Welcome to Kumasi!


Advertisement
Ghana's flag
Africa » Ghana » Ashanti » Kumasi
September 28th 2008
Published: September 28th 2008
Edit Blog Post

Hej Alle..

Saa har jeg igen vaeret i Kumasi i weekenden!
Kumasi er nok den travleste by jeg nogensinde har vaeret i. I Centrum af byen er der mennesker overalt som skubber og raaber, og det gaelder virkelig om at holde godt fast i sine ting!
Jeg fik af vide af mine mor at i December kan man ikke havde en baby paa ryggen, for babyen ville blive slaaet ihjel af alle de mennesker.
Hvis man kommer lidt vaek fra centrum er Kumasi en meget hyggelig by. Meget storbys agtigt ligesom Berlin eller Rom.
Den her gang var jeg der med Melani, Karoline, Silva og en anden tysk pige som Silva kendte.
Vi tog afsted kl. 9 om morgenen, selvom vi var lidt i tvivl om vi sku afsted, for hold kaeft det var daarligt vejr!
Men vi kom afsted, og kom til Kumasi kl. 11...
Efter det ville vi finde The National Kulturcenter og heldigvis kendte Melani vejen saa vi ikke behoevede at bruge penge paa en taxi.
Vi fandt kultur centret, men blev lidt skuffet.! Der var kun 3 butikker aabne fordi det var loerdag... Saa man bliver aabenbart noed til at tage en dage fri fra arbejde, og saa tage til Kumasi...

Naarh, men efter Kultur centret tog vi paa Vics Baboo som er en restaurent hvor man kan faa ALT!! efter som jeg ikke rigtigt har lyst til at spise gad jeg ikke bruge saa mange penge paa mad, og koebte bare en cola!
Men det saa godt nok godt ud alt pizzaen og nudlerne og buggerne!

Efter dette lille mad eventyr gik vi hen til A-life supermarkedet hvor jeg fik koebt noget toiletpapir og showergel! :D
Saa var det ogsaa tid at vende hjemad, og vi gik ned til totro station hvor vi tog en totro hjem.

I dag har jeg bare ligget og laest.. Jeg har laant drageloeberen af Karoline i Torsdags, men er allerede faerdig med den..
Der er ikke saa meget andet at lave en at laese naar man er hjemme. Nu skal jeg laane en ny bog af hende der hedder TimeTravellers Wife.

Ellers gaar ting stille og roligt i Mampong. Jeg er ikke sikker paa at min "far" altid kan lide mig, men min "mor" er rigtig cool. Og jeg kan ogsaa rigtigt godt lide hende.
Min soeskende er stadig roevirriterende.. Det er virkelig nederen at komme fra babyhjemmet med en masse skrigende boern og saa hjem til endnu mere forvirrende boern.
Hold kaeft min lille soester er forkaelet. Jeg proever at vaere soed mod hende, men alt jeg goer er forkert.

Jeg giver hende noget banan, og hun smider bananen paa gulvet og begynder at graede helt hysterisk. Jeg giver hende noget ananas, og ananasen er ikke god nok.
Saa koeber jeg kiks med hjem fra Kumasi, og saa er kiksene ikke soede nok.
Nu er jeg begyndt at proeve at laere hende at naar jeg sidder og spiser skal hun ikke komme og tage maden fra min tallerken. Hun skal spoerge om det foerst!

Der er virkelig ikke noget mere ucharmerende end at se Ghanesiske mennesker sidde og spise. Mine "foraeldre" sidder i stuen og spiser og boernene sidder paa gulvet og saa spiser de af samme tallerkner med haenderne, og slikker overalt paa haenderne. Mega klamt naar man taenker paa at de aldrig vasker haender.!
Jeg sidder heldigvis ved spisebordet og spiser med ske eller gaffel.

Ellers gaar det godt paa boernehjemmet. En lille pige der hedder Rafiatu har 1 aars foedselsdag i morgen. Det bliver sjovt at se om de overhovedet fejrer det.

Saa alt gaar egentliggt godt.. Men jeg har bare stadig saa ondt i hovedet og kan stadig virkelig ikke sove og kan ikke spise noget mad.! Det er sindsygt haardt, og hvis det ikke var fordi jeg har aftalt en masse ting jeg skal med de andre piger.. Saasom til Mole national park og til volta regionen og cape coast, saa ville jeg ringe til Nanna fra afs og bede hende om at aendre min billet..!

Men nu maa jeg se.. Jeg har saa mange ting jeg skal naa her!

Lou:D

Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 47; dbt: 0.0446s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb