Blogs from Venezuela, South America - page 13

South America » Venezuela » Central-Western » Barquisimeto December 1st 2010

Balls and balls or balls at (Dance) (Sex) (Bullets) Balls on balls in balls et (Party) (Balloons) (Spheres) Balls end balls un balls it (Globe) (Fornicate) (Projectile) Balls is it balls if ix balls ot (Bungle) (Corp) -he- (Spiral) Ball an Ball own balls ux -her- ut (Game) (Breakdown) (Dot) A ballout don't mean a thing (existence), a ball sin (with) desires won't seem (appears), to be the perfect ball theme (subject), for chin (jaw) to aim, hit in sinks (basin), stink (smell) the last ball I got a think (reasoning), cheers, chips errs as xin (system), chim (chimney) throw as much ash as xim (practice), zeen (kin, relative) what I've had seen (observe)... far, mid, near, is it, we are zin (folks) like a metal element essential is zinc (lamina), a thin (slim) matter, a ... read more

South America » Venezuela » Central-Western » Barquisimeto November 30th 2010

Is it life as great as the concrete among our cities? just a mere lack of success when you need to rest, is it hues a grey nod running sore, rumming sole? light was in a bulb but get's obscure almost black hole, must a per capita word to sign our souls... sin a move to what's right only in instants of faults, exist like this make you believe in yourself, non else, scripts sometimes needs to experiment change. Is it life as silver as the metal under your vehicle? dark inside, although out us, plain sicles to go on, bright isn't a seal for shades, not an symbol by tickles, sight neither remains, either stay going forward son, slight at mid goes wrong if you waits cum sickle... recycle your own thoughs, perhaps unwanted phone, ... read more

South America » Venezuela » Falcón October 25th 2010

Chichistä Paraguanan niemimaalle ja Maracaiboon Venezuelan osuus matkasta läheni loppuaan ja meidän oli jatkettava matkaa kohden Maracaiboa jonne olimme palauttamassa auton. Viimeiseksi pysähdyspaikaksi valitsimme Paraguanan niemimaan joka on kiinni mantereessa vain pitkän kapean kannaksen kautta. Ennen Paraguanaa pistäydyimme Coron kaupungissa josta löytyi kaunis vanha keskusta. Matka Chichistä Coroon kesti vain muutamia tunteja ja meillä oli hyvin aika pistäytyä Coron kaupungissa. Tosin satuimme paikalle pahimpaan mahdolliseen aikaan, eli aivan keskipäivällä jolloin kuumuus on aivan tukahduttavaa ja kaupungin kierteleminen kävellen täysin mahdotonta. Jo pieni hetki keskipäivän auringossa riittää polttamaan meidän ’blankitojen’ nahan joten parempi pysytellä varjossa kuumin aika. Sen verran kuitenkin Coroa näimme, että vanha keskusta oli hyvin säilynyt ja ylläpidetty jo... read more
Coron vanhakaupunki
Paraguanan flamingot
Mitenkäs tässä näin nyt kävi?

South America » Venezuela October 24th 2010

Señor Chavez ja Venezuelan omituisuudet Venezuelan presidentti El Señor Chavez lienee yksi erikoisimmista valtion päämiehistä joka tällä hetkellä maatansa hallitsee. Chavez istuu nyt toista kauttansa ja on järjestänyt perustuslain siihen malliin, että El Señor pystyy vielä asettumaan uudelleen ehdolle ja voi tulla valituksi kolmannelle kaudelleen. Chavez edustaa perustamaansa ’bolivariaanista’ vasemmistoliikettä jossa hän ylistää mm. Simon Bolivaria, Che Guevaraa ja Marxia. Chavez on noussut valtaan lupaamalla köyhälle ja huonoissa oloissa eläneelle kansalle muutosta joka toisi merkittäviä parannuksia kansan oloihin ja hän on luvannut karsia maata vaivanneen korruption. Näin on varmasti osittain käynytkin mutta paljon muutakin on ehtinyt presidentin vallassa ollessa tapahtua. Tässä muutama esimerkki ”uudistuksista” joita Chavezin valtakaudella on toteutettu: *m... read more
Tankkereita Maracaibon lahdella
Halpaa bensaa?
Kallista bensaa?

South America » Venezuela » Falcón October 22nd 2010

Karibian rantojen kaunottaret ja suurenmoiset ihmeet Puerto Colombiasta lähdimme aikaisin aamulla jatkamaan matkaa jälleen saman vuoristotien kautta kohden seuraavaa kohdetta, rannikolla sijaitsevaa Morrocoyn kansallispuistoa kohden. Puiston alue käsittää pienen osan varsinaista rannikkoa mutta suurimmaksi osaksi alueella sijaitsee lukuisia pieniä korallisaariasaaria ja valkoisia hiekkarantoja. Alueen koralliriutoista osa on tuhoutunut veden likaannuttua mutta vähiten käytettyjen saarten ympärillä riutat ovat vielä hienossa kunnossa ja vedet kirkkaita ja puhtaita. Varsinaisen kansallispuiston alueella ei ole mahdollista majoittua mutta sekä etelä- että pohjoisosassa on pienet kylät joissa pystyy sekä majoittumaan että retkeilemään puiston alueelle. Matkan varrella maasto muuttui jälleen täysin - ensin vastaan tulivat valtavat alangot jotka muistuttivat lähinnä sa... read more
Cuave del Indio
Siellä ne avaimet on ....
Cayo Salin rantapalmut

South America » Venezuela » Central » Puerto Colombia October 17th 2010

Kaakaon alkulähteillä Kaakao on alkuperältään Etelä-Amerikkalainen kasvi ja edelleen ainoa maanosa jossa sitä kasvaa luonnonvaraisena. Kaikkialla muualla viljely perustuu istutettuihin pensaisiin. Olemme siis todella kyseisen kasvin alkulähteillä josta espanjalaiset valloittajakin aikanaan toivat pensaan papuja Eurooppaan suurena saaliinaan. Puerto Colombiasta n. 5 km itään sijaitsee pieni Chuaon kylä jossa jonka pääelinkeino on kaakaon kasvatus. Kylään ei ole tietä vaan liikennöinti sinne tapahtuu veneillä jotka lähtevät kylän satamasta. Kaikki mahdollinen rakennustarvikkeista lähtien on kuljetettu kylään veneillä - myös kylässä liikennöivät 2 linja-autoa - muutama vene kytkettin yhteen 'lautaksi' jolle bussit sitten ajettiin ja toimitettiin perille kyläläisten käyttöön. Kylässä on viljelijöiden osuuskunta johon kuuluu yhteensä 120 jäsentä - 70 naista ja 50 miestä... read more
Kaakaon kukkia
Kaakaon hedelmät kasvavat suoraan rungosta
Nuori yksilö

South America » Venezuela » Central » Puerto Colombia October 15th 2010

Matka jatkuu Caracasista Auton vuokraaminen Caracasissa ei ole ehkä helpoin mahdollinen tehtävä. Auto on kuitenkin helpoin konsti liikkua joten muu ei auttanut kuin hankkiutua lentokentälle jossa autovuokraamot olivat. Vain muutama toimisto tarjosi mahdollisuutta vuokrata auto Caracasista ja palauttaa se Maracaiboon joka olisi lähin suuri kaupunki lähellä Kolumbian rajaa. Pitkän tinkimisen ja etsimisen jälkeen vihdoin onnistuimme ja koska auton vuokraaminen viikoksi oli halvempaa kuin 5 pv niin viikkoon sitten päädyimme. Ja kummallista jälleen oli tietenkin se, että maksu tapahtui käteisellä jota edelsi taalojen vaihto paikallisella kurssilla. Yleensä autolla matkailua suuresti helpottaa kartta. Kyseinen hyödyke tuntuu olevan täällä päin maailmaa mitä turhin - yhtään mistään ei löytynyt tiekarttaa joten eikun pienen matkailukartan avulla matkaan sitten vaan suunniste... read more
Puerto Colombia pääkatu
Näkymä Maracaysta vuorille
Kotikatu

South America » Venezuela October 15th 2010

After our hitch hiking experience to the border and awaiting the police to finish their lunch (late!), we catch a cab to the bus station and manage to hop on a coach destined for Boa Vista, Brazil. Our timing couldnt be worse as we arrive late Friday afternoon and so have to spend an unplanned weekend in Boa Vista and await the Venezuelan consulate to open on Monday morning. It turns out to be a blessing in diguise as we have a great time out and about in Boa Vista. The lady at our hostel takes a liking to us (to much of a liking if you ask me!) who asks her friend to take us out and show us the sights. We seem to be the attraction of the weekend and at various points throughout ... read more

South America » Venezuela » Capital » Caracas October 13th 2010

Maailmalla jälleen! Tien päällä jälleen - vuosi ehti vierähtää edellisestä turneesta mutta nyt on taas päästy asiaan oikein toden teolla. Edellisellä keralla kiertelimme Andeja, Amazonia ja Atacaman autiomaata, tällä kertaa pysyttelemme rantojen tuntumassa eli ‘Por la costa’ - Pitkin rantoja. Matka alkoi samaa reittiä kuin viimeksikin, Madridin kautta lento Caracasiin jossa nyt olemme muutaman päivän totutelleet kuumuuteen ja kosteuteen. Lennot sujuivat tällä kertaa suorastaan erinomaisesti, ajoissa matkaan ja lentokin kesti vain vaivaiset 9 tuntia, oikein pikataival siis. Kentällä suoriuduimme pitkästä maahantulotarkastuksen jonosta ja tullistakin suosiollisesti, tavarat löysivät tiensä samaan paikkaan kuin me vaikka jonkin aikaa erossa niistä olimmekin. Ensitunnelmat Caracasin Simon Bolivar lentokenttä sijaitsee reilusti varsinaisen kaupungin ... read more
Plaza Bolivar
Macuto
Rantakahvila Macutossa hotellimme edessä

South America » Venezuela » Capital » Caracas August 26th 2010

Hi Guys Greetings from Caracas again - I is made it back full circle to my point of landing on the South American continent, one month later, and with so many great experiences since the last time I was here. I fly back to London tomorrow evening, via Madrid, and am taking back with me some memories of some fantastic places and people that I have met along the way, and it really has been just amazing (I´m not just saying this!). This last week has to have been the most amazing yet though, really. I hope the photos I´m gonna attach to this blog shortly will testify to the beautiful places I´ve been and seen - incredible! Last time I wrote I was in the Andean highlands of Western Venezuela, from where I took two ... read more
5-seater, Indiana Jones Style
Hammocks opposite the Falls
Right next to the pilot!

Tot: 0.173s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 77; dbt: 0.0775s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb