Naar Lanzhou - praktische info

Asia » China » Gansu » Lanzhou
August 1st 2006
Published: September 15th 2006

We reisden via Hong Kong naar China :
In de luchthaven van Hong Kong zijn loketten van 3 verschillende busmaatschappijen, die een Expressbus naar Guangzhou aanbieden, zij bevinden zich zeer dicht bij de opstapplaats van de MTR. Ze zitten naast mekaar, de concurrentie is er erg groot, hun prijzen waren respectievelijk 200, 220 en 250 HK$, bij alle 3 kan je met kredietkaart betalen, maar sommigen rekenen een commissie aan. Allen hebben ze wel een stopplaats waar je rechtstreekse aansluiting hebt op de Airport bus die je naar de nieuwe luchthaven van Guangzhou kan brengen.
Wij kozen voor de maatschappij E&E, die het goedkoopst was en geen commissie aanrekende op de kredietkaart. De rit duurde in het totaal 3 uren. De bus stopt eerst bij de grens van HongKong, voor een uitreisstempel. Daarna stopt hij bij de kantoren van China, voor de inreisformaliteiten, hier moet je je bagage meenemen. Alles verliep erg vlot, er is mogelijkheid om geld te wisselen. Je reist met dezelfde maatschappij, maar op een andere bus verderdoor naar Guangzhou. We stapten af bij het Garden Hotel en konden daar op de airportbus stappen, 45min later waren we op de luchthaven, deze rit kostte 17Y.

Via Guangzhou :
Guangzhou heeft een nieuwe luchthaven die zeer ruim en modern is opgevat. Eén hal voor de binnenkomende vluchten, zowel Nationaal als Internationaal en één hal met vertrekkende vluchten, zowel Nationaal als Internationaal. Beide hallen zijn ondergronds met mekaar verbonden. Op de 1ste verdieping zijn alle winkels en restaurants verzameld. In de aankomsthal is een business centrum waar oa 2 computers staan om op Internet te gaan : 15Y/uur (1.5€ ). In de vertrekhal zijn verschillende open balies waar je vliegtuigtiketten kan kopen, ook met discount. Je kan er geld wisselen, je betaalt er wel 40Y wisselkosten, ook voor het wisselen van cash Euros.

We betaalden 1150Y voor een vlucht naar Lanzhou. Er zijn 3 vluchten per dag : rond 8h, 16h en 18h. De vlucht van 18h maakt een tussenstop in Xi’an en komt daardoor pas rond 10h aan.

Er zijn hotels in de onmiddellijke omgeving van de luchthaven. Wij logeerden in :
Naam en adres : Feixian Binguan (Volitation Hotel) - Heng 2 Road, The South District, 510470 Huadu - Guangzhou Tel : 36067818, 36067828
Prijs en wat inbegrepen : Vlakbij de luchthaven van Guangzhou, in de woonzone van het luchthavenpersoneel, naast de brandstof-opslagtanks. Standaard prijzen : 280Y voor een standard double room, 360Y voor deluxe double room. We kregen de deluxe kamer voor 280Y. Met eigen balkon, airco, vliegenraam, TV, telefoon, Internet-aansluiting die niet werkte, volledig uitgeruste badkamer met 24h/dag warm water. Gratis shutlebus naar de luchthaven, om de 30min.
Persoonlijke beoordeling : Een onberispelijke kamer, zonder lawaai van opstijgende vliegtuigen, de volledige omgeving is nieuwbouw, het personeel is vriendelijk, naast het hotel is een restaurant met zeer schappelijke prijzen, hun klanten zijn de lokale bewoners.

Tot: 0.327s; Tpl: 0.009s; cc: 22; qc: 130; dbt: 0.1772s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb