20.den - marakes


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Marrakech-Tensift-El Haouz » Marrakech
December 18th 2017
Published: December 31st 2017
Edit Blog Post

Rano sa mi teda moc vstavat nechcelo.

V noci ma chytali do nohy krce, to asi uz od tej zimy, uz nech som dole v teple. Teda aspon dufam, ze tam bude teplo.

Rychle ranajky, premierovo len sackovy caj, bo maha nevedela kde je normalny. Chodi sem len na vikend, bo byva v casablance kde aj pracuje.

K praci jej pomohol aj minulorocny eurotrip, ked si citali jej zivotopis a zbadali to tam, hned ju zobrali.

Taxi na stanicu tentokrat chytene okamzite.

Listok na vlak do marakesu kupeny bezproblemov.

Mahin vlak ide o 15.min skorej, tak rozlucka a cakanie na moj.

Na ten prvy vlak isla kopa ludi, vsetci skoro do rabatu do prace, skoly.

Moj az taky plny nebol, sadam si do kupecka. Tu uz traja ludia.

Hned zaspavam, cestu neskor ani moc nesledujem, poznam to uz z minula. Len vyprahnuta zem okolo.

Citam si knihu a pocuvam mp3. Ako obvykle aj cul som zabudol kabel na mp3, este,ze u mahy mali rovnaku koncovku tak som doplnil stavu.

V marakesi po povinnej fotke smer bus stanica supratours . Ta je hned pri stanici.

Kancel na stanici mali zavrety tak som musel ist na bus stanicu. Tu kupeny listok na zajtra do mesta essaouira. Vyfasoval som cislo 14, tak predpokladam,ze zajtra bude narvany.

Po uspesnej kupe listka, prejdenie na druhu stranu cesty, kde ma skoro zrazil jeden pako, hlavne, ze som isol po prechode a videl ako ma ostatny pustaju.

Tu odchyteny bus c.14 a smer koutoubia.

Tu uz plno ludi.

Nasadzujem sluchatka a smer ubytko, ktore je na druhej strane mediny.

Pri slavnom namesti jeema el fna navstevujem postu, tu kupujem znamky ale kedze vonku nevidim schranku beriem si pohladnice so sebou. Praktizujem tu i dalsi vyber penez, ziadny problem.

Posta tu ma dva vchody, hlavny a jeden bocny, treba vyuzit ten bocny, tam je malo ludi a zvacsa sa tam zamienaju len peniaze a predavaju znamky, v hlavnom sa vybavuje vsetko a je tam kopa ludi.

Namesticko dost prazdne a to je uz po 14/00.

Ubytko nachadzam az za pomoci miestnych, opat zle gps umiestnenie a oznacenie ubytka prakticky ziadne, iba kriedou napisany na stene napis.

Idem platit 200-kou, jasne,ze mi nemaju vydat, tak zaplatim neskor, ked rozmenim v meste.

Po zhodeny batohu smer druha posta pri Bab el-Khemis. Ono medina ma uz moc nelaka kukat a prakticky vsetko hlavne som uz v marakesi videl (kozusiny ma nelakaju ani tentoraz).

Ulickou plnou domacich obchodikov bez turistov sa dostavam az k poste. Tu hadzem pohladnice do schranky a hned asi po minute prichadza postar a schranku vybera. Tomu sa hovori dobre nacasovanie.

Na jedlo zapadam do miestnej sendvicarne. Opat fungujem len rukami a nohami, ang nula bodov a u mna zas fra a arabcina nula bodov.

Samozrejme nesmu chybat hranolky. Po minulej skusenosti sa tatarskej, majoneze uz vyhybam a davam si len kecup.

Odtial presun az k dalekej koutoubii, tam relax, neskor presun do zadneho parku a este neskor presun do dalsieho blizkeho parku cez cestu. Ten je tu uz novo vybudovany a vyzera famozne, fontana a odpocivajuci ludia.

Oproti ostatnym mestam je to tu uz dost zamorene bielymi tvarami.

Po relaxe sa vyberam este do cyber parku, bohuzial free wifi tu uz nefunguje a park je tez komplet prerobeny, opticky k lepsiemu ale chybaju tu lavicky tak prt z toho.

Jasne ,ze i teraz mam dopravnu nehodu. Nastastie nie az taku bolestivu ako minule ked do mna napalila motorka. Cul ma chytil kormanom cyklista. Fakt dementi, vidia,ze je tam kopa ludi ale neee oni sa budu jebat na bicykli resp na motorke. Je to tak strasne tazke zosadnut a ist vedla neho. Kokoti.

Vonku po zapade slnka uz zima, tak smer vzdialene ubytko. Tu uz domaci zhuleny aj spolu s dvoma cestovatelkami. Tak prachy im dam az rano pre istotu.

Z ubytka zobrata bunda a presun opat na druhy koniec mediny do odporucanej restiky jednej baby z cs. Mal som tu mat aj stretko s jednu ale volako sa prestala hlasit ked som pytal miesto stretnutia.

Takze prichadzam do pizzerie Chez yassine , fajn restika, kde sa da dat pizza abo tajin. Skusam pizzu, oproti nasim pizzam mensia ale suroviny fakt kvalitne. Tuto restiku mozem odporucit, prijemne prostredie, fajn obsluha a dobre jedlo. Dokonca tu nechavam aj tringelt.

Na slavnom namesti je to fakt slabota oproti minulajsku. Malo hudobnikov, ropravacov, aj tie stanky s jedlom su volake slabe a strasne malo ludi. Neviem ci to je tym, ze je tyzden abo co.

Davam si ale pomarancovy dzus za 4dh do sklenneho pohara, ak si to clovek chce zobrat zo sebou plati 5dh a dzus dostane do plastoveho pohara.

Fakt nechapem takuto malu cenu, urcite to musia riedit vodou. Snazim sa nakuknut do voza ale nedari sa.

Okolo 22/00 prichadzam na ubytko, tam treba klopat aby som sa dostal dnu. Zhulenci su furt zhuleny ale nastasti nerobia ramus ako ked som bol minule v inom hosteli

naklady (1€ = 10,9907dh dh=marocky dirham)

vlak kenitra-marakes : 143dh

mhd bus14 : 4dh

5x znamka : 45dh

sendvic s hranolkami : 15dh

pizza + bananovy sejk : 70dh (55+10+5tringelt)

dzus : 4dh

vyber 400dh = 36,4€

foto
marakes

Advertisement



Tot: 0.737s; Tpl: 0.016s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.4888s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb