Liewe mense, hier is ek!

South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town » De Waterkant
September 2nd 2015
Published: September 2nd 2015

Hi luitjes,

Na een vlucht van 11,5 uur aangekomen op Cape Town airport. Sta je dan, op zoek naar je naambordje of een bordje met ‘4exchange’. Uiteindelijk een mannetje gevonden, die vervolgens z’n auto moest verplaatsen terwijl er nog ene Tessa moet komen. Dus heb ik zijn taak keurig overkomen.

Het is wel even wennen, ze rijden hier nogal heftig. Iedereen rijdt links en het stuur zit rechts. Uiteindelijk wel in keurige staat aangekomen bij mijn verblijf, waar mini struggle 2 zich aandient. ‘Well, you shouldn’t arrive today right?’ Waarop ik natuurlijk zei, oh zeker wel. Maar het was allemaal ‘fine’. Na een minuut of 60 kon ik doorlopen naar boven, zonder sleutel want die hadden ze nog niet. Eenmaal in het huisje ontvangen door twee super leuke Nederlandse meiden, Doris en Roos. Heerlijk geslapen de eerste nacht, maar moest wel even wennen aan alle geluiden. De deur die bijvoorbeeld niet helemaal op slot kan, want dan blijft de sleutel erin steken, een paar raampjes die vastgeroest zijn en ook niet meer dichtgaan. Op zich geen punt, maar het is hier nu nog winter en daarmee is het soms ook winter in de woonkamer (wel met vloerverwarming).

Dag 1, wat te doen? Het regent, het stormt en de tafelberg die we vanuit ons raam kunnen zien is niet te bekennen door de mist. Voordat ik wakker werd, was de wellness al geregeld door m’n lieftallige huisgenoten. Op naar the Waterfront, onee toch niet. De deurklink is er volledig afgevallen dus moest eerst even gemaakt worden. Daarna in de ‘uber’ gesprongen en bij the Waterfront aangekomen waar een enorme shopping mall is, waar ik zeker nog even los ga de komende maanden. Na de behandeling en stoomcabine door de uber opgehaald en naar ons huisje gebracht. Voordat je überhaupt een vraag stelt aan iemand, vragen ze hier altijd eerst oprecht hoe het met je gaat en andersom. We hebben hier een pub en twee zwembaden in het complex, waar je super lekker kunt eten voor heeul weinig geld. Dit geld ook voor de wijn hihi. Met z’n drietjes nog een serie Gooische vrouwen gekeken in bed, dus voel me al aardig op m’n plek hier!

De volgende dag ben ik samen met Doris naar Bo-Kaap geweest. Vervolgens zijn we naar een klein kruidenwinkeltje geweest. Lekker los gegaan op de kerrie, paprika en koriander en zijn ergens in een tuintje gaan relaxen. Dat Kaapstad niet alleen maar crimineel is, blijkt wel wanneer we erachter komen dat we de tas met kruiden hebben laten liggen. HIJ WAS ER NOG! Hoogtepuntje van de dag. Vervolgens lekker door 'the city bowl' gelopen en ik begreep gelijk waarom long street long street heet.

Na alle wijntjes, gin-tonics (kosten hier ongeveer 2,50) en burgertjes moest ik er aan geloven. De eerste stagedag. Je begint de dag weer met de uber. Dit is een hele goedkope taxi die je via een app kan reserveren en zijn meestal binnen 4 minuten bij je. De foto's van de uber die ze meesturen kunnen soms ietwat angstaanjagend overkomen, maar het zijn super aardige gekleurde mannen die lekker kletsen tijdens de rit. Eenmaal op stage, midden op de st George Mall, blijkt het hele kantoor vrijwel leeg te zijn. Ja de een was op vakantie, de ander werkt thuis en de rest komt waarschijnlijk ergens volgende week. Nouja, het zal allemaal wel. De sfeer is heel relaxed en er zijn niet per se regels. Na stage weer naar Best Western (m'n accommodatie), waar ik weer heerlijk een drankje heb gedaan samen met Guus en m'n huisgenoten. Er zitten trouwens super veel leuke mensen in het complex en leer steeds meer mensen kennen.

De komende week gaan we naar allemaal evenementen met straatmuzikanten en gezelligheid, stappen, surfen in Muizenberg (hier loopt Guus stage) en so much more. Het weer wordt vanaf nu alleen maar beter en eind september gaan we naar Hermanus met een groep van 40 studenten waar we lekker losjes gaan, walvissen gaan spotten en wellicht cage diven. Over dit laatste ga ik nog een nachtje slapen.

Tot horens

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb