On the road again!


Advertisement
China's flag
Asia » China » Hainan » Haikou
December 7th 2011
Published: December 7th 2011
Edit Blog Post

Mistä tietää että matkailusta on tullut rutiinihomma? Siitä kun lähtee matkaan eikä muista ottaa varatun hotellin tietoja ylös. Ei osoitetta, ei puhelinnumeroa, ei mitään! Ei sillä etten mä jo osaisi tuota pientä kaupunkia (Shanghai) ulkoa, mutta jos edes se osoite tarttuisi matkaan. Onneksi olin sentäs muistanut katsoa Googlesta sen verran että osasin oikealle metroasemalle.

Siellä asemalla sitten muistelin jostakin mielen takaosasta semmoisen kadunnimen kuin
Zhaozhou... Jonkunlainen ilmansuuntakin oli muistissa ja päädyin kuin päädyinkin sellaiselle kadulle. Tässä kohtaa tuli kuitenkin epävarmuus ja niinpä soitinkin Heidille että tarkistaisi oikean osoitteen netistä. vastaus saapui nopeasti osoitteen ja puhelinnumeron kera. Osoite oli Chaozhou eikä Zhaozhou.Ehdin jo huokaista ja pysäytin ekan taksin ja sanoin vosikkakuskille että soitas poika mun hotelliini ja kysy missä ne sijaitsee. Jälleen kerran matkamiehenkirous lankesi ylleni ja puhelinnumero oli väärä. Kuski vielä muistutti, että näillä seuduilla ei ole tuollaista katua ja otti seuraavan asiakkaan kyytiin. Sitten aloinkin jo odottamamaan sitä kaiken kruunaavaa vesisadetta, mutta onneksi se jäi tulematta.

Vieläkään en luottanut itseeni vaan päätin raahautua kamojen kanssa vielä vähän matkaa. Vastaan tulikin hotelliketju, jonka kanta-asiakas olen. Koska olen kaatanut tähän ketjuun niin paljon rahaa, päätin mennä käyttämään heidän tietokonettaan. Sieltä sitten googlasin kartan esille ja totesin, että se mun muistini oli oikeassa ja olisi vain pitänyt kävellä 200 metriä siitä kohtaa missä oli Zhaozhou-katu. Hotellin omilla sivuilla oli kiinalaiseen tyyliin heidän oma osoite ja puhelinnumero väärin.

Olin tässä vaiheessa niin valmis, että ajoin taksilla 500 metriä takaisinpäin suoraan hotellille ja kirjauduin sisään. Tämmöistä hommaa tällä kertaa.

Advertisement



Tot: 0.095s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.0611s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb