Lake Bosumtwi

September 19th 2011
Published: September 19th 2011

KNUST-Bosumtwi

VærelsetVærelsetVærelset

Sådan ser der ud 24 timer efter at vi er flyttet ind...
Weekenden 16.-18. september har vi tilbragt ved Lake Bosumtwi en times kørsel sydøst for Kumasi.
Vi var så heldige at en PhD-studerende, som Karin kender hjemme fra Aalborg, tilbød at køre os derned.
Der ligger en del hoteller langs søbredden og vi havde bestilt et værelse på Rainbow Garden Village som er meget populær blandt vesterlændinge der arbejder frivilligt i landet. Det var skønt at komme lidt væk fra KNUST og Kumasi, hvor der altid er støj.
Søen er 25 kvm stor og cirkelrund da den er opstået ved et meteornedslag. Høje bakker omgiver desuden søen, så den ligger meget smukt i en dal. Vejen dertil er dermed også en snoet "bjergvej" og turen er meget smuk. Fra landsbyen Abono, som ligger for enden af den asfalterede vej til søen, er der ca 4 km af en medtaget grusvej langs vandet til Rainbow Garden.
Vi nød virkeligt at få noget andet mad end det som cafeteriaet på Old Brunei kan byde på, og så selvfølgelig at kunne få en kold Star.
Hotellet, som består af nogle små spredte bygninger, ligger smukt i en nydelig have helt ned til vandet og med en terresse bygget ud over vandet. Søen er fin til at bade i og på weekend aftener er der bål og trommer på søbredden.
Der er også mulighed for at komme ud og sejle på søen på de lokale fisker"både" som egentlig bare er en tyk planke.
Hotellet holder flere dyr; både hunde, katte, en ged og et æsel. Det er vist mest for turisternes skyld og faktisk også ret hyggeligt. Da vi gik en tur om lørdagen fulgte den ene hund med, selvom den i virkeligheden var lidt bange for os. Vi gik i 3 timer, så var ret imponerede over at den ikke gav op om vendte om.
Vi mødte nogle belgiske arkitektstuderende som er i Ghana i forbindelse med deres speciale. Da vi tog tilbage til KNUST fulgtes vi med dem, da de også skulle til uni for at tale med en professor fra vores fakultet.

Tot: 0.082s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.0444s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb