Addo


Advertisement
Published: May 16th 2018
Edit Blog Post

Goedemorgen!



Weer even een update over de laatste week.

Ik was al bijna even vergeten dat ik hier eigenlijk kom om mijn minor te volgen. Aangezien we rond de 4 uur les per week hebben, vergeet je dit nog wel eens. Maar goed, school is begonnen, en we moeten af en toe hier wat voor doen.

Verder had ik samen met een vriend besloten, dat als we hier toch zijn, we beter voor de hele African experience kunnen gaan. Dus, we gingen naar de kapper. Een halve meter haar lichter, vertrok ik hier weer.

In het weekend zijn we vertrokken naar Addo. Addo elephant park is het 3e grootse beschermde park in zuid-afrika. We zijn zaterdag ochtend vertrokken naar onze airbnb, wat een 45 min rijden was van het park. 'S middags hebben we een boottochtje gemaakt, en wat duinen opgerend. Een duin oplopen lijkt zo makkelijk, totdat je halverwege naar adem staat te happen in de brandende zon. Maar de foto's die we bovenop de duin hebben gemaakt was wel de moeite waard.

'S avonds hebben we voor de verandering eens zelf gekookt. Daarna 's avonds een vuurtje gestookt in de achtertuin. Opeens hoorde we een iemand over de schutting schreeuwen. He guys, ik geef vanavond een feestje omdat ik 75 ben geworden, hebben jullie zin om langs te komen? Wij dachten, ja waarom ook niet. Goed, wij daarheen, bleek de gemiddelde leeftijd op het feestje rond de 70 te zijn.

Blijkbaar is het heel normaal hier om vreemden uit te nodigen op je feestje. Er was karaoke aanwezig, dus wij dachten, waarom niet een Nederlands liedje opzetten. Het werd guus meeuwis - het is een nacht. Volgens mij hebben we wel voor genoeg vermaak gezorgd.



Zondag ochtend vertrokken we vroeg naar het addo park. We hadden een tour met gids geboekt, die ons van alles kon vertellen over de dieren die daar rondliepen. We hebben een leeuw, zebra's, buffels, springbokkies, kudu's en een kudde olifanten gezien. Sommige olifanten waren niet al te blij met onze aanwezigheid. Maar dit hebben we ook weer overleefd. De leeuw was trouwens net bezig om zijn lunch op te eten. Op het menu stond een zebra, dit was niet een heel fijn gezicht, maar dat is nou eenmaal hoe het gaat.



Daarna terug naar de campus gereden. Auto rijden is hier wel een probleem. Een auto besloot om een auto in te halen aan de andere weghelft, maar het boeide hem niet dat wij eraan kwamen. Een vriend van me die aan het rijden was, moest bovenop de rem, anders waren we plat geweest. Maar goed, dit ook allemaal weer overleefd, en we weten nu wel echt dat we moeten opletten op de weg.



Tot volgende week!

Doei

Advertisement



Tot: 0.071s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb