Chobe Elephant Camp

Botswana's flag
Africa » Botswana
May 6th 2018
Published: May 7th 2018

We zijn in Botswana. Bij de grens werd ik langs een lange rij wachtenden gemaneuvreerd door een douaneman waarmee ik een praatje maakte over ajax. Prettig maar ik voelde me wel opgelaten. We hadden amper tijd om onze bagage neer te zetten in ons hutjenof weg waren we weer. Voor een boottocht op de Zambezi. Op de weg daarnaartoe de gebruikelijke diersoorten gezien die hier overvloedig in het Chobe National Park rondlopen. De Zambezi is gigantisch breed en te oordelen naar de vele groepjes bomen en struiken die onder water staan behoorlijk buiten z’n oevers. De overloopgebieden in Nederland zijn er niks bij. Onderweg tijdens een stop hoorden we trouwens dat men behoorlijk last heeft van het vele water. We hebben geprobeerd wat foto’s van vogels te nemen om onze kennis met wat edities van African Birdlife op te frissen. Verder dan een visarend zijn we niet gekomen. Ook dit is weer een mooie lodge met vanuit onze kamer uitzicht op de zambezi. We eten op het terras ook met uitzicht op de rivier alhoewel we daar niet veel van zullen zien want om half zeven is het donker. Morgen om 6 uur op en om 7 uur op game drive. We zijn benieuwd.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb