Hoeydepunkter

Azerbaijan's flag
Asia » Azerbaijan
July 31st 2006
Published: July 31st 2006

Vi har faatt beskjed om at Inga er trygt hjemme i Norge, og det er godt aa hoere. Jeg trodde vi alle var enige, Inga, om at Heydar er en kjempemann, og aa se hans navn eller hans bilde fra bilsetet er en glede hver gang. I alle fall, turen har naa faatt en ny karakter. Vi er troette, slitne og late. I dag har vi vaert paa stranda og bada, og saa spiste vi en heller daarlig tyrkisk middag.

Foer Inga dro av gaarde i natt, klarte vi alle fem aa komme opp med noen av turens mange hoeydepunkter. Paa denne turen har vi nemlig laert oss aa sette pris paa foelgende:

- Kaukasus
- aa kjoere i en russisk jeep i full fart opp en bakke uten aa se hvor det hele ender
- aserbajdsjansk tekultur
- gjoermevulkaner
- aa faa et voldsomt stort georgisk festmaaltid etter aa ha reist i mange timer og mange mil uten aa ha spist
- sitrondropsene til Inga
- Tbilisi
- aa bli spylt av en barfot prest med raybans og hageslange
- Josef Stalin (ja, jeg vet det er litt droeyt aa sette pris paa ham. Men han fikk gode karakterer paa skolen og skrev flere dikt, og slikt liker vi jo)
- Davit Gareja, det helt fantastiske klosteromraadet i Oest-Georgia
- aa kjoere Lada med fire i baksetet (og gjerne en gresshoppe, saann for moro skyld)
- naturfenomener som brenner

I morgen er siste feriedag. Da skal vi ligge mer paa stranda, vi skal se paa en bakke som brenner, vi skal shoppe litt og kanskje sende av gaarde noen postkort. Og saa skal vi holde oss vaakne til klokka fire om morgenen, for da gaar flyet vaart fra Baku.

1st August 2006

hej per. det låter som att ni har haft det fantastiskt. kan vi inte klæmma in lite kaukasus på vår stora resa om två år? nær vi ændå ær igång menar jag. vad ær egentligen georgisk mat? har nog inte riktigt nån uppfattning om det. hoppas vi ses snart! kram
21st August 2006

Georgisk mat er alt!
Jeg har skrevet litt om det her..p+luss en god del mer: www.writern.no/georgia.html
21st August 2006

Georgisk mat
Jeg traff dere i Tbilisi, og tok et bilde av dere der. Det skal jeg prøve å sende over til dere. Ellers har jeg skrevet litt om Georgisk mat på mine websider..en del annen info i tillegg: www.writern.no/georgia.html

Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 54; dbt: 0.0568s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb