Zelda Kalahari

Namibia's flag
Africa » Namibia
May 14th 2018
Published: May 14th 2018

Op weg naar onze bestemming in Namibiƫ. 235 km. Bij de grens de gebruikelijke papierwinkel. Vlotjes want we waren maar met een paar. Zelda is een voormalige boerderij. Alles ruim opgezet. Ook de kamer. Het weer is uitstekend. We gaan een paar uurtjes aan het zwembad zonnen of een wandelingetje maken. Het laatste mag niet verder dan de toegangspoort. We worden gewaarschuwd dat er veel slangen zitten in dit gedeelte van de Kalahari. De eigenaren houden er wel een aparte liefhebberij op na. Een stel luipaarden, een tweeling, zijn in het huis grootgebracht. Toen ze te groot werden kregen ze een kooi van ruim 4 hectare tot hun beschikking. Stekelvarken, emoe die je normaal alleen in Australiƫ tegenkomt en een paar rooikatten zijn nog een paar bijzonderheden. Leuk is dat we de enige gasten zijn en uitvoerige voorlichting krijgen van de beheerders. Man (53) en vrouw die hun boerderij in Zuid Afrika moesten opgeven door de droogte en hun geluk elders moeten vinden.

Tot: 0.114s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.0664s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb