Foerste 24 timer i Ghana!

Ghana's flag
Africa » Ghana » Greater Accra » Accra
August 23rd 2008
Published: August 23rd 2008

Hei Alle..
Saa er jeg kommet til Ghana!!
det var vildt surrealistisk at skulle staa og sige: "Farvel! vi ses om et halvt aar!"
Men nu er jeg her, og er allerede herre vild med det her land...
Det foerste billede af Ghana, var WOW! det her er virkelig Afrika.. det foerste vi saa da vi kom ud fra Accra lufthavn i gaar aftes var 4 maend der proevede at skubbe en bil afsted.. Og pludselig var der bare 5 sorte mennesker som vil hjaelpe os med vores baggage, og derefter vil have penge for det.!
Vi kom ind i en bus og blev koert hen til The University of Ghana, hvor vi skulle bo paa deres kollegie, som var mere eller mindre forfaldent!!
Paa det her kollegie fik jeg et vaerelse sammen med 3 andre danske piger (Signe, Therese og Katrine).

Om aftenen valgte nogen ghanesere pludselig at holde fest, og musikken blev ved med at spille indtil klokken 7 om morgenen!
Efter en nat med ikke saerlig meget soevn, skulle vi saa op og paa stranden. Vi havde faeet af vide at vi skulle moedes kl. halv 10, men det her er jo african time, og kl. 11 kom vores camp leder op og sagde at vi skulle flytte til et andet sted at bo!
saa vi matte pakke alt sammen og koere afsted mod hvor vi sku bo! paa vej derhen skulle vi lige forbi et supermarked, hvor vi egentligt kun havde 20 min, men fordi vores ledere lige skulle koebe ind, endte vi med at bruge omkring en time der.
efter det var vi endelig klar til at tage til Cape Coast og bade i Guld Kysten...

Vi koerte igennem nogen sma og virkelige fattige landsbyer paa vejen, og man kunne maerke at folk ikke var vandt til at se hvide mennesker.!
Boern og unge gik helt amok over at der kom saadan nogen som os!

Therese, Signe, Katrine og jeg var de eneste som rigtigt tog os sammen og vaeltede rundt i boelgerne! "de vilde vandhunde"...
EFter at have vaeret ude og bade, sejlede vi i en lille fiskebaad hen til bussen igen.. Igen var det kun Therese,Signe,KAtrine og jeg som turde.

Efter saadan en dag i bus og i konstand i en fugtighed der minder om randers regnskov er man fuldstaendigt smadret, og der hjaelper ikke meget at vi skal op kl. 6 i morgen og i kirke!
Det var alt for nu! skriver igen snarest... :D

Tot: 0.084s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 54; dbt: 0.054s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb