Shanghai

China's flag
Asia » China » Shanghai
November 29th 2006
Published: December 7th 2006

Weg uit het regenachtige maar prachtige Yangshuo. Om de regen en kou een beetje te vergeten hebben we onszelf getrakteerd op een treinreis 1e klasse. We eten in Thailand wel een ijsje minder. We hadden de coupe helemaal voor onszelf met 2 heerlijke 'softsleepers'. De reis duurde 28 uur en kwam op een minuut na op tijd aan in Shanghai. Daar kan de NS nog een puntje aan zuigen! Lucas heeft overdag de hele reis met zijn snufferd en camera voor de ramen vol extase zitten kijken en fotograferen af en toe Angelique haar zin gevend om een woordspelletje te doen of een hapje te eten, maar dan wel snel!

In Shanghai was het gelukkig droog maar wel koud en mistig. Flink doorwandelen maar om een beetje warm te blijven. Angelique zit ondertussen al te dromen over Thailand (35 graden) en Pad Thai (thais tradioneel recept) Angelique is na bijna een maand van somber en regenachtig weer China een beetje zat terwijl Lucas nog steeds steegjes ontdekt die hij wil en moet fotograferen (het is een ziekte) en als echte man de kou trotseert. We zijn veel te vinden in Starbucks (het is een verslaving) waar het lekker warm is.

Ondertussen is het weer hier weer droog geworden en hebben we zelfs de zon gezien! Angelique is weer helemaal in haar nopjes en vind Shanghai geweldig (de chinezen er maar op de koop toe nemend). Jammer alleen dat de Chinezen haar bril hebben gestolen die ze in haar open broekzakje had gedaan zodat hij er waarschijnlijk (op zeker) een beetje uit was gevallen. In dit tempo hebben we nog 12 extra brillen nodig, want ze heeft er maar 4 mee genomen. Dit gebeurt namelijk elke vakantie 1 of 2 keer en dan gaat ze maar 6 weken weg.

We hebben aardig wat problemen met de taal hier. Met name met het bestellen van voedsel. Niemand praat Engels en we wijzen maar wat aan wat ons lekker lijkt en anders kijken we bij anderen op tafel en als iets er daar lekker uitziet wijzen we daarnaar. Op hoop van zegen, we willen geneens weten wat we allemaal hebben gegeten. Alles wat beweegt eten de chinezen.

Ik betwijfel echter of ze Angelique zullen verstaan in het Engels ook al zouden de chinezen een beetje Engels kunnen verstaan aangezien zij in het Nederlands al de grootst mogelijke moeite had met de zin:

Eieren van een zwemmende kip (Angelique kon even niet op het woord eend komen laat staan een eendeei:-)

Ook een vliegticket boeken naar Bangkok verliep niet zonder incidenten. Het grootste kantoor hier voor toeristen; we book no international flights today, maybe tomorrow. Bij de vliegtuigmaatschappij zelf begrepen ze er ook niet veel van, het noteren van de namen duurde al een half uur...... gelukkig hebben we 10 maanden de tijd.

Onze complimenten voor de chinese keuken trouwens, die is voortreffelijk. Angelique liep welgeteld nog 2 dagen te vragen om babi-pangang en loempia's maar hield daar al snel mee op nadat ze het eten hier geproefd had. De dimsum zijn favoriet van ons.

De tickets naar Bangkok zijn binnen! Op naar het mooie weer in Bangkok!!!

20th December 2006

hieperdepiep.........
HOERAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! ...........Toch? liefs, Kat en John en Milan en Ronja x (40! x)

Tot: 0.136s; Tpl: 0.026s; cc: 16; qc: 64; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb