Datong

China's flag
Asia » China » Shanxi » Datong
July 7th 2014

Cesta vlakem konečně končí. Byl to nezapomenutelný zážitek. Hrozně málo životního prostoru, naprostá nemožnost spát, i když Marťa na chvilku využila stolek před námi, když se tlouštík sedící proti ní na chvilku uskromnil. Nicméně jsme konečně v Datongu na nádraží a vystupujeme. Z průvodce víme, že bychom měli nasednout do busu č.4, nechat se odvézt na konečnou a tam přesednout na bus, který nás vezme k Yungang Grottoes. Je brzy a kolem nádraží nic krom Mr. Lee a tak volíme variantu jet na konečnou č.4 a tam jistě bude něco k jídlu. Nasedáme a vyrážíme. Cestu sledujeme na GPS a jen hádáme, kde by asi mohla být konečná. Neustále někdo nasupuje vystupuje a žádná konečná se dlouhou dobu nekoná. Najednou zjišťujeme, že se začínáme vracet, i když trochu jinou cestou. Trpělivě sedíme a říkáme si, že přeci na konečné musí chvilku stát a že ji přece poznáme. To si ovšem přestáváme myslet, když zastavujeme opět na vlakovém nádraží, kde to konečně vypadá jako konečná. No nic, dali jsme si malou okružní jízdu, tak jdem najít něco k jídlu. Jdeme nejdřív do již otevřeného krámku, kde kupujeme něco malého a dojídáme k tomu naše zásoby z batohu. V tom k nám přichází chlápek, který nám nabízí odvoz jak k jeskyním tak k Hanging monastery, tedy ke klášteru, který visí ve stěně hory. Nabízí zprvu cenu dost přemrštěnou, pak ale dává slevu. Bereme si navštívenku a jdeme si to rozmyslet do Mr. Lee. Nakonec se domlouváme, že pokud sleví víc, pojedeme, ale jinak se podíváme jen na jeskyně, protože to výjde mnohem levněji a na oboje nemáme čas, pokud bychom využíval městskou dopravu. Jdu tedy omrknout situaci a zeptat se. Sice opravdu slevil, al ne na částku, kterou jsme si dali jako hranici. Mezi tím jsme zjistili, že z nádraží jezdí přímý bus k jeskyním, což nám dost pomohlo abychom se nemuseli trápit s tím, jestli vystoupíme na konečné nebo ne 😊. Jdeme konečně do busu, kde nás řidič upozorňuje, že by bylo mnohem pohodlenější si nechat batohy na nádraží v úschovně a jet bez nich. Nic naplat, má ten chlápek pravdu a tak opět vystupujeme a jdeme si dát batohy do úschovny. Pak se už opravdu cestuje mnohem pohodleněji. Nasedáme opět do dalšího dvoupatráku a vyrážíme. Když přijíždíme na konečnou, tedy k jeskyním, začíná trochu pršet. Oblékáme se a vyrážíme i tak. Sice prší, ale na druhou stranu je aspoň něco vidět, protože tu není žádný smog. Docházíme k pokladně, kupujeme lístky a jdeme si to prohlédnout. Nejdřív procházíme jakýmsi nádvořím a pak se dostáváme do uličky, která je lemovaná sloupy, které jakoby nesou sloni, které jakoby podpírají opičáci. Pak se dostáváme do hezkého opatsví, které je na ostrůvku a z něho konečně procházíme k jeskyním. Jsou už sakra staré, ale má to dost atmošku. Procházíme si jednu po druhé a obdivujeme co v nich vidíme. Když přicházíme na konec, vstupujeme do místního muzea. Mají tu moc hezké, široké a pohodlné lavice a tak se tak nějak stalo, že jsme tu asi na hodinku usnuli. Není se co divit po dnešní probdělé noci 😊. Pak si kupujeme ve vestibulu muzea nějaké pití a vracíme se zpět kolem jeskyní k hlavnímu vchodu. Zde musíme chvilku čekat než přijede zase náš dvoupatrový autobus a pak se vracíme do města. Máme celkem dost času, tak si jdeme na chvilku sednout do kavárny, které jsme si všimli po cestě busem č.4. Je to nakonec moc příjemné místo a tak tu využíváme i internetové připojení k dalšímu hledání a plánování. Čas se nám pak postupně naplňuje a my opouštíme kavárnu abychom našli něco dobrého k večeři. Ptáme se personálu kavárny a vyrážíme. Na první pokus nejsme moc úspěšní, ale na druhý už nacházíme tu správnou restauraci pro nás a objednáváme si jídlo a pivo. Pak se už směřujeme směrem k nádraží. Autobusy už nejezdí a tak musíme vzít TAXI. Sice nás chtěl oklamat zdánlivě nefunkčním taxametrem, ale my se nedali 😊. Vlak nám jede zase až po 23hod, tak máme čas chvilku odpočnout v Mr.Lee, kde si objednáváme nějaký nápoj, ale hlavně provádíme večerní hygienu. Když nadchází čas, balíme věci a vyrážíme již s batohy na nádraží. Opět procházíme bezpečnostní kontrolou a jdeme k vlaku. K našemu překvapení jsou už všichni ve vlaku a chvilku po našem příchodu se vlak rozjíždí a my konečně uleháme na lůžko a usínáme....

Tot: 0.168s; Tpl: 0.012s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.076s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb