65.den - presun k jaco island


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor
April 3rd 2018
Published: April 9th 2018
Edit Blog Post

Po budicku a ranajkach vsetko vyplatene a smer ospevovane jaco.

Po opusteny spiacej dedinky zabacam dolava, moj ciel je bauro kde by som chcel chytit neaky spoj do tutuala.

Zacina stupanie do kopca a opat stekajuci psi v mojom smere. Chvilku vahania a nakonie sa cez nich dostavam.

Velka ale fakt velka radost, ze je slnko zalezene za oblakmi.

Pod dlhom slapani sa dostavam do prvej mini dedinky. Po ceste pobehuju kozi, sliepky. Ludia ma zdravia ale bohuzial nik ma nezveze.

Ono mojim smerom ani nik nesiel.

Opat dlho nic, stupanie a dalsia dedinka.

Zas to iste. No jedna zmena tu je.

Na cca 10.min sa ku mne pridava miestny stredoskolak a robi mi spolocnost. Je cely stastny, ze si moze precvicit ang. Aj by siel so mnou aj dalej ale nema prachy. Ono domaci moc necestuju, niesu na to financie.

Zhruba po 2 hodinach slapania do kopca, mi zastavuje prvy motorkar a bere ma na razcestie los palos, tutuala.

V okoli sa pase na lukach dost koni.

V jednom useku som musel zo stroja zosadnut, dost nebezpecne klesanie po kamenoch.

Usetril mi tipujem este hodinu a pol slapania.

Tu sa snazim kupit banany, tetula dolar, no prt v dili stali polovicu.

Od miestnych zistene, ze ziadna verejna doprava mojim smerom uz nejde.(10.30 hod).

Tak skusam opat stopa. Motorky na mna seru.

Asi po 20.min stopujem auto. Dobra sprava, zoberu ma do tutuali.

Naskakujem na korbu hiluxu. Tu uz je jedna rodinka z los palos. V kabine sedi ich rodina z dili.

Idu na jednodnovy vylet na ostrov jaco. Genialne, zoberu ma az dole. Nebudem muset slapat 8km.

V blizkom jazere ira lalaro zije vela krokodilov. Domaci ich nelovia, su pre nich posvatny avsak psom nepohrdnu.

Miname dve dedinky, skolaci s otvorenymi hubami kukaju na cudzinca na korbe.

V dedinkach su obcas vidiet miestne domceky na stracej nohe. Ich vyznam mi vsak nevysvetlili. Byvat sa tam nebyva a ani sa tam neskladuje jedlo.

Ako sa blizime k poslednej dedinky kazdy zdravy mojich spolucestovatelov, vsetko rodiny.

Nezatacame dole k jaco ale pokracujeme stale do kopca az prichadzame na konecnu. Tu je pekna vila ale zrejme neosidlena.

Naskyta sa nam paradny vyhlad na okolie.

More, plaz a kopy zelenych stromov a paliem. Fakt parada.

Napajame sa na klesajucu cestu k jaco.

Cesta sem tam stupa, fajn siroka uvalcovana kamenista.

Ono i tu stavaju cestu ale ktovie kedy ju dostavaju. Tipujem neakych 2km pred cielom uz je riadny klesak a nie moc upravena cesta.

Riadne to so mnou na korbe hadze. Sedim na okraji.

Za dve hodiny od vysadenia motorkarom na krizovatke do lospalos vystupujem pri lodkach smer jaco. Autom to bolo asi hodina a pol.

Odpajam sa od mojich zachrancov a idem nazad k rozcestniku (dolava ubytka, doprava lodky).

Na ceste same kravince.

Dostavam sa pochvili k prvemu ubytku. Na google maps malo dobre referencie, kdezto druhe zle. No ale asi som si to zrejme pomylil.

Rodinka co to tu ma na starosti ang nula bodov akurat dcera, ktora sa robi velice dolezitou (ang vsak uboha).

Najskor vravi 15usd, 5usd vecera, 2usd ranajky a cul to pride voda 1.5l za 2usd.

Tak zacina zjednavanie, vodu dostavam na dolar. Cena 15usd uz zrazu neni ale je 20usd (toto iste spravila aj nemke co dosla, zrejme divca len chcelo povedal ,ze 15 uz davno neplati ale nevedela to zo seba dostat).

Chcem ranajky gratis, plan ostat 3noci. Volade volaju, nakonec na 3 dni dohodadujem sumu 80usd (60 ubytko, 3xvoda za dolar, 3x5 vecera, a dva dolace za ranajky)

Bungalov bez fanu, sietka. Uz ma co to za sebou, dvere su dvojite.

Vrch nejde zavret, spodok hej.

Na terase kopa mravcov, z vrchu ma 3x nieco osiera.

Padim na plaz. Piesok fakt pekny aj more.

Ostrovcek vyzera normalne ako kazdy, pieskove plaze, zelen.

Najskor citam na plazi knihu. Zazrak ziadna mrtva manzelka a krivo obvineny manzel.

Potom ma napada zacat stavat piesocny hrad.

Ten uspesne postaveny, prechadzka po ludoprazdnej plazi.

Pri navrate hrad zniceny prilivom a skoro mi to zobralo aj slapky s knihou.

V bungalove len posedavanie na terase. Zrazu kuknem na nohu a ta cela od mravcov.

Motorkou sem privazaju nemku co cestuje po svete uz od septembra.

Zacala v latinskej amerike a cez novy zeland pokracuje tu v azii. Ma v plane navstivit aj bhutan. Nad nim som hned teda aj zacal rozmyslat. Dalsia nie moc turisticka krajina. Lenze mimo viz tu treba aj osobneho guida. Tak na to asi prdim.

Idem este na plaz, v tom ma pochvili volaju na veceru.

Z bungalova to mam asi 30m na plaz.

Prekvapko. Pica co sa robila velice dolezita ma ojebala.

Mala byt len ryza s kuratom. No ono je ryba, ryza(velka kopa) a zelenina. Pritom som sa pici pytal aj po ich ci ayam alebo ikan a ci aj vegetables.

Ryba sa vobec nedala porovnat s rybami v com. Robena na ohni ale chut nist moc a este aj komplet bola, takze dnu vnutornosti.

Co sa tyka vody, fasujem flasu. Po chvili ma pica upozornuje, ze to je capovana z velkeho galonu. (To ako fakt za toto chceli 2usd?sak ten galon mozno tolko stoji).

Ok, no problem ale zabudni na dolar za tu vodu.

Odpil som si, volaka stiplava. Dam flasu do svetla a tam volaco plavalo.

Neskor prichadzaju jej bratia(?), tak to reklamujem ale nechapu. Ang zero.

Vodu a zda sa mi aj jedlo donisli z vedlajsieho ubytka.

Prichadza nemka, ta tu pobudne dve noci, potom dili, ramelou a bali kde prestupuje na filipiny.

Zistila, ze lodka na ostrov jaco stoji 10usd ale na osobu, nie za lod. No mozem vas jebat, za tri minuty jazdy nedam 10usd resp 20usd kedze by sme sli dvaja. Aj tak tam je len plaz a vraj perfektne snorchlovanie. Snorchel nemam ale i tak, uz som raz pocitil potapanie a snorchel ma uz nebere.

Nuz tede este prisla s napadom, ze by sme mohli ist omrknut blizku jaskynu kde su praveke kresby. Guide stoji 10usd. No ja som cital jeden ang pisany blog a tam to ludia v pohode zvladli.

Ono su od cesty co klesa k plazi dve archeologicke zastavky, jedna vlavo a druha vpravo. Co som si vsimol z auta ked sme sem sli tak cca 200m vzdialene.

Pici zas sracka, uz druhy den po sebe, ide se mna skoro len voda. Ak to do rana neprejde nasadzujem tabletky.

V noci na plaz nejdem, dva dovody, je zatiahnute, tak ziadne hviezdy a za druhe na ceste medzi ubytkom a plazov je kopa kravincov, fakt by som do neakej tej bomby stupit nechcel.

A este ma napadol treti dovod. Maju tu 4 psov. Vzdy ked som siel k domceku kde byva tato rodina co to tu prevadzkuje ohlasovali psov aby po mne nesli.

Ono zrejme to v tychto dedinkach funguje s ubytkami takto.

Niekto to tu vlastni (vlada?bo vsade maju rovnake tlaciva), daju tam byvat rodinu, co sa o vsetko stara (mozno ani preto sa neda zjednavat, vynimka com a dili), kasiruje a neskor peniaze odovzdaju.

Bo fakt si nevim predstavit z coho by tato rodina postavila tolko bungalovov. No, niekde som cital, ze to tu zafinancovala europska unia.

Budem to muset niekde vyzistit ako to vlastne je.

V bungalove teplo, neskor na terasu prichadza zviera co vylizuje konzervu tuniaka (zeby som mal sracku z toho alebo z chobotnic, fakt nevim kurva)

Okolo polnoci opat hajzel. Je to jasne, zajtra nasadzujem tabketky a serem na cele jaco kde su jebnuty ludia a pojdem do los palos. Tam sa zdrzim asi noc.

Naklady:
3xKati guesthouse, singel, fan, share kyblova sprcha : 50usd
3x vecera kati guesthouse : 21usd
Nakup : 3.75usd (voda1.5l, 2xtuniak v konzerve)


Advertisement



Tot: 0.081s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 28; dbt: 0.0562s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb