len dve krabicky.

Baba chcela broskynu ale predavali min kg, tak jej predajcovia dali jednu zadarmo.

Navigacia cisto podla mobilu.

Vodica navigacia na hraniciach navigovala na pruh pre kamiony, tak mu vravim, ze toto nene.

Ja a ukrajinka ideme na pasovku, sofer prechadza klasickh dalej, kde je okienko, tam mu daju peciatku a kuknu papiere od auta.

Samozrejme na pasovke si vyberam s ukrajinkou zlu radu (nikdy sa neriadit podla mna).

Dedko pred nami mal dva pasy, tak zdrziavanie.

Nakonec sme sa preklopili do druhej rady. Tu len sken pasu, porovnanie fotky a bum som vonku z armenska.

Nastup do auta a presun ku gruzinskym hraniciam.

Opat von z auta a na pasovku.

Tu to islo rychlo. Sken pasu, peciatku a welcome sir.

Este prehliadka auta akcnym colnikom.

Hladal cigarety ale nenasol nic. Ono ani nic nepasovali.

Moj batoh si nevsimal, vip turista, sak co vam povim.

Po prekroceni hranice na moje prekvapenie v mesteckach vlajky europskej unie. To hadam nemyslia vazne aby azijska krajina bola clenom europy.

Cesty uz o nieco lepsie.

Do tbilisi vchadzame z kopca, prvy dojem nic moc.

Osarpane vyskove veziaky z cias sajuzu.

No dojem sa hned zmeni po prichode do centra.

Najskor ideme popri rieke, na druhej strane utesy a na nich domy, vyzera to genialne.

V samotnom centre moderne budovy, pekny pesi most.

Nechavam sa vyhodit pri parku 9.marec.

A je tu to co som cakal.

Mega turizmus.

V parku kopa predajcov obrazov a roznych blbosti a kopa turistov. Rusky, anglicky, indicky hovoriaci a kopa moslimov.

Tolko nindza korytnaciek som nevidel ani v irane.

Prechod cez cestu vyzva ale ide radsej na prechod, tam je istota, ze zastavia.

A oni zastavia. Sak chcu ist do eu. I tu nenormalne kopa eu vlajok.

Na niektorych busoch co objektoch vlajka eu, im to zacvakali.

V jerevane zas busy dotovali cinania, preto na nich bola ich vlajka.

Zas som sa nechal navigovat mapami, ma,to dalo cez rozne bocne ulicky smrdiace mocom.

Po hlavnej triede rustaveli prichadzam do hosteliku lit hostel.

Podla fotiek to mohlo byt dake party miesto ale opat ako v jerevane tomu tak neni.

Osadenstvo vsetko staff az na cirnu hubu zo senegalu, keru mam na izbe spolu s jednym chlapikom zo staffu.

Vybehnutie za metro rustaveli, kde podla recepcneho fasfood a mini pekarnicka.

Ono na celej ulici same nobl podniky (samozrejme ceny ok) ale s mojim oblecenim sa tam vobec nehodim ako do celeho tbilisi ci vyspeleho mesta.

Kupujem volaco ako burek, to do seba hodene v parku vera.

Fajn parcik ale prave ho cistili (vyrabene stromy)

Je v nom aj vyhliadka ale pica z toho, bo je oplotena do vysky asi 3m t.j. cez pletivo sa dobre nakokot kuka.

Odtial okolo john propet (po rusky to ma uplny iny nazov) kostolika na ubytko.

Kostolik zaujimavo umiestneny medzi obytnou zonou.

Na ubytku v lobby cakanie na neskorsu hodinu. O 2100 je futbal europaska liga,,dinamo tbilisi vs volaky andorsky tim.

Inak do tbiliso som dosol ako som predpokladal cca za 6hod. Zdrzalo ma hlavne slapanie v ijevan.

Nuz kazbegi sa asi konat nebude, ma tam prsat a v horach to nevesti nic dobre.

O 1800 vyrazam smer stadion, z tym, ze si po ceste dam daky fastfood.

Prechadzam na druhu stranu rieky mtkvari.

Tam hned dalsi moslimsky sok.

Sade restiky so sisami a samy moslimak a nindza korytnacka.

Minam mcdonald, v tento krajine na rozdiel od armenska je, a zapadam v sharma club.

Tu hned neprijemna obsluha a cakacka na pojebany kebab v placke (shawarma) 20.min.

Prednost mali furt online objednavky. Vydrbany uber food alebo jak sa to tu vola.

Potesila aspon platba kartou ale i tam nakokot kurz jak pri vybere (3.2vs 3.17)

Odtial priamo ma stadion.

Ten obrovsky, kupujem najlacnejsi listek sak aj tak nebude plne a presunem sa klasicky ako vzdy na lepsie miesto.

V jednom parku pri stadonie som videl zgrupovat sa ultras dinama, som zvedavy.

Oproti predajni listkov cez cestu kupujem pivo. Ma ojebali na cene, najskor mi davali budvara za 7l, reku gruzinske, tak 5l za 8perc. V klasickom obchode za 3l ale to som este nevedel.

Pivo uplny humus, ledvaj som to dopil.

V turniketoch pipam listek, sposob jak u nas.

Fanshop fajn.

Idem k stredovej ciare a usadzam sa na niekoho mieste.

Jebli lude si na prazdnom stadione sadali podla cisel.

Mna vsak nastasti nik neprisiel vyhodit.

Bum bum a ani nevim jak, uz domaci vedu 2:0

Goliky pekne.

Atmosfera jak na interi ale domacich 50ultras sa snazilo. Chvilkami slapali dobre.

Po stadione chodil aj roznasac napojov.

Ja vyuzivam bufet cez polcas. Islo to rychlo, davam colu. Cena ok.

Presuvam sa ku kotlu.

Strazia ho acabi v civile. Fakt uzas.

Jeden ucasnik kotla sa chce ukazat pred pickou tak skace a krici o dusu. Ona z toho uplne hotova.

Po fotbale, ktory domaci vyhravaju 6:0 presun na ubytko.

Vonku teplo a plno ludi. Samozrejme moslimaci prevladaju aj s tyma ich sisami.

Na ubytku chvilku v lobby.

V izbe neprisposobiva opica, co furt telefonovala, tichy rezim na mobile neznami.

Zatial z tbilisi zmiesane pocity.

Foto

Dilijan

https://photos.app.goo.gl/aB6a6bUdmSq2zX6H6

Naklady :

Vyber 75l = 23.6€

Voda 1.5l : 200d
Nieco ako burek : 2.1l
Shawarma : 2.53€ (karta 8l )
Listok na futbal : 5l
Pivo plech : 5l
Coca cola 0.4l : 2l
Nakup : 0.68€ (karta 2.15l )


Advertisement



Tot: 0.664s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.3648s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb