Naar Suzhou en een eerste typisch Chinese tuin.

China's flag
Asia » China » Jiangsu » Suzhou
July 27th 2010
Published: August 4th 2010

Dinsdag 27 juli.
Dinsdag 27 juli.
Ontbijt op de kamer van Amanda en Marcel om 7u30, vandaag met sardientjes voor de liefhebbers.
Om 8u30 werden de valiezen naar beneden gedragen waar zij tot donderdagavond zouden bewaarde worden.
En dan verder met onze essentiële bagage in de rugzak naar Suzhou. Met bus 188 tegenover de grote ingang van de Carrefour naar het busstation Noord aan de andere kant van Hangzhou. Daar vertrekt onze bus om 10u30. De luxe bus rijdt (langs de autostrade) door een gevarieerd landschap met veel woningen, water en groen. Om 12u30 rijdt hij Suzhou binnen, direct herkenbaar door hoogbouw en bruggen. Maar de bus is aangekomen aan het Zuidstation terwijl wij aan het Noordstation moeten zijn: dus nog een half uur lijnbus.
In de inkomhal van het hotel ‘Green Tree Inn’ zitten een 25-tal meisjes die elk hun eigen muziek aan het inoefenen zijn. Tot een samenzang komt het niet. Net zoemende bijtjes. Alleen op het einde zingen ze blijkbaar iets samen.
Om 13u45 hebben we onze kamers en om 14 u zitten we in een klein restaurant onze ‘Chaumienne’ te eten.
Om 14u30 rijden we andermaal met de bus naar de Tuin van de Meester van de Visnetten. Om 15u bezoeken we de tuin. Wat is er te zien: eenvoudige structuren, veel rotspartijen als decoratie tussen groene bomen en struiken. In het midden van de tuin een waterpartij met een 900 jaar oude cipres die ondersteund moet worden. Hij is zo oud als de tuin zelf. Onderweg even een stop voor een cola, want de hitte was weer enorm.
Om 16u30 hebben we alles gezien en keren terug langs een klein straatje met winkeltjes. Om 17u nemen we de bus terug naar ons hotel. Wim en Luc zorgen voor het aperitief (om 19u op de kamer van Carmen en Luc).
Verslaggever: Marcel

Tot: 0.068s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 27; dbt: 0.0348s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb