Blogs from Venezuela, South America - page 9

South America » Venezuela » Portuguesa August 19th 2011

Género define perse discriminado concepto de persona con carácter especial poseyendo autocomposición antropomorfica cuya especie grata rateo cómo: hombre, varón, carajo, tipo, chico, mijo, pavo, guapo, muchacho, moso, masculino, femenino, femina, mujer, hembra, bicha, chica, muchacha, maja, soma, paba, suscribe mote circunscrita instrospección pará definir básico engendro adquirió esciso plausible.... read more

South America » Venezuela » Portuguesa August 10th 2011

Hoy es hay ay er oy erá si aré es gracia hale haz desgracia vez? Lo que verborrea vermifuga quero? Peto velo vito veta veda Pila fida rito felo pedo Habia cuento sin par que cotejó mi espiritu valente oneroso caudo coso costo valuo en cálculo, tabule monto cole mosto carisimo viruta alma propia careo es homo falo digo fue. Pensó festa conmemora vispera lance vaticinó sinó chance vesper celebra efemeride cogi luego sum mito hito halo leyende son ergo pero no encuentra lite escarso cum prueba con escaso lide adya non mas por tanto, meta cinto lista recaudo recuerdo acopio memo lazo gol embargo sin por mi perse perse mí par parón no per per no parón perná tal terné cerné tan borné carné so porté poste so cardé Pon net obré operé nem post ... read more

South America » Venezuela » Portuguesa August 9th 2011

Fable at story emule myth, kind on anecdote will ream roam paradox, jam ditto pickle plight predicament, wear insight tip let tick beam loam jiff, memory plan't base pile filum whole amount caught, copt wink and jix caudate impression appendage ucase get wisdom recall wise known else jinx wide fix tag lap catch taco sapience sage discern ratio rate or perorate dissert explain assert desertion proof spoof lant rant hence assay essay claim in trim clip invoke speech rebuke whip lash rod dart test try seek strive unto derive seems dye vest place quest right statement reach bulk tenor for size afford rank trace range mid grad till loose cargo choosed charge opt mean vile foul ail aim omen but fate, subject alibi, -Motif above concrete essence between engender and prodigy, even product gender generate specie ... read more

South America » Venezuela » Capital » Caracas July 19th 2011

Geo: 10.496, -66.8983Vi opplevde flyforsinkelse som førte til at vi måtte kjøre buss fra Ciudad Bolivar til Caracas. En busstur som tok 12 timer. Vi trenger vel ikke fortelle at det var en kjedelig tur, med blant annet 2 ufrivillige motorhavarier underveis - det ene førte til at vi måtte bytte buss midt uti ødemarka. Forsinkelsen førte til at vi ikke ville rekke flyet til Panama. Da det ikke var noen garantier for å rekke noe neste dag ble vi anbefalt å ta buss til Caracas, for så å ordne med fly dagen etter. En tur som normalt?? ville ta 8 timer. Da vi var "short" for cash, fikk vi noen utfordringer ved kjøp av bussbilletter, som ordnet seg il slutt. Her er det bare kontanter (bolivares) som er gangbart. Ingen ville akseptere dollar som betaling ... read more
Hotelet fra andre siden

South America » Venezuela » Portuguesa » Acarigua July 18th 2011

Interrogo incognita discuta sobre item despistado despeje razón nomina iter era, reparo consta care instiga as demando aje ado secuela corde aterido, interpele atelaje disponible por decisión late abroga composición sufragó aquel consulta, ofrenda sujeto derogó caduca acción prescrito importante yace proclama tan mote, preguntó me destinó estipule quien ha sido he durante tanto tiempo, inquieta zigzag inquirir quizá ajeno fue rédó obró disquisición enerva cuestión, cómo diatriba tribula onto erex sinó cuándo colmes propia esencia sentiras, ernestó cumuló nato qué podría zoe probá cada instinto dirige recuerdo, codé reflejo prez acto cerné tuito introito prima estimula influjo registra, mio telo cono nosa tender desde logo deduce inductor conduce drede, desafio parte foco aducido lecto cogida forma cuar cubo dado disipe, duda dedo pues table mecum eido so estudie materia tratant... read more

South America » Venezuela July 18th 2011

Geo: 8.1268, -63.5533Da er vi tilbake fra en fantastisk tur i Canaima. Her er det varmt (32 - 35 grader), og det merkes når solbrenten har tatt oss. CB er en typisk Sør Amerikansk by med torg, pastellfagede bygninger, folkeliv og mye søppel i gatene. Folkelivet er hektisk, men folk flest er vennlige. Byen er sentral for elven Orinoco, som er den nest største elven i Sør Amerika. Det er ikke mange "hvite" folk her, så vi skiller oss klart ut her. Vi gikk til Plaza Bolivar og ned til og langs Orinoco. Vi gikk gjennom man ge butikker og boder (tok ingen bilder). Det er trygt å gå her om dagen, men anbefales ikke etter mørkets frembrudd. Vi spiste middag på hotellet, ingen stor opplevelse.Etter de siste dagers opplevelser og anstrengelser ser vi frem til ... read more
Plaza Bolivar ovenfra
Elven Orinoco i bakgrunnen
Statue av Simon Bolivar

South America » Venezuela July 16th 2011

Geo: 5.47383, -61.9739 Lørdag morgen sto vi opp veldig spente for å reise inn i jungelen (Canaima). Der skulle vi være i 3 dager. Canaima kan blant annet by på en av verdens vakreste nasjonalparker med Angel Falls (verdens høyeste foss - 977 meter fall), samt "table mountains" som ruver i terrenget. Det finnes bare disse og ett i Cape Town (Sør Afrika) i hele verden.Forventningene var meget store for denne turen. Det vi fikk oppleve var noe mye større enn som så. Turen startet med et lite 6-manns propellfly. Helge satt foran sammen med flyvern som co. pilot i cockpitten. Innrømmer at jeg var noget småredd når vi fløy inn i turbulens-skyer... hele flyet ristet - og jeg trodde min siste time var kommet.. var veeeldig glad når vi landet !...Med Helge foran, følte j ... read more
Da er vi klar for tur
Canaima lagoon beach
Helge bader, herlig

South America » Venezuela July 15th 2011

Geo: 8.1268, -63.5533Fredag 15.07 - Vi sitter nå på flyplassen i Carraras - Venezuela… Det har vært en lang dags reise… Vi reiste fra Gardermoen Airport Hotel 0445 - der har de en deal om at hvis man sover der en natt - så står bilen gratis parkert til du er tilbake. Vi sov derfor på hotell, sto opp kl 0400 - spiste frokost - flyet til Paris gikk kl 0635 og videre derfra ca 1130 eur tid. Vi ankom Caracas i rute lokal tid ca kl. 1430 etter 9 timer i luften. Og her sitter vi nå og venter på flyet videre til Ciudad Bolivar (Guyanaområdet)… Vi gikk av flyet med stor spenning, har lest litt av hvert om stedet (Caracas og flyplassen) . Vi stålsatte oss og gled greit gjennom tollen og bagasjeutsjekken. Varmen ... read more
Røyk fra vetilasjonen i flyet til Puerto Ordaz
Resepsjonen på hotellet

South America » Venezuela June 21st 2011

The first time we were in Venezuela we were not so enthusiastic. But it does not mean that Venezuela has not beautiful nature. Now we are in Santa Elena de Uairén. It is situated in between beautiful savannahs and also the people are nice. The savannah´s started allready in Brazil. Suddenly we are out of the jungle. Santa Elena de Uairén The Gran Savanah around Santa Elena Uairén is worldfamous. Here you can see the amazing Tepuis, tablemountains protruding out of a flat landscape. They are made up of sedimental sandstonelayers of the precambrium. It means that these mountains belong to the oldest mountains in the world. They are about 3 billion years old and were already formed when South-America, Africa and Australia were united in supercontinent Gondwana. They remind us of the mountains we have ... read more
Roraima
Orinoco river at Ciudad Bolivar

South America » Venezuela June 9th 2011

1995: Na een half Jaar verbouwen aan ons nieuwe ( oude ) huis in Deil, hebben we besloten om er toch nog even eruit te gaan. Omdat het geld bijna op was werd het een aanbieding naar Isla Margarita. Met Nico en Annet gaan we hier naar toe. We heben een hotel in Porlamor en gaan elke dag op pad op het eiland. Dit doen we met de bus of taxi en huren een jeep. Rond om Porlamor is het rommelig door de vele hotels, vaak waren deze hotels kris kras gebouwd, gaf de stad een rommelige aanblik. We boeken wel een excursie van een paar dagen naar het vaste land van Venuzuela. De reisleider is een jonge meid die af en toe in een trance weg valt. We steken met een gammele boot over en ... read more
venuz 026 [1280x768]
venuz 027 [1280x768]
venuz 028 [1280x768]

Tot: 0.152s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 75; dbt: 0.0691s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb