Vi ses naesten imorgen!


Advertisement
Tanzania's flag
Africa » Tanzania » East » Dar es Salaam
April 15th 2010
Published: April 15th 2010
Edit Blog Post

Naa, saa er tiden kommet til sidste blogindlaeg. Og her i 11. time, er det jo iorden at vaere lidt lommefilosofisk...

Da jeg for hvad der foeles som mindst 100 aar siden bestilte denne her tur var jeg sikker paa jeg skulle ned og redde verden. Jeg havde super mange gode og idealistiske ideer om hvor meget jeg kunne naa at udrette paa 2 maaneder og var sikker paa at det sagtens kunne lade sig goere.
Hjemmefra havde jeg taenkt at jeg ville bo saa primitivt som overhoved muligt og var sikker paa at naar jeg engang landende i Danmark igen ville jeg vaere et nyt, mere vidende og langt bedre menneske.

... Men nu her i bagklogskabens lys, kunne man jo naesten vaere fristet til at sige, kan jeg godt se at denne tur i virkeligheden slet ikke handler om at aendre verden, men i langt hoejere grad handler om at moede en helt anderledes kultur, paa en maade som turister aldrig vil komme til.

Inden jeg tog afsted var det meningen at jeg skulle faa en "aabenbaring" omkring hvad jeg ville studere naar jeg kommer hjem igen. Men nu efter at have oplevet en lille del af verden maa jeg indroemme at jeg ikke kan se nogen dybere mening i at begrave sig i boeger, naar der stadig er saa mange steder jeg endnu ikke har set. Og hvorfor haste gennem en uddannelse jeg ikke engang ved hvad skal vaere, naar jeg stadig kun er 19...
Men min "aabenbaring" kan jo stadig komme - den lader bare vente paa sig.


Efter 3,5 maaned vaek fra alt hvad jeg vil betegne som normalt og alle mine oplevelser rigere, glaeder jeg mig en smule til at komme hjem igen. Jeg er, ud over al maden, ogsaa begyndt at savne alle jer trofaste laesere, hehe.

Vi ses naesten imorgen - hvis vejret og vulkanen holder sig vaek!

Advertisement



15th April 2010

:)
og vi alle glæææææææææææder os til at se dig sophie! - Naja
16th April 2010

Jeg savner dig!
Kaereste Sophie, blot en lille kort hilsen paa falderebet. Det lyder som om, du har haft en helt fantastisk tur - jeg glaeder mig saa meget til at hoere om alt og det hele (og afrikanske maend!). Jeg savner dig enormt, dumt meget og glaeder mig - om muligt - endnu mere til at se dig hjemme i Blaalersland. Michael og jeg er for oejeblikket i den sydlige del af Kina, hvor det er ekstremt koldt. Aabenbart har her ogsaa vaeret jordskaelv for to aar siden, skrev min mor lige. Saa det er jo altid rigtig rart. Ha' en helt fantastisk tur hjem og husk paa, at det maaske heller ikke er saa slemt at vaere hjemme, selv om du maaske lige nu mest har lyst til at droemme dig vaek til hele verden og rundt igen et par gange (ja, det blev jo ligesom noedt til at komme fra filantropen, der paa ingen maade nogensinde kommer til at slaa sig ned igen, sorry!). ;) De kaerligste hilsner og kram fra mig.
19th April 2010

Kom snart hjem igen
Kære Sophie! Tak for din særmelding. Ja, hvor er det ærgerligt, at den islandske vulkan kom i udbrud, så fly-trafikken er blevet aflyst på grund af en støvsky, der kan skade flyvemaskinerne. Det er godt, at i er en gruppe, og at I har fået husly. nu håber jeg, at I tager forsinkelsen som en ekstra oplevelse, som I med garanti vil mindes senere som en ekstra ferie. Mon ikke der skulle være et sted, hvor i kan få endnu mere sol på jer samt få en svømmetur. Vi tænker meget på dig og følger med i pressen om nyheder. Foreløbig er al flyvetrafik til og fra Danmark aflyst i endnu et døgn. Der sendes testflyvemaskiner op for at se om det er forsvarligt at åben flyvetrafikken og der måles og beregnes, hvor tæt støvlaget er forskellige steder. Meget afhænger af, hvrodan vindforholdene er. Hidlil har vinden blæst fra Island ned over England og videre til Nordeuropa. Spanien, Italien og Grækenland er endnu ikke ramt, og nogle store charterselskaber er begyndt at flyve deres gæster til Spanien og Italien, hvorefter de bliver kørt til Danmark i busser. Vulkanen sender stadig en 6 km høj dampsøjle op, og ingen kan sige med sikkerhed, hvor længe det vil stå på. Der tales også om, at rejsende på langdisatncemål vil blive prioriteret højt, når fly-rummet bliver åbnet igen. Foreløbig siges det, at aflysningerne har berørt ca. 200.000 danskere, der enten er i udlandet eller skal af sted. Der bliver også skrevet, at der ikke bliver atget chancer, når flyvemaskinerne igen får lov til at flyve, men vi må nok regne med, at det tager flere dage, før flytrafikken bliver normal igen efter at den er blevet genåbnet. Der regnes med, at skyen over Danmark med de forventede vindforhold vil blive liggende endnu 4-5 dage, så tag udsættelsen som en ekstra ferie. Thomas og Morten skulle have været til Norge tirsdag, men det bliver der ikke noget af. Himlen er klar og blå, og vi kan ikke se noget af den vulkanske sky. Det siges, at det skyldes, at støvpartiklerne er så små. Jeg glæder mig til at du kommer hjem igen. hav det nu godt. Forhåbentlig ses vi inden ret mange dage. Kærlig hilsen Emil

Tot: 0.072s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0285s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb