WOW!

Africa » Ghana » Ashanti » Kumasi
August 31st 2008
Published: August 31st 2008

Hei alle!
der er sket saa mange ting siden jeg sidst skrev, at jeg ikke har haft saa meget tid til at taenke over familien! det er mest om morgenen naar man vaagner op!
MEn siden jeg skrev har jeg vaeret til festival i weekenden i en lille by uden for Cape Coast der hedder Abeadze-dominsi.
Hannah, Therese, Mr. Amou(vores host) og jeg tog afsted torsdag aften, og overnattede i Kumasi hos mr. Amous foraeldre. Saa tog vi afsted fredag morgen tidligt tidligt(kl.5) med totro mod byen!
Vi kom frem ved 9 tiden, og skulle op og moede the chief, for mr. Amou var venner med the Chief og hans bror.
The Chief var rigtig rigtig soed, og han havde en hvis kone!:D jaah... har aldrig vaeret saa glad for at se et hvid mennesker foer!
Efter det tog vi hjem til the Chiefs bror, og lagde vores ting, og slappede lidt af, indtil der kom en 'guide' for at vise os byen.
folk var helt vilde over at vi var hvide og alle raabte oboni(hvide mand) efter os. det var meget sjovt foerst, for i Mampong er ale ligeglade med os, men efter 3 dage med folk der alle vil hen og sige hej til dig og 20 boern der bare staar og stirrer paa dig, bliver det virkeligt belastende.
Naarh, men efter at vi havde set byen skulle vi ogsaa se nogen af de ting der foregik.
Der var et stort optog med en masse talsmaend for hoevdingern som dansede, og saa var the chief, som vi havde moedt der ogsaa, og i slutningen af optoget skulle de slagte en ko!
det var vildt fedt at vaere en del af.. alle de glader mennesker der dansede og sang, og orkestret som spillede rigtigt fest musik!
Da det var slut koebte vi nogen kiks og gik tilbage paa vaerelset. her brugte vi resten af dagen paa at slappe af, og spise!
vi gik i seng klokken 7 den aften!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
naeste morgen vaegnede vi op, og gik ned paa en plads hvor et kaempe optog med alle 'statens' chiefs skulle baeres gennem byen.
det var super nice at se, og en helt speciel stemning, med musik og mennesker og alle var glade og sang! bare virkelig traels at alle stirrede paa os og filmede os og vil roere ved os og snakke med os! Jeg oenskede virkelig bare at vaere sort!
under det her optog blev vi alle ret forbraendte, for vi havde glemt at putte solcreme paa😞
naarh, men efter at have set optoget lidt, gik vi tilbage til huset og slappede af.
og efter noget tid kom der nogen drenge og hentede os, for vi skulle op og moede alle the chiefs og vicepraecidenten af ghana! WOW!
Vi moedte dem og de var super soede og beraeret over at vi var kommet! Alle ghanasere er egentligt meget soede! nogen er bare lidt for meget!
om aftenen gik vi ud i byen med de smaa piger som boede i vores hus, og alle proevede at tage fat i os og danse med os, eller traekke os med dem forskellige steder hen.!
Da vi gik tilbage mod huset saa vi de flotteste ildfluer i graesset! det var helt overdrevet smukt, og vi stod bare og stirrede paa dem!
jeg kom til at taenke paa loevernes konge:D
I morges stod vi tidligt op og sagde farvel til alle de utroligt soede mennesker i huse, og gik op for at sige farvel til the chief! Hold kaeft hvor er han soed! og han gav os sit nr, og sagde at vi bare kunne ringe, og at han vil ringe til os og vi kunne altid komme tilbage!
Saa satte Mr. amou os paa en bus til Kumasi, for vi skulle selv laere at finde rundt i Ghana! WOW!! lidt vildt..
men vi fandt ud af det... og nu sidder jeg igen i Mampong! :D
alt gaar godt og glaeder mig til i naeste weekend hvor vi skal se et vandfald, og jeg skal flytte ind hos min rigtige familie!

Lou

Tot: 0.063s; Tpl: 0.012s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb