Čínské vízum


Advertisement
China's flag
Asia » China
April 14th 2014
Published: May 12th 2014
Edit Blog Post

Tak jsem konečně dostal čínské turistické vízum. Na ambasádě v Dejvicích jsem strávil celkem tak asi deset hodin – byl jsem tam celkem pětkrát: dvakrát jsem se nedostal na řadu (jako první ve frontě), jednou mi ji odmítli (protože jsem neměl rezervaci na celou dobu pobytu), jednou ji přijali (po přezkoumání konzulem) a naposledy jsem si byl vízum pochopitelně vyzvednout (a jako na potvoru zrovna fronta vůbec nebyla).

Připojím bez záruky závěry vypozorované z těchto pěti návštěv, a ze dvou návštěv před dvěma lety, pro případné další chudáky bažící po cestě do země středu. Určitě to neplatí absolutně, ale jako první vodítko je to snad lepší než nic.

Napřed co se týče front (otvíračku mají v letní polovině roku od 9 do 11:30):


• někdy je fronta na tři hodiny, někdy vůbec žádná není, dá se to dost těžko odhadnout
• jestli máte cestu kolem, tak se tam vyplatí dojít v jedenáct – fronta v tu dobu bývá nejkratší, a sice se pravděpodobně na vás stejně nedostane, ale to zjistíte za pár minut, kdy rozdají asi tak patnáct lístků pro ty žádosti, které ještě ten den vezmou, a ostatní pošlou domů
• jestli přijdete v sedm, osm nebo v devět, je jedno: v průměru budete stejně vždycky čekat dvě hodiny


Co se týče turistického víza (typ L, asi L jako 旅客 nebo co):


• fakt chtějí všechno, co je napsané na stránkách, včetně potvrzení zaměstnavatele
• fakt chtějí rezervaci ubytování na celou dobu pobytu (tip: je možné si rezervovat hotel a pak ho zase zrušit, např. na booking.com to jde často zcela zdarma)
• pojištění stačí jakékoli, i k platební kartě
• když uvedete, že jste nezaměstnaný, tak po vás napřed zkusí chtít potvrzení z pracáku (které asi těžko můžete mít, když se tam registrovat nechcete, jelikož chcete cestovat), ale nakonec nutné není
• když jedete s cestovkou do Pekingu, tak jsou zřejmě benevolentnější, než když jedete na vlastní pěst do Sichuanu a Yunnanu (doměnka proč: obě provincie hraničí s Tibetem)


S obchodními vízy patrně dělají míň problémů, pokud tedy máte pozvání z Číny a pokud se nepokoušíte o byrokraticky neakceptovatelné experimenty typu „jedu tam pracovně a na pár dní se chci podívat po okolí“. Hádku o studijní vízum jsem slyšel jen jednou před dvěma lety a nevypadalo to zrovna příjemně – i z tohoto důvodu si chci o krátkodobé studijní vízum (typ X2, asi X jako 学习) zažádat až v Kunmingu..

Advertisement



Tot: 0.155s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 64; dbt: 0.0634s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb