Peking Express

Asia » China » Shandong » Yantai
August 24th 2008
Published: September 2nd 2008

Het is 5 uur ´s ochtends. Ik maak me klaar voor mijn grote reis, naar het Oosten, het land van de reizende zon en de Olympische Zomerspelen van dit jaar. Ik heb het natuurlijk over China. Mijn reis begint in het kleine maar gezellige Fijnaart, waar ik ben geboren en getogen. Om ongeveer half 7 vertrekken we naar Brussel, waar mijn vliegtuig naar Helsinki in Finland, de eerste stop op mijn reis, v... Read Full Entry

Photos are below

Hasta LuegoHasta Luego
Hasta Luego

Een overzicht van het ijstentje waar ik nog een ijsje heb gehaald en de bijbehorende lounge. Links in dezelfde trainingspakken gestoken liep een Cubaanse delegatie sporters, althans dat was op hun rug af te lezen. Ik had al meerdere van hun collega's het vliegveld af zien struinen, op weg om Beijing vaarwel te zeggen voor een andere Chinese metropolis of boerengat.
Drank als oriëntatieDrank als oriëntatie
Drank als oriëntatie

Een mooi overzicht van een deel van de eetgelegenheden. Als je rechtsaf ging liep je door de winkelstraat en als je aan het einde daarvan aan je linkerkant keek had je drank winkel.
SpeurtochtSpeurtocht
Speurtocht

Op zoek naar mijn vlucht op het vluchtbord moest ik toch nog een paar keer pauzeren, omdat om de zoveel seconden de namen omsprongen naar de, tot nu toe, onleesbare chinese karakters.
Twee keer teveelTwee keer teveel
Twee keer teveel

Toen ik bij de gate aankwam en ik op dit bord keek vond ik het nogal vreemd dat Yantai niet op het bord aangegeven stond. Het bleek uiteindelijk dat ze de gate verwisseld hadden een uur nadat deze bekend was gemaakt.
Eerste verdiepingEerste verdieping
Eerste verdieping

Onderweg naar de eerst aan mij genoemde gate kwam ik deze plattegrond tegen een verdieping lager van de eerste verdieping. Aan de linkerkant de immense ruimte waar de bagage opgehaald kon worden en je langs de douane China in kwam.
Een lange snelwandeling later....Een lange snelwandeling later....
Een lange snelwandeling later....

Ik kwam weer goed weg na weer een absurde last minute verwisseling van gate. Het woord boarding was al hevig aan het knipperen op het moment dat ik aankwam.
Beroemd in ChinaBeroemd in China
Beroemd in China

Voor degenen met goede ogen: Jullie zien het goed, op dat bordje staat Peter Nagtzaam. Voor degenen met gewoon zicht: Jullie zicht wordt niet slechter, de foto is gewoon heel wazig door een glazen wand.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 20; dbt: 0.0345s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb