Tilbaku

Azerbaijan's flag
Asia » Azerbaijan
July 29th 2006
Published: July 29th 2006

Naa er vi tilbake i Baku, eller tilbaku for aa si det litt enklere. Togturen var lang og varm, men vi fikk oss mange nye venner. Foerst maa vi nevne vaar nye amerikanske venn Jay, med det artige etternavnet Wacker, som vi traff i visumkoe paa den aserbajdsjanske ambassaden. Han dukket ogsaa opp i togkupeen vaar. Jay er professor i fysikk ved Stanford University i San Francisco. Ikke smaatteri, med andre ord. I nabokupeen bodde fire veldig store, veldig glade og til tider veldig kaate moldovske sigoeynerdamer. Da den georgiske grensevakten kom, dro de han like gjerne rett inn paa kupeen for aa gjoere gudene vet hva. Den georgiske tolleren ble vill av begeistring da han fant ut at Hilde bor i Tromsoe. Han kjente nemlig til TIL. Og Fredrikstad fotballag. Og Vaalerenga. Og Jostein Flo. Dessverre maatte en annen amerikaner sendes tilbake til Georgia, han hadde ikke visum. Det var mye action paa toget, og temperaturen var mildt sagt hoey. Deilig var det aa komme til Baku, en by vi kjenner godt naa. I dag har vi sovet en del, og saa var vi paa en basar og kjoepte aserbajdsjanske tekopper og tekanner. Naa er det kveld, jeg er sulten, og vi har middagsavtale med Jay Wacker. God helg!

Tot: 0.094s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb