Angkor wat

Asia » Cambodia » North » Angkor
May 9th 2007
Published: May 9th 2007

Oss to i Tuk-tuk! Paa vei til Angkor Wat
Dagene i Siem Reap ble bare bedre aa bedre. Vi leide oss sykler, slik at vi fikk reist litt rundt om kring. Det var ikke bare bare aa sykle der trafikkregler er tilpasset for hver og en som ferdes i trafikken.(KAOS) Tror vi var de eneste som provde aa sykle paa fortauet, ikke at det var saa lett.

Dag etter dag spurte de paa Gjestehuset om vi skulle til Angkor Wat, men vi var ikke saa interessert. Lite visste vi om hvor stort og historisk Angkor Wat egentlig var. Da vi innsaa hvor stort dette egentlig var, tok vi endelig turen dit. En tuk-tuk med sjofor tok oss med dit tidlig paa morningen.

Angkor Wat regnes som en av de storste religiose bygningene i verden, Og som turistattrakson er den paa nivaa med pyramidene i Egypt og den Kinesiske mur. Det var en kjempe fin opplevesle og se de enorme templene. Det var fint aa se morgensolen lyse paa dem. Vi besokte 3 av de. Ett av dem var hinduistisk, mens resten var buddistisk. I det ene tempelet var det en gammel dame som cecilie ville ta bilde av, det var helt greit. Men etter at hun hadde

Nesevis!
gjort det maatte vi begge ned paa knerne og be en buddistisk bonn sammen. Dette skulle gi oss lykke! Vi folte oss litt dumme der vi satt, visste ikke helt hva vi gjorde😊

I det storste tempelet, som virkelig var enormt, ville vi helt opp paa toppen. Det var ikke bare bare. Trappene var gamle, glatte og SUPER bratte. Vi lurte litt paa om vi skulle droppe aa gaa opp, for sikkerhet er ett fremmedord. Da vi saa en gjeng med 60-80aar unge😊 japanske turister opp og ned trappa, skiftet vi mening fort. Klarer de det klarer vi det ogsaa! Litt skjelvende klarte vi aa naa toppen. Litt verre var det aa gaa ned samma veien vi gikk opp, men vi klarte det bra. Etter flere timer var vi klare for aa dra tilbake. Vi fant tuk-tuken vaar og vendte glade og fornoyde tilbake, hvertfall nesten. Turen tilbake ble en del mer humpete en turen til. Det skyltes ett flatt dekk! etter litt humping og venting, kom det en ny tuk-tuk.

Tenk at vi holdt paa aa gaa glipp av templene i Angkor Wat!

Etter en uke paa samme gjestehus ble vi to kjenninger av de som

Cecilie i tempelet
jobbet der. Tror ingen har vert der saa lenge paa samme sted som oss for. Det ble mye kortspilling og vi lerte oss ett nytt kortspill, som vi skal lere dere der hjemme, hvis vi husker det. Dette var det mest populere kortspillet i Kambodsja. De lokale spiller det som vi spiller poker og legger inn penger som de spiller om. Det gjorde ikke vi, litt synd for vi var faktisk ganske gode! De ble ganske flaue da de tapte raatt over oss😊

For aa komme oss til vietnam maatte vi innom hovedstaden, Pnhom Penh. Da vi kom av bussen ble vi rett og slett overfalt av folk som ville ta oss med til forskjellige gjestehus. Det var saa mange at politiet maatte steppe inn og holde folk tilbake. Folte oss nesten som superstjerner paa tur. hehe Vi endet opp med aa dra til Okey guesthouse, som var veldig koselig. Samme dag ble vi med en tuk-tuk fyr som kjorte oss til "killingfield" Dette var ett sted hvor de henrettet folk undre krigen. Litt spesielt var det at det var en barneskole likeved som helt til i dag finner rester av mennesker. Midt paa plassen var det ett hus
Angkor WatAngkor WatAngkor Wat

Detta er dama vi ba med!
fult av hodeskaller.

Mens vi gikk rundt der fant cecilie noen smaagutter som hun ville ta bilde av! det fikk hun og selvfolgelig ville de ha penger. vi ga dem litt og etter det ble vi ikke kvitt de. De viste oss rundt paa plassen og fortalte litt om historien. Det var bare en av de som kunne engelsk og han babla i vei. Da vi skulle gaa ville de selvfolgelig ha penger, men vi hadde gitt dem en god del for bilde, saa de fikk capsen til Anette! Da smilte de godt.

Dagen etter dro vi til Vietnam!

Angkor WatAngkor Wat
Angkor Wat

Tempel.
Killingfield

Dette er hodeskaller fra krigen
Killingfield

Dette er gutta som viste oss rundt, han til venstre er han som kunne godt engelsk!
Killingfield

Er den ikke vakker. Disse fikk vi av de smaa guttene.
Pnhom PenhPnhom Penh
Pnhom Penh

Fotballkamp i full gang.
Pnhom PenhPnhom Penh
Pnhom Penh

Vanlig syn i sorost asia.

Hodeskall huset

9th May 2007

Tenk......
nesten gå glipp av Ankor Wat????? Ikke glem å besøk den Kinesiske mur da, når dere kommer dit. (hi-hi)

Tot: 0.075s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0536s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb