Mampong babyhjem!


Advertisement
Ghana's flag
Africa » Ghana » Ashanti » Kumasi
September 3rd 2008
Published: September 3rd 2008
Edit Blog Post

Hei alle..
saa sidder jeg i pausen fra babyhjemmet!
man bliver bare fuldstaendigt smadret efter saadan en dag paa babyhjemmet!
Det er egentligt meget rutine... man moeder kl. 8 og saa tager man boernene ud a sengen, og skifter boerne og vasker sengene af!
saa putter man nye lagner paa, og finder bleer frem.. efter det leger man enten med boernene, eller hjaelper boernehave boernene med at goere sig klar til boernehave!
saa giver man babyerne mad, og efter det skal de vaskes og smoeres ind i creme! saa giver man dem ny ble paa og putter dem i seng!
og saa kan man gaa mellem kl. 10 og 12! det kommer an pa hvor hurtig man er til at faa boerne i seng!
Saa kommer man igen kl. 16.. og der er alle boernehave boernene kommet tilbage!
saa der fjoller man lidt rundt med boernehave boernene, skifter bleer paa babyerne, giver boernehave boernene et bad, giver alle boerne mad, og putter babyerne i seng igen!
og saa kan man gaa mellem kl. 17.30 og 18.30!
Det er haardt for der er konstant graad og de voksne skriger af hinanden.... og saa har de en radio taendt som bare koere konstant!
jeg kan allerede foele nu, at det bliver nemmere, og man bliver rigtigt glad naar boerne kan kende en! for hold kaeft hvor er de soede de boern! og de har bare saa meget desperat brug for kaerlighed!
der er en lille 5 maaneders dreng som er fuldstaendig umulig at faa oejenkontakt med! og mange af boerne loeber rundt og slaar, eller er totalt rastloese! maaske er boern bare saadan?!

Naarh, men udover det, saa har jeg fortalt hele familien at jeg flytter i weekenden, for at mig og therese kan faa hvert vores vaerelse!
moderen og boerne blev lidt kede af det, og puttede en ekstra seng ind i vaerelset, men faderen sagde bare at der ikke var behov for at jeg flyttede! DET SKAL HAN BARE OVERHOVEDET IKKE BESTEMME!! det er mig og therese som er sammen 24 timer, og det er mig og therese som har brug for at kunne lukke doeren og vaere alene og bare vaere rigtigt ynkelige!
det er svaerre naar man er 2!
saa jeg flytter paa soendag eller mandag ind til Irene!
Her paa Fredag tager mig og Therese med Signe og Kathrine og de to tyskere og signes kontaktperson til et vandfald! ved ikk hvor det er eller hvad det hedder, men det bliver godt at komme vaek, og vi krydser virkelig fingre for at der er loebende vand!:D
saa man rigtigt kan foele sig ren!
vi har forresten vasket toej i haanden for foerste gang! og vi var rigtigt gode:D

Det var alt for nu..


Advertisement



Tot: 0.085s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0523s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb