Jambo Danimaki!!!


Advertisement
Kenya's flag
Africa » Kenya
January 10th 2010
Published: January 10th 2010
Edit Blog Post

Hvis I proever at lukke oejnene og forestiller jer en groen og frodig slette med runde smaa lerhuse og straatag og lyde af bavianer som blidt vaekker en om morgenen - ja, saa minder det praecis om det sted jeg befinder mig nu.

Vi bor paa en pigeskole som hedder Daraja, som er leder af et super soedt engelsk aegtepar. Paa Daraja gaar der kun piger, hvis foraeldre ikke selv har kunne betale for at sende dem videre fra 8. klasse. Men det som ogsaa er anderleders ved Daraja er at alle pigerne har faaet top-karakterer i de mindre klasser, hvilket ogsaa goer at nivauet er ret hoejt i undervitningen.

I gaar var vi i Nanyki som er den naermeste store by (ca. 35 minutters koersel paa smaa roede stoevede hullede veje...), for at oeve vores swhili-skills .
I byens park gaar smaa boern rundt og sniffer lim - de har udviklet et system saa plastik flaskerne med limen bliver sidende rundt om munden og naesen uden de behoever at holde paa flasken. Boernene er helt ned til 5 aar gamle. Det er helt forfaerdeligt og meget svaert at vende sig til. Man ser ogsaa mange smaa boern med helt hvide lim naeser...
Trods det, er folk utrolig soede, hjaelpfulde og venlige. Man foeler sig helt VIP-agtig naar man gaar rundt paa gaderne fordi alle, baade unge og gamle, paa gebrokkent engelsk raaber: How are you... efter en.

Men ja, som i nok kan forstaa nyder jeg Kenya i fulde drag - selv om det stadig er helt uvirkeligt at vaere her.
I naeste weekend skal vi paa 3-dages Game Drive (safari!), hvor vi skal overnatte i telte - saa hvis jeg ikke bliver aedt af loever og andre slette-dyr saa kommer der nok en update efter det :P


Hyg jer!

Ps. ALT er vildt billigt. I gaar spiste vi aftensmad for 300 shilling. Det svarer til 21 danske kroner! Og da vi ankom i lufthavnen haevede jeg 27.000 shilling. Saa, hvis man gerne vil foele sig rig - then this is the place!

Pps. Man er vel blevet lidt kenyansk, saa har nu baade afrikansk mobil og afrikansk nummer: (+25) 0713717608.





Advertisement



10th January 2010

.
Hvor lyder det bare super fedt Sophie!! Håber I kom godt derned og at det hele lever op til forventningerne.. Glæder mig til at høre mere fra dig herinde. Hvor mange grader er der egentlig?? :) Hav det rigtig dejligt.. Kærligst Naja.
10th January 2010

Awesome!
Jambo habari gani soede? :D Er så aergelig over at jeg ikke fik sagt farvel:-s men det bliver nice at kunne foelge dig lidt her:D det lyder bare fedt med omgivelser, safari osv! Men puha små boern og lim er ikke nogen god kombi! Kan lige forestille mig hvor haardt det er at skulle overvaere:-s Jeg haaber du blir rigtig god til swahili mens du er der;) saa kan du laere mig det naar du kommer hjem -paa alle de hundeture vi skal naa at indhente til den tid;) Dit ps. om det med pengene frister:D jeg har lige brugt naesten 3000 svenske kr på nye snowboardbukser og -jakke.. puha jeg kunne godt bruge at de sidste kroner blev flerdobblet lidt;) for foeler mig lidt flad nu haha :D Jeg haaber bare du nyder det rigtig meget! Savner dig og taenker paa alle de spaendende ting du faar lov at opleve! knus og kram Henriette:D
10th January 2010

Kære Sophie, Sidder i DK hvor det sner og er koldt. Jeg er meget misundelig på dig - gid det var mig, der var i Afrika. Håber alt er godt, glæder mig til at følge lidt med din rejse. Hils Maj-Lil og Rikke mange gange. Kh Henriette
10th January 2010

jambo sophie. ....det lyder jo bare helt vildt alt det du oplever. både det alvorlige og det sjove, det er klart at du må se og høre en masse barske ting, så det er nok også godt at du forstår at tage tingene oppe fra og ned efter, hvis du forstår? iøvrigt er dit danske allerede påvirket lidt af al det engelsk du selvfølgelig må tale meget. det vi hæfter os ved herhjemme er dog at du kan bevare en humoristisk og fornuftig tilgang til tingene, det tolker vi som at du befinder dig godt dernede i bushen. håber det går godt med alle de andre i "selskabet"? og at du har fået nogle gode venner dernede? vi var til bryllup, som du jo allerede ved, hos morten og louise igår, der var over 100 gæster og det var en meget romantisk affære at se dem knæle ved alteret i herstedvester kirke. louise havde en meget fin knaldrød kjole på og morten var iklædt et nydeligt gråt jakkesæt. det var sjovt at møde mortens familie og deres fælles venner. mor snakkede med flere fra thomas´ familie, som også havde boet i afrika (kenya og tanzania). de sender alle deres kærlige hilsener til dig, de synes du er sej! i dag havde vi fransk undervisning hos claus og gitte, det gik fint og godt og mor glimrede i gruppearbejdet! jeg hørte din stemme på min telefonsvarer, du lyder glad...skønt, men også lidt forkølet, selvom du er sej er du stadig vores lille trold, husk det. w l y, hvilket på engelsk betyder we love you. julle sagde i dag, efter at han var alene hjemme igår, at han savner dig, normalt har i jo hygget jer ret så meget sammen når vi har været til et eller andet arrangement og nu er han her alene, men han har det også godt og nyder selvfølgelig også de fordele (?) der er ved at være "enebarn" hav det nu godt til vi skrives ved igen, hvor er det genialt, at vi kan kommunikere på denne her måde, det er jo bedre end at ringe, nyd dagene, ugerne og månederne, lige pludselig er du tilbage i lille dk knus og kys fra os alle tre kh alle os, julle, mor og far
17th January 2010

familiekomsammen
hej mikkeline vi er samlet alle her til sarahs 1 års fødselsdag, vi har lige allesammen set billederne fra den pigeskole, hvor du bor! det er jo vildt, vi glæder os til at høre nyt fra dig når du kommer hjem fra safarituren. fik din sms igår og kan forstå, at du fik set løver og geparder! er der ikke noget med at man som turist går efter "the big five"? vi havde besøg igår af helle og michael fra blå 72, deres ældste datter har også været i tre måneder og hun læser nu på ruc, hvor hun er ved at færdiggøre sit speciale. hun var i cameroun. vi fik bortsch og dra en del vodka, hyggelig aften! vi snes kh faffifar

Tot: 0.092s; Tpl: 0.013s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb