Et besoeg til det "rigtige" Afrika


Advertisement
Tanzania's flag
Africa » Tanzania » East » Tanga
March 15th 2010
Published: March 15th 2010
Edit Blog Post

I loerdags vare mig og annesogie paa besoeg i vores mammas landsby. det var en vild oplevelse, som er meget svaer at gengive skriftligt og uden store armbevaegelser... men i faar lige en forkortet udgave...

efter 2 timers koersel paa hullede grusveje i en lille propfuld (det ord har faaet nu betydning hernede!) daladalaankom vi til det man i resen af verden forbinder med det rigtige afrika.
de flotteste roede lerhytter var saa langt oejet rakte og paa de lige saa roede lerstier loeb sma boern rundt og legede med gamle cykelhjul. og i baggrunden, bag alle palmetraeerne kunne man se de vildeste bjerge.

efter nogle minutters gang rundt i landsbyen kom vi frem til vores mammas soesters hus. vi var knap kommet ind foer soesteren kom gaaende med en levende hane i haanden - vi fandt senere ud af at det var vores forkost hun stod med i haanden.
det er aabenbart en gammel tradition at man slagter en hane naar der kommer fint besoeg (hehe, ja, saa kan man tale om at standarden er lagt ;0).
mens hanen blev tilberedt fik vi en guidet tur rundt i landsbyen af vores mamma. landsbyen er saerlig kendt for dens kokosnoedder (nazi - hvis jeg lige skal blaere mig med mine swahili-skills) saa da vi gik forbi en af de utallige palmer sprang en mand op i toppen af en af traeerne og skar 2 gode nazi af til os.
med en stor kniv skar han et hul i dem saa vi kunne drikke den friske lukne saft og spise koedet.
og da vi stod der midt i en lille lokal afrikansk landsby med lun vind i haaret og drak frisk nazi-saft som kom direkte fra palmen var vi enige om at det er det taetteste man kommer paa oekologi 😊

Advertisement



16th March 2010

dansk forårshilsen
Kære Sophie!Tak for din hilsen. Det er dog helt fantastisk, hvad du når at opleve. Jeg håber, du tager rigtig mange billeder, så vi kan se, hvor smukt der er i Tanzania. Din mormors nabo, Birthe Jessen har fortalt, at det på landet i Tanzania er en meget stor ære, der er overgået dig og din veninde, da I fik hanesteg! Jeg glæder mig til at se dig snart. Jeg skal synge til koncert d. 28. marts med mit kor og i lørdags var der 8 timers eksta sangprøve. Flere af sangene skal synges 8-stemmigt, og under et par af sangene skal vi stå i spredt opstilling. I de 8 stemmine sange er vi kun 2 2.basser, og min medsanger har lige været 3 uger på Hawaii, så han kan ikke ret meget endnu. Han var forøvrigt udsat for en sunami, der dog ikke ødelagde noget, men hans og hans kone måtte evakueres fra hotellet, og der gik 6 timer, før deres skib kunne lægge til, og da de sejlede var der stor bølgegang. Der spås forårsvejr i næste uge, så håber jeg, at den sidste sne smelter. erantis, gækker og krokus er begyndt at blomstre. I går var jeg ude hos din mormor. Vi så 2 rådyr græsse på kornmarken uden for haven. Det var helt vildt. Jeg glæder mig til mildere vejr. Jeg har fået noget pejsebrænde, der gerne skulle saves i passende længder, men det må vente, til vejret bliver bedre. Kærlig hilsen Emil
24th March 2010

Hilsen fra en - snart - frivillig i Cambodia
Kaere Sophie, Jeg kommer til at savne dig naar jeg laeser alle dine blogindlaeg (har lige nappet en syv stykker eller saadan noget.) Afrika lyder intet mindre end fantastisk, jeg glaeder mig til at se dig igen og se alle billederne! Og hoere om nonnerne *host* Senere i dag begynder jeg selv som frivillig for en lokal graesrods NGO langt ude paa landet i Cambodia, det bliver intet mindre end vildt og overdrevet spaendende. Hav det skoen-herligt til vi ses om et par maaneder. Knus og kram Henriette

Tot: 0.097s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb