Garden Lodge Kasane

Africa » Botswana
May 7th 2018
Published: May 7th 2018

7 mei – Garden Lodge Kasane

De dagindeling die we nu hebben verschilt nogal van die in Nederland. Om negen uur, half tien, kunnen we onze ogen niet meer openhouden. Vaak om zes uur op, soms half zeven. Ook vanochtend weer om 6 uur gewekt voor een tocht door het Chobe National Park. Weer zo’n gigantisch oppervlak waar je ettelijke provincies van Nederland in kan stoppen. Er lopen hier alleen al 70.000 olifanten rond. En dan de Zambezi. Op dit moment is het meer een binnenzee. In de droge periode kan de hoeveelheid water tot wel 10% teruglopen. Het oppervlak dat dan droogvalt is weer graasgebied voor het wild in de droge periode. Zo blijft de natuur een beetje in evenwicht. Vanochtend zaten we met z’n tweeën in zo’n terreinjeep. Op mijn vraag of buffels ook hier onvoorspelbaar gevaarlijk gedrag kunnen vertonen, een weetje opgedaan in het Kruger park een aantal jaren geleden, werd ik berispend toegesproken dat de buffels in Chobe lieve dieren zijn. Om half elf terug moeten we nog een 60 km naar Kasane. De grensplaats naar Zimbabwe en Zambia. Voor ons wordt het Mugabe of liever gezegd zijn opvolger. Naam nog niet ingesleten. De Garden Lodge is klein maar zeer smaakvol ingericht. Slechts 8 kamers. De eigenaresse regelde voor ons in tegenstelling tot de instructies van de reisagent een betere oplossing. We worden opgehaald en kunnen de auto hier laten staan. Een stuk veiliger. Op naar de Victoria watervallen.

Tot: 0.153s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0888s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb