Meihuashan og Wuxi-turen


Advertisement
China's flag
Asia » China » Jiangsu » Wuxi
March 24th 2008
Published: March 24th 2008
Edit Blog Post

Onsdag D. 19. marts 2008
Der blev arrangeret en tur til Mei Hua Shan (Blomsterbjerg). Kun nogle fra klassen tog med. Det blev til en rigtig hyggelig tur. Det var meget godt lige at kunne snakke lidt med klassekammeraterne uden for skoletiden. Der blev taget en masse billeder. Jeg har prøvet at tage nogle close-up billeder. Ved ikke hvor godt de blev efter professionel standard, men synes nu de er meget pæne selv.
Efter turen tog jeg ud til Fuzimiao for at mødes med Sara, hendes veninde Mie og sin far, Peter. Vi gik selvfølgelig rundt og shoppede. Jeg fik købt nogle få ting, og har pruttet med priser en hel dag, da jeg også skulle hjælpe de andre. Det var godt, for så fik jeg øvet lidt på min prutte-kunst. Synes selv det gik ok, men vi blev garanteret røvrendet en del alligevel. Om aftenen tog vi på en fin restaurant, som vi har været på før, så det blev til et godt måltid. Efter det var vi stadig sulten efter at kigge på ting, så vi tog ned på vores natmarked lige rundt om hjørnet og shoppede videre 😉 Det blev selvfølgelig sent, men der blev også shoppet igennem!

Fredag d. 21. marts 2008
Den store dag - besøg-David-dagen. Det var første gang jeg skulle tage et andet sted hen på egen hånd, så jeg var ret nervøs. Det hele gik dog meget glat. Det tog mig ikke lang tid at finde en taxa, og på banegården stod det hele klart, hvor jeg skulle gå hen. Da jeg nåede Wuxi kunne jeg endda finde ud af at tage en bus hen til Davids skole, Jiangnan University. Så jeg var i hvert fald stolt af mig selv! Det mest forfærdelig ved det hele var at det tager 40 med bus fra centrum ind til hans skole, og yderligere skal er der 20 minutters gåtur fra busstoppestedet hen til hans kollegieværelse! Vi fik gået rund in campus. Jeg synes, at det var et rigtig hyggeligt sted med udsigt til vand og bjerg, desuden masser af plads, modsat vores uni, hvor alt er mere klemmet sammen. Vi fandt nogle butikker og jeg købte nogle sjove ting. Smuttede forbi en frisør, og så at en af frisørerne havde en frisure, der var så grim at jeg ikke kunne lade være med at grine 😉 Vi hyggede os i hvert fald om eftermiddagen. Så var det meningen vi skulle tage på en restaurant, som David kunne lide, men de skulle lukke, da vi kom. Så vi fandt en anden, og ja, jeg kom til at se køkkenet først (add!), og maden var heller ikke god!! Øv.

Lørdag d. 22. marts 2008
Vi startede dagen med noget kantinemad. Det var ok, meget olierede. Bagefter tog vi en bus ud til centrum og havnede i et storcenter med en masse smarte butikker (bl.a. Vero Moda, Only og Jack & Jones). Bestseller er åbenbart ret populær og fancy herover. Priserne var også ret høje. Det var rart at gå derind, for jeg kunne være sikker på ikke at finde fake-ting, og det var bare ligesom at gå på storcenter derhjemme =D Det der var ved det var bare, at det ”bare” var en center, men var på størrelse med Fisketorvet, som faktisk er reeet stort i Danmark ik 😉 Jeg fik købt en Biotherm skrubbe og en Clinique maske. Selvom priserne er det samme som i Danmark, mærkede jeg alligevel et lille prik af smerte, for det var faktisk mange penge i forhold til meget andet i Kina! Så til jer derhjemme - hvis man vil købe fake-varer er det Kina, men ægte varer skal købes i Hong Kong! Da vi(jeg) var færdig med at shoppe, tog vi ind på Starbucks. Det var ren afslapning med en dejlig caffe-latte! Vi sluttede med at gå i underetagen, hvor vi fandt sådan et ”game-room”, hvor man kan smide nogle mønter i forskellige maskiner så man kan ”lege” lidt, og hvis man har været rigtig dygtig, popper der en masse billetter ud, som kan byttes til nogle af tingene oppe ved skranken. Ellers var der alt fra skydespil til bilspil. Vi morede os gevaldig meget, og besluttede os for at vi ville gemme de få billetter, så vi kan få en større ting, når vi får samlet nogle flere billetter. Det blev en taxa hjem, da vi ikke orkede andet. Om aftenen kom vi på et steakhouse sammen med 4 af Davids hollandske venner. Jeg havde glædet mig til noget ordentlig bøf, men det blev en skuffelse. Jeg fik den forkerte suppe, og deres såkaldte salatbar bestod af noget agurk, tomat og en masse frugter, så ingen salat til maden, men frugter til desert. Selve min T-bone var badet i en dårlig pebersauce, og der var spaghetti ved siden af (hvorfor var det ikke bare nogle kartofler? ) Nå, men jeg bestilte mit kød til at være 80% stegt, og det blev det også. Problemet var, at de skal ikke komme og bilde mig ind at det svinekød jeg fik var oksekød!!! Det 80% stegte svinekød turde jeg selvfølgelig ikke spise, så blev mæt af suppen og frugter.
Efter det tog vi ud og bowlede. Jeg var ok, men lavede dog ingen strikes på aftenen. Øv. Senere tog vi ind på noget, der hed Scarlet, hvor der kom flere mennesker til. Det var et kæmpe diskotek med højt musik. Jeg fik lidt at drikke og morede mig så resten af aftenen  Det sluttede med lidt hovedpine og en dum taxa-chaffør, der snød os. Det burde normalt koste os omkring 40 kuai at komme hjem, men endte med over 60. Det er altså meget i Kina! Nå, fint nok. Da vi nåede indgangen til skolen, var det sådan at døren var låst, så man skulle banke på en vagts dør for at få ham til at låse op. Han så selvfølgelig, at mit ansigt var ukendt og spurgte ind til det. Vi blev enige om at sige, at jeg var Davids søster, og lige da David sagde det, kom en af hans mongolske(ikke negativt ment. Fyren er fra Mongoliet.) ven til at sige, at jeg var Davids kæreste. Så en masse rod kl. lort om natten mens alle var trætte. Til sidst kom jeg dog ind. Heldigvis.

Søndag d. 23. marts 2008
Igen startede vi dagen med noget mindre god kantinemad. Og igen tog vi ind på det samme storcenter ind til det der game-room. Vi blev da ret vilde med det hehe. Vi fandt ud af, hvordan folk kunne have sådan nogle kæmpe store bunker af billet. Vi fandt maskinerne, hvor man skal trykke på en knap, og bolden bliver kastet ned på en drejende rund plade med huller og tal på. F.eks. hvis bolden lander i et hul, der hedder 40, så får vi 40 billetter. Jeg var rigtig dygtig og fik 75 to gange, mens David 1 rimelig mange gange hehe. Men igen ville vi gemme billetterne, så jeg kan få en bamse på en ordentlig størrelse 😉 Turen hjem til Nanjing var straks dårligere end turen til Wuxi. Jeg følte, at jeg ventede meget lang tid, før toget kom, og da det endelig kom, blev jeg placeret ved siden af to mænd, der snorkede hele vejen, og det værste af det hele, havde EKSTREM dårlig ånde!!! Selvom jeg vendte ryggen til dem og stirrede ud af vinduet, kunne jeg lugte det! Turen tog længere tid, og da jeg ankom, skulle jeg stå i kø i en halv time for at få fat i en taxa. Mens jeg ventede var der mange tiggere, der gik hen til en, hvilket var meget ubehageligt. I taxaen sagde jeg, at jeg ville blive kørt helt op til hotellet, men han sagde nej (den første taxachauffør der har sagt nej), så jeg blev smidt af ved skolens hovedindgang. Ikke fordi der var langt, men det føltes bare sådan, når man har haft sådan en hård tur. Endelig kom jeg hjem. Sara og jeg tog ind på Tacos, hvor vi bestilte noget pizza, salat, kyllingevinger og is til dessert. Sara syntes ikke det var så godt, men efter mine dårlig madoplevelser i Wuxi, var jeg meget glad for maden.

Mandag d. 24. marts 2008
Det var en meget hyggelig time i dag, og jeg fik allerede fri kl. 12. Sara og jeg skulle finde posthuset, fordi hun har fået en pakke fra Danmark af. Vi besluttede os for at hoppe ind i en taxa selvom vi ved der ikke er langt, for vi gad ikke til at finde det. Det viste sig så til, at det var meget tæt på! Da Sara skulle hente pakken, fandt hun ud af, at hun skulle vise sit pas, og det var ikke nok med kopi, så gik vi hjem og hentede passet. På vej hjem fra posthuset besluttede vi for at gå lidt i nabolaget. Vi endte med at kigge i en masse tøjbutikker. Det var egentlig ret flot tøj til acceptable priser. Jeg fik købt en kortærmet cardigan-agtig trøje til 138 kuai, dvs. under 100 kroner. Jeg var lidt i tvivl i starten, men købte den alligevel, for det er jo ikke så meget i danske kroner fortalte jeg mig selv! Og en anden trøje blev der også købt for 90 kuai. Så egentlig fik jeg brændt en masse penge af i dag, men jeg er jo i Kina, så tingene skal jo købes når de er så billige (i forhold til danske priser).
Om aftenen blev det en gang buffet sammen Jacob, Michael og Jerry. Det var ok til 43 yuan. Synes, at maden var ok. Der var meget jeg ikke kunne lide, så der var meget jeg sprang over, men der var jo så meget at vælge imellem! Men jeg spiste mig i hvert fald godt mæt.



Additional photos below
Photos: 23, Displayed: 23


Advertisement

Sten/radio-højtalerSten/radio-højtaler
Sten/radio-højtaler

Meget underligt
StarbucksStarbucks
Starbucks

David, der nyder sin muffin!
ScarletScarlet
Scarlet

ham med huen er fra Mongoliet, pigen er kineser, resten er hollændere
Sara Sara
Sara

Et billede af Sara og nogle dejlige trusser i baggrunden
Der stank!Der stank!
Der stank!

Vejret var dog perfekt i dag


Tot: 0.101s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0648s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb