Uge 6 og 7


Advertisement
Ghana's flag
Africa » Ghana » Ashanti » Kumasi
September 30th 2011
Published: September 30th 2011
Edit Blog Post

Ja, der er altså ikke sket det store siden sidst. Vi går i skole og kæmper ellers lidt med varmen.
Mandag i uge 6 var vi ude i regnen på bare tæer. Det var enormt rart at blive kølet lidt af, og så minder det én lidt om Danmark. De tror vist alle sammen er vi er blevet tossede, det er altså kun børn der gør den slags og desuden så bliver man jo forkølet!
Vi har kogt yams for et par gange nu, det smager stort set som kartofler 😊 Den ene dag havde vi fået noget ghanesisk mad af to af pigerne fra klassen, men vi brød os helt ærligt ikke om det. De bruger et eller andet i maden som har en meget karakteristisk smag som vi ikke bryder os om. Men det var da utroligt sødt af dem!
Onsdag d. 21. var det helligdag i anledning af Kwame Nkrumahs (Ghanas første præsident) fødselsdag og vi brugte dagen på skolearbejde. Dagen efter var Birgitte syg, så jeg gik til undervisning alene. Det var lidt spøjst som de alle spurgte til om hun så havde været på hospitalet.
Vi er ved at få lidt for meget af al deres snak om Gud. Da jeg var alene i skole forsøgte en af vores klassekammerater at overbevise mig om at jeg skal læse Mattæus evangeliet, "Du kan jo bare tage det som en god historie... og så kan vi diskutere det bagefter". Han kunne godt se at jeg ikke var overbevist, så om lørdagen kom han og hans ven, som også går i klassen, forbi vores værelse og snakkede om Jesus og Helligånden. Vi fik en audio-bibel af dem fordi jeg havde fortalt at vi ikke havde en bibel. Om søndagen gik vi så med dem i kirke og fandt ud af at de begge er ved at uddanne sig til præster. Den ene er desuden profet og taler i tunger, hvilket vi har ret svært ved at forholde os til.
Nu får jeg jo snart besøg derhjemme fra :D så jeg har brugt en del tid på at finde et værelse. Har været rundt lidt forskellige steder og spørge uden held. I onsdags fortalte Zel så at man kan leje værelser lige rundt om hjørnet, så nu har jeg booket et værelse der.
I går (torsdag d. 29.) fik vi pludseligt installeret dørspion, slå og kæde på døren. Det er
PipfuglPipfuglPipfugl

En fin blå type fugl vi ser ret ofte, men som ikke er så nem at få et godt billede af.
nu ret fint med dørspion, så vi ikke behøver at kigge ud igennem vinduet fra min seng længere.


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement

Træet i gården.Træet i gården.
Træet i gården.

De har "beskåret" træet nede i gården, så det er blevet ret sørgeligt at se på.


30th September 2011

Træet i gården
Hvis man ser godt efter kan man se Zel og Doris til venstre på billedet.

Tot: 0.065s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.04s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb