Fatimas nest (Maputo bckpckrs)


Advertisement
Mozambique's flag
Africa » Mozambique » Southern » Maputo
December 15th 2010
Published: December 15th 2010
Edit Blog Post

Dus ... de titel verwijst naar de plaats waar ik tot vrijdag blijf overnachten , voor wie het eventueel eens wil google'n. De stad Maputo is een grote vuile stad , alhoewel je op enkele uren hiervandaan enkele van de mooiste stranden ter wereld hebt ; bvb. Ponta d´Ouro waar ik vorig jaar was . Ik ben voormiddag eens gaan rondwandelen en heb weer n nieuwe onverwachte ervaring achter de rug ... ik kom op straat 2 gasten tegen die mij aanklampen en op het eerste zicht gewoon vriendelijk een hand willen geven , maar niet loslaten ... de tweede die erbij was neemt mijn vrije arm vast en begint iets in portugees te brabbelen , ik versta niet echt portugees maar hij zei dat ik kalm moest blijven en het was hun om mijn "money-belt" te doen. Ik mijzelf dus losgewrongen met veel schrik en n paar stappen achteruit gelopen waarop die 2 gewoon beginnen lachen en er gauw vandoor gaan. Tja , er is gelukkig niks gebeurd , maar was toch wel schrikken ... als ik m´n geldbuidel kwijtraak sta ik hier schoon zonder gsm en portefeuille. Niet dat ik jullie ongerust wil maken hoor , ... Maar zo wil even duiden hoe vlug iets fout kan gaan. Kzal maar dankbaar zijn dat het zo ver niet gekomen is!
Veel door de stad gaan wandelen zal ik dus maar niet doen , het strand hier in Maputo zelf is ook niet denderend , dus zal ik mn tijd gebruiken om vandaag en morgen wat te lezen ( moet nog veel inhalen trouwens voor ETS enzo) en te surfen ( niet op de golven maar op t net) ;-)
Tot straks ofzo , grtjs

Advertisement



15th December 2010

bescherming
Daniël wij bidden om bescherming, dat de Heer engelen bij je laat om hulp, en vergeet niet de autoriteit die je van de Koning der koningen hebt gekregen om in Zijn Naam te handelen, en te gebieden dat je vrijuit mag wandelen waar je bent. Groetjes

Tot: 0.102s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.062s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb