Pole,pole in zanzibar(relaxen in zanzibar)

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » Zanzibar
October 10th 2007
Published: October 10th 2007

Dag allemaal,

We beginnen bij het begin.....schiphol!
We werden super leuk uitgezwaaid door de buren in de straat(buur dirk en yvonne hadden een spandoek opgehangen).
Door familie en vrienden werden we uitgezwaaid op schiphol,vonden we natuurlijk geweldig!!!!

Aankomst op vliegveld Entebbe in Uganda,begon goed...gelijk meer betalen voor visum.Ipv 30 usdollar naar 50 usd p.p.
Bij alle grenscontrolles,Tanzania,rwanda etc...is het altijd de vraag hoeveel we moeten betalen.Verschrikkelijk veel bureaucratie...en geen foto's maken want dat is ten strengste verboden.Zelfs een zonnebril mag je niet op.Overal veel gewapende mannen bij de grens.

De taxirit van entebbe naar Kampala was een aparte rit,drukker dan druk kan het niet zijn,zwart van de mensen(hahaha).Veel smog ook in de straten van Entebbe en Kampala.Hadden we eigenlijk niet verwacht.
Kennismaking met de groep was ook wel even wennen voor ons,allemaal engelsen,canadezen,ieren en amerikanen...etc.
Dus we kunnen onze engels weer goed ophalen.Leuke groep,veel gelachen en gedronken(hehehe).
Bier is trouwens goed te drinken,tusker en de kilimanjaro waren de favoriet bij ons(ook wijn voor snoekkie).

Tijdens de rit van Uganda naar Kigali(hoofdstad Rwanda) te gaan, staken we de grens van de evenaar over,die rit was ook een belevenis.
Want we kwamen onderweg veel kinderen tegen die spontaan beginnen te zwaaien omdat je,denken we,mzungu zijn(white people).
Want bijna iedereen zegt Mzungu tegen je(ze kunnen je naam niet dus...).Uganda is ongelooflijk mooi,groen en heuvelachtig(net als Nieuw zeeland).
In Kigali gingen we naar de genocide memorial van de hutsies en de tutsies,zo indrukwekkend en emotioneel,niet te beschrijven.
Het leeft nog steeds onder de bevolking(logisch),je ziet foto's en filmpjes van de slachtingen met een mangette(soort zwaard) of met knuppels slaan ze je hersenen in....getuigenverklaringen hoor je op de achtergrond van overlevenden.
Ook hadden ze een afdeling met alleen maar schedels en botten.De gene die het allemaal geflikt hebben lopen in Rwanda in het roze,die moeten hun straf zo uitzitten,zo weet iedereen dat ze er aan meegedaan hebben.Maar het vreemde van het verhaal is,vinden wij buitenlanders,er werden geen doodstraffen uitgevoerd onder de schuldigen.

Vogende dag naar de BERGGORRILA'S,een loop van bijna 3 uur,berg op,geweldige omgeving,zoveel groen!
Begeleid door gewapende mensen,want er waren nog steeds stropers in de buurt bezig om de berggorrila's te doden voor het vlees.
Het is een indrukwekkende ervaring te vergelijken met het zwemmen met wilde dolfijnen!! Zo dichtbij ,2 meter van ons af,ongelooflijk!!!!
Er waren ook kleintjes bij,super lief. En 2 silverbacks met vrouwtjes...wat zijn ze kollosaal..het waren er in totaal 8 .
Tussen de bedrijven door goed kunnen eten,want we hadden 2 goede koks bij ons.Een kok uit kenia en uit zimbabwe.
Slapen was eigenlijk altijd in een tent(tent was van de tour),nu zijn we echte kampeerders(hihi).

In Uganda zijn we naar Queen Elizabeth national park geweest.Waar we veel nijlpaarden hebben gezien maar ook andere dieren zoals waterbuffels,pelikanen,krokodillen en visarenden.Een mooie belevenis.We hebben ook nog chimpansees gezien tijdens een wandeling in het park.
In jinja hebben we meegedaan aan een schoolproject,we gingen schilderen enzo beetje helpen kan geen kwaad tijdens deze wereldreis.
Ook wat balonnen uitgedeeld(bedankt voor de tip Akka),vonden ze geweldig!!!!!

Kenia,masai mara.
Dieren en nog eens dieren,je blijft foto's maken.Op 1 na de big 5 gezien.
Alleen de luipaard niet.Olifanten,buffels,leeuwen(innen)neushoorns(big 5) maar ook giraffen,zebra's etc..eigenlijk zit je naar een natuurprogramma te kijken van de NCRV(hahahaha).Gewoon weer een mooie ervaring(sorry maar het is gewoon zo).
Ook nog naar de Masai geweest,de oorspronkelijke bewoners van de masai mara.Apart om te zien hoe ze leven,in de shit van koeien.

Van Nairobi naar Naivasha om op lake Nakuru te gaan varen.daar zagen we veel vis arenden en ook wat Hippo's(nijlpaarden).
Maar ook veel flamingo's,bavianen,gazellen,jakhalzen,de zwarte en de witte neushoorns,hyena's,zebra's...noem het maar weer op.Maar dit hebben we gezien in Jeeps.

Toen naar het beroemde Serengeti national park in Tanzania.
Wel wat gezien maar het overgrote gedeelte van de dieren hadden we gelukkig al gehad in de masai mara!Toch blijft het fascinerend om de omgeving te zien.Zo kaal en uitgestrekt.

Ngorongoro krater(Tanzania).
8300 km2 groot,in jeeps reden we rond.Struisvogels,zebra's,olifanten,parende leeuwen,gnoes gezien.Maar het hoogtepunt was toch wel de CHEETA'S .Zo dichtbij,zo indrukwekkend(alweer,hahaha).we kunnen blijven vertellen hoe het was.
We hebben de Kilimanjaro(hoogste berg van Afrika,5900mtr)van afstand mogen zien,niet beklommen zoals m'n zus Isabella en Eric.

Nu in Zanzibar.(geboorte eiland van Aliy).
Via Dar es Salaam naar Stone Town,hoofdstad van zanzibar.Spice tour gedaan(over de verschillende specerijen).
Van daar uit naar Nungwi,in het noorden van Zanzibar.
Geweldige mooie witte stranden,blauwe zee en koraalriffen,genieten van de zon en drankjes(hihihi).Lekker temperatuurtje om te relaxen(pole pole).
Ontbijt doen we trouwens met hagelslag en jam van Jacq!! :-)
Lijkt wel een honeymoon gebeuren want we hebben een 2 persoons bungalow(luxe na het kamperen).
We blijven hier tot zondag 14 oktober en dan terug naar Stone Town,waar we de vogende dag met de ferry naar Dar gaan.
De 16e vliegen we naar Londen.

De foto's krijgen jullie nog omdat we geen foto's mochten uploaden in dit internetcafe.(pech).

De groeten van ons!!

PS; bedankt voor de reacties via de mail/travelblog.

globetrotters
hoi alletwee, wow, wat een verhaal zeg we zijn er stil van! slapen jullie wel rustig, van al die indrukken? het moet adembenemend zijn allemaal, kippevel van dat vreselijke drama, de genocide,bah, dus nu lekker uitrusten voor de volgende belevenissen,heerlijk!!! nou zitten we toch mooi in de shit, hebben we een seiszoenskaart voor Artis gekocht, leuk voor de thuiskomst, hebben jullie alles al gezien,grrrr,hahahaha,AJAX is hopeloos de weg kwijt trainer weg en niks internationaals,foei toch, ze willen ze nu feijenoord 2 noemen,hihihi,Riet hebben we de tekst gegeven, post uit de rimboe, vind ze ook hardstikke leuk, nou lieverds veel plezier en pas goed op elkaar, groetjes yvon dirk angelo sanne n buuf riet dikke kus doei

prachtig
Hallo Piƫrre en Liza wat hebben jullie alweer veel gezien en beleeft en even iets langer als een maand weg, dat moet toch wel heel veel meer worden hier gaat alles goed en hoop met jullie ook.Heel veel plezier en tot mails en ben ook benieuwt naar de foto`s en een goede reis!!! groetjes van Adje en Frieda

bericht uit koel holland
hallo kindertjes, hier een bericht van ma en pa. Jullie genieten er goed van begrijpen wij uit jullie reisverslag. En zo hoort het ook. Mart heeft het geld teruggekregen. Tomtom was niet meer te maken. De vakantie was O.K. Het werken valt bar tegen. Wij hopen snel fotoos te zien van de afrikatrip. Geniet er van met volle teugen. Groeten en kussen van truus en hans xxxx

Dikke zoen
Lieve allebei, Even snel een groet uit het zonnige Spanje. Super dat jullie je zo vermaken! Blijf genieten! Erg leuk om zo al jullie belevenissen te kunnen volgen. Helemaal goed. We mailen! Liefs en dikke zoen Jan en San.
15th October 2007

hallo,hier snel een berichtje van mij. jeetje wat maken jullie veel mee! tof hoor! wij gaan uiteindelijk naar thailand,dus we hoeven niets aftespreken hihih. wens jullie nog heel veel plezier, geniet er maar van en tot het volgende bericht. gwenny
16th October 2007

Vakantiegevoel
Als ik het verhaal over Afrika lees moet ik ook maar weer eens met vakantie. Volgens mij zijn jullie nu weer terug in Europa. Engels moet geen probleem zijn na dit gedeelte van de wereldreis. Klein vraagje. Moesten jullie zelf de tent opzetten tijdens de overnachtingen?

Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 30; dbt: 0.0274s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb