Movie stars in Nairobi!

Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi
October 4th 2010
Published: October 16th 2010

4.10.2010 Nairobi, Milimani

En ikinä arvannu kun tänne lähdettiin että musta tulee leffatähti 😊

Täältä meijän majapaikasta kysyttiin haluttaisiinko mukaan saksalais-kenialaiseen leffaan. Meille maksettais 50€ ja saatais syömiset ja kyydit tuottajalta. Ei tarvinnu montaa kertaa miettiä vastausta, TOTTAKAI lähdettäisiin. Saatiin sitten vielä sovittua sairaalan kanssa että skipataan työt yhdeltä päivältä, kaikki oli siis aika bueno!

Leffa kertoo etiopilaisesta mallista joka löydetään jostain pikkukylästä ja viedään saksaan. Tytöstä tulee maailman kuulu huippumalli ja lopulta hän palaa etiooppiaan perheensä luokse ja myös kuolee etiopiassa. Elokuva on tositapahtumiin perustuva. Meitä tarvittiin hautajaiskohtaukseen jossa olisimme naisen tuttuja saksasta (eli valkoihosia) suremassa naisen haudalla.

Lähdettiin sitten maanantaina aamupäivästä leffakuvauksiin Ngong-vuorille. Maisemat oli vuorilla aivan mielettömän hienot. Mentiin bussilla vuoren rinnettä pitkin korkeimmalle huipulle missä oli pieni kappeli ja hautausmaa. Uskomattoman hienoa. Meijän piti kohtausta varten opetella laulu josta saatiin vaan sanat käteen ja sanottiin laulakaa. Ei ollu mitään hajua sävelestä ja päädyttiinkin vaan liikkuttelemaan huulia. Itse kohtaus kesti ehkä 2 minuuttia mutta sitä tehtiin ehkä tunti. Mä sain vielä hyvän paikan ihan pääosan esittäjän vierestä, eli aika varmasti meikäläisen pää pyörii leffassa.

Afrikkalaisesta tyylistä hoitaa asioita kertoi ehkä parhaiten se että oltiin koko päivä vuorilla ja siellä kävi ilmi että meille luvattu luonas olikin vaan hieman raaka ja pieni kanapiirakka. Se oli suuri pettymys. Onneksi oli omat limut mukana niin pysy edes jotenkin verensokerit ylhäällä. Kesken kuvausten myös lehmipaimen ilmesty lehmiensä kanssa kuvauspaikalle. Se ei pitäny mitään kiirettä vaan lehmät sai mutustella ruohoa ihan rauhassa ja hommat seiso niin kauan kunnes lehmät oli poissa. No problem...!

Parasta kuvauksissa oli nähdä miten kaikki hoituu ja miten paljon energiaa, ihmisiä ja aikaa tarvitaan yhden lyhyen kohtauksen tekemiseen. Kaikki tiesi mitä tekivät ja jokainen hoiti oman hommansa, ei muuta.

Suureksi yllätykseksi seuraavana päivänä meiltä kysyttiin taas voitaisiinko osallistua myös toiseen kohtaukseen samassa leffassa. Ja taas pienten keskusteluiden jälkeen skipattiin työpäivä ja lähdettiin tekemään lentokenttäkohtausta Nairobin lentokentälle. Ensin meijän piti olla matkustajia tulossa ulos lentokentältä. Mä kävelin siinä ison matkalaukun ja italialaisen miehen kanssa poikki lentokentän pääsisäänkäynnin. Seuraava kohtaus oli sisällä, missä me odoteltiin konetta ja lopulta myös käveltiin jonossa lentokoneeseen vievään ramppiin. Se oli hauskaa! Ja tästäkin saatiin 50€ mieheen ja tälläkertaa jopa hyvä aamupala ja lounas.

Meikäläiset on täällä siis jo ihan oikeita moviestaroja! Oscari-illassa nähdään!! 😊

26th October 2010

no joo ei terve, kaveri pääs leffaa. kerrottiiks teille leffan nimee tai valmistumisaikaa tai muuta????

Tot: 0.088s; Tpl: 0.016s; cc: 7; qc: 48; dbt: 0.0583s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb