Hangzhou-turen


Advertisement
China's flag
Asia » China » Zhejiang » Hangzhou
April 29th 2008
Published: April 29th 2008
Edit Blog Post

Første hotelFørste hotelFørste hotel

Dørkarm
Torsdag d. 24. april - søndag d. 27. april 2008
Denne weekend havde David og jeg planlagt at tage til Hangzhou. Om torsdagen tog jeg til Wuxi (ikke planlagt), så igen al det der stå i kø værk (for at købe billetter) er altså ikke sjovt! Om fredagen tog jeg med David til time, og så tog vi ellers direkte ud til banegården for at tage toget til Hangzhou. Turen var lidt lang, men den var ikke så slem. Jeg fandt godt nok et sted og bo i Lonely Planet, men da jeg prøvede at ringe (i Nanjing en uge før) kunne jeg bare ikke komme igennem, så jeg tænkte på at satse og håbe på at vi får et værelse. Men nej, det gjorde vi ikke, så måtte vi gå rund og lede. Fik heldigvis en lille hotelhåndbog på Hangzhous banegård, så vi gik lidt rund for at lede. Men hoteller er åbenbart rimelig dyre i Hangzhou. Til sidst besluttede vi os for at tage ind til Zhejiang University. Det er der Anders og Ane går. Ane sagde, at der var ledige værelser på det hotel hun boede på og at det kun kostede 140, så det gjorde vi. Det
Første hotelFørste hotelFørste hotel

Dødt dyr på gulvet
var ikke ligefrem luksushotel, men vi fik tag over hovedet uden at skulle af med for meget!
Om lørdagen stod vi tidlig op for at snuse os rund i Zhejiang University. Det er et flot universitet, men der vi var allerede ret sikre på at det nok ikke bliver Hangzhou næste semester. Bl.a. fordi at alt er dyrere i Hangzhou. I længden bliver det jo mange penge. Om eftermiddagen tog vi hen til det velkendte Xihu (West Lake). Det var meget flot, men synes nu kineserne overdriver en lille smule. Søen var virkelig stor, så vi købte billetter for at blive sejlet rund, og vi fik taget en masse billeder. Synes faktisk det var et rigtig hyggeligt sted. Der var bare for mange mennesker. Efter det prøvede vi på at finde en taxa hjem, hvilket var umuligt, så vi gik. Jeg var bare alt for træt, og kom vist til at pive lidt for meget, kan jeg høre på David =)
Om aftenen mødtes vi med Anders og Ane for at spise aftensmad og gå på natmarked. Det var da meget sjovt, og jeg fik købt nogle ting, men der var simpelthen bare alt for mange mennesker. Men jeg synes det var ret godt. Markedet var stort, og sælgerne var forholdsvis villig til at gå ned i pris.
Dagen efter var det jo igen hjemrejsedagen. Denne gang havde vi ikke købt togbilletter i forvejen, for der kører kun et tog til Nanjing om dagen fra Hangzhou, og det kørte omkring kl. 8 om morgenen. Så det gad vi ikke, og regnede med at tage en bus i stedet. Det tog os rigtig lang tid at praje en taxa (synes det er meget, meget svært i Hanzhou). Der kører godt nok tonsvis af taxaer, men der er bare ikke nogle der er tomme! Efter rigtig lang tid fandt vi en over på den anden side af vejen, og løb hen til taxaen for at stoppe den. Det lykkedes, og vi kom ind på busstationen. Der købte hurtigt nogle billetter, og skulle vente i en times tid. Busturen hjem synes jeg ikke var så gal, idet jeg sov det meste af turen, hvilket jeg normalt ikke gør. Kan næsten aldrig sove i busser/tog/fly. Og David tog for resten med til Nanjing, så det var også derfor busturen ikke var så slem. Da vi ankom til Nanjing tog vi hen for at spise Beijing-and, som David simpelthen havde brug for 😉 Og endelig kom vi hjem omkring 9 tiden om aftenen. Det var godt nok en lang dag!



Additional photos below
Photos: 18, Displayed: 18


Advertisement

Anden hotelAnden hotel
Anden hotel

Elsker loftbruseren
Anden hotelAnden hotel
Anden hotel

Tv med harddisk =)
PÃ¥ vej fra West lakePÃ¥ vej fra West lake
PÃ¥ vej fra West lake

Han ser vist lidt usikker ud =p
West lake igenWest lake igen
West lake igen

Det tog os lang tid at komme derfra, da vi ikke kunne finde en taxa, så vi blev nødt til at gå. Vi nåede derfor solnedgangen.
Anders og AneAnders og Ane
Anders og Ane

Før natmarked


Tot: 0.128s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 47; dbt: 0.0879s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb