Afscheid van Kirinda

Africa » Rwanda » Ville de Kigali » Kigali
May 24th 2009
Published: May 24th 2009

VisusVisusVisus

Wist je dat... een 'E-haak' 3 pootjes heeft...
Het werk zit erop! We hebben afscheid genomen van Kirinda en de mensen waar we de afgelopen 4 weken mee hebben opgetrokken. Het is bijzonder hoe je in zo'n korte tijd zo'n goede band met mensen op kan bouwen, we hebben het echt heel leuk gehad mede door de super leuke mensen hier!

Vrijdag moesten we vroeg op, we zouden (zoals ik al schreef) om kwart over 7 opgehaald worden. Wij liepen toch zeker een half uur uit omdat we nog vanalles moesten regelen en printen. Maar om 8 uur waren we klaar om weg te gaan, geen auto... Dus nog maar een spelletje Phase 10 😊

Even voor half 9 was de auto er ongeveer, dan nog afscheid nemen, foto's maken en naar het ziekenhuis. Daar nog een keer afscheid nemen en foto's maken. Ik geloof dat we pas na 9en echt onderweg waren.

Het was een vrij enerverend ritje; lekke band, brugdelen die nog even verlegd moesten worden om de auto er veilig overheen te laten gaan en de gebruikelijke hobbels.

Weer slapen weer in ons 'thuis in Kigali' het klooster.

Everist (uit Kirinda) was ook in Kigali dit weekend, dus hebben we met
VisusVisusVisus

Kora Nkibya -> maak hetzelfde. Dit is voor veel mensen toch echt heeeeeel erg lastig...
hem kennis kunnen maken met het nachtleven van Rwanda. Vrijdagavond poolen en zaterdag avond 'clubbing'. Dat laatste is niet echt mijn ding, maar het was wel gezellig. Het resultaat was wel 2 erg korte nachten, een beetje extra slaap kan ik wel gebruiken nu...

Ook hebben we Everist thuis opgezocht, eerst met de taxibus en daarna met de motortaxi (eigenlijk een brommertje). Deze laatste hadden niet al teveel power, wat erin resulteerde dat Fenna bij elke heuvel onderaan al af moest stappen. 'I'll wait for you up there' zei haar chauffeur dan en ging er vandoor. 'mijn' brommer had iets meer power, waardoor ik niet meer dan 10 stappen hoefde te lopen, maar wel bij elke heuvel en dat zijn er nog al wat hier. Hilarisch was het wel.

Goed, ik ga proberen nog wat foto's te posten bij dit bericht.

Later weer meer.

ps: Morgen gaan we weg uit Kigali om wat rond te reizen (oa naar de Gorilla's). Ik heb geen idee hoe de internet connecties in de andere plaatsen zijn dus misschien kan ik volgende week pas weer een update geven. Zondag zijn we volgens planning (die nog kan wijzigen) terug in Kigali.

patientjepatientje
patientje

Kindje met een Fuch's Hetrochomie -> een blauw en een bruin oog.
Toch opereren?Toch opereren?
Toch opereren?

Deze man vroeg of we zijn ook niet konden verwijderen voor hem... Tuurlijk, ga daar maar liggen...
Old style staar OKOld style staar OK
Old style staar OK

Gewoon die troebele lenzen verwijderen en een jampotjes bril op je neus... Gelukkig hadden we nog een reserverbril voor deze meneer.
KnuffelsKnuffels
Knuffels

De kinderen van de kleuterschool, die elke dag in volle vaart op ons af kwamen rennen voor een knuffel van een Mezungu.
VisiteVisite
Visite

Onverwachte visite op onze laatste avond.
VisiteVisite
Visite

En nog meer visite.
AfscheidAfscheid
Afscheid

Afscheid van de mensen in Kirinda.
Uitgaan in KigaliUitgaan in Kigali
Uitgaan in Kigali

Een avondje uit...
Playing PoolPlaying Pool
Playing Pool

We hebben de jongens 2 keer verslagen!!! Yeeeee

24th May 2009

Hey Marijke
Wat leuk ook wederom weer wat van je te lezen, ook je vorige blog was erg cool met je wist je dat. Hoop dat je nu ook even heerlijk kan genieten van je vakantie daar. veel plezier nog. .groetjes Emile
25th May 2009

Hej meiden
Gaat echt snel die 4 weken. Maar nu tijd voor vakantie! Ps, die meneer die graag geopereerd wil worden, dat wil ik wel doen ;-) Fijne vakantie.

Tot: 0.096s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0524s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb