Blogs from Ecuador, South America - page 2

South America » Ecuador » North » Quito August 3rd 2023

After Ellen’s nice breakfast, we got to tour her business. She has a small business, called Laurelis, and makes food for some grocery stores and restaurants. It started out with Danish pickles but has expanded to many different foods and juices. She has 3 employees and the facility is located on the first floor of the house. It has been upgraded to full commercial standards and is continuing to grow. Some of the products are different kinds of pickles, pickled zucchini and jalapeno peppers. The company also makes many kinds of juices using local produce and some recipes are made by specific restaurants and she is not allowed to share them. We were very impressed. After short break she drove us to the food market. Oh my, where did they get all this fruit? I’ve never ... read more
ebus_2
ebus_3
ebus_4

South America » Ecuador » North » Quito August 2nd 2023

Susan and I have tried to do this trip twice before. The first time was in the fall of 2019. We were within a week of leaving when there was civil unrest and the government was temporarily moved out of Quito. We cancelled the trip and rebooked it for March 2020. Well, we all know what happened there and we had to cancel again. Luckily, we hadn’t attempted it because if we had, Ecuador and the US completely shut down and we would have been stuck here for months. So, this trip was our next shot. We were so nervous that something would happen again. We heard Cotopaxi was erupting. Oh no. We heard that the government was dissolved and there would be new elections in August. Oh no. Well, none of that has been a ... read more
sign

South America » Ecuador » Centre » Baños July 7th 2023

Greetings from rainy Baños! July and August are the wettest months...after all, it's winter here now! Mostly it's been raining at night. There are new leaks in my master suite roof with every downpour! The add-on, it seems, didn't add on seamlessly to the existing structure...and they seem to keep popping up in new places all the time. When I awake in the night to hear interior drip-drip-dripping, it's often hard to fall back asleep...my brain starts fuming. It doesn't even make sense to repair water damage of paint and plaster until I somehow get this resolved.T his week a worker is coming to 'silicon-ize' some problem areas. We shall see if there is any improvement. Shana and I continue to have lunch and play Scrabble at least 2-3 times a week. CiCi is always under ... read more
Delery & Charlotte in Orchid Paradise
My Musical Students
The Warusha Brothers

South America » Ecuador » Centre » Puyo May 10th 2023

Greetings from beautiful Baños! I have spent the last several months pretty much as a homebody, with a few short trips here and there. I find that I can spend days on end at home without even going into town (a mere 5 minute drive from my house!). No reason to 'brave the outside world'. In the past months I've made only one trip to Quito (3 hours each way). Since I'd offered to take a friend and her visitor to the airport (they paid for my gas!), I also booked my final visit to the eye doctor in Quito -- all good after cataract surgery #2 and better than 20/20 vision (both eyes together). I was able to see my cardiologist and got another year's prescription for my blood pressure pills; when subsidized by my ... read more
Plant Revival
Tungurahua at Dawn
Spanish Conversation for Foreigners

South America » Ecuador » North » Otavalo March 7th 2023

Ha ezt olvasod, akkor az azt jelenti, hogy haza is értünk, mert az utolsó pár napot az Isztambul-Budapest járaton írom éppen… Reggel időben megjött a taxi értünk, bár az utunk nem volt egyszerű, mivel itt kétféle sofőrrel utaztunk eddig, vagy agresszív és tolja neki, dudál, előz vagy a szarul vezető bizonytalan típus, hát ennek sikerült a kettőt ötvöznie, szarul vezetett, de legalább mindezt gyorsan és agresszíven tette. Ja, ráadásul az a típus amelyik úgy beszél a mellette ülővel, márpedig ez végig beszélte az utat az anyós ülésen utazó ismerőseivel, hogy amikor beszél, még rá is néz. Inkább aludtunk is, mert éreztük, hogy nincsen ráhatásunk, hogy élve kiérjünk a reptérre. Legalább korán kiértünk. Végül élve. Jött a következő izgalom a csomagok feladása. Harmadiknak álltunk a sorban, az előttünk lévő, helyi nénit és távol-keleti fiatal srácot is elküldték ... read more
Repülőn
Isztanbul

South America » Ecuador » North » Otavalo March 6th 2023

Az előző napokban tájékozódtunk, nézelődtünk, hogy mit akarunk vásárolni majd még, én csak magamnak és a családnak, Kristóf pedig nagyobb mennyiségben eladásra is. Így egy kicsit más is volt az ahol megtaláltuk, hisz neki inkább azok a gyártók kellettek, ahol nagyobb mennyiséget tudtak adni én pedig inkább a minél egyedibb, kézműves darabokat kerestem. Ezért többször külön utakon is jártunk nap közben, aztán leültünk együtt egy levesre vagy sütire… Többször fordultunk a szállásunkig lepakolni a szajrét és minden egyes forduló után egyre kilátástalanabbnak tűnt ezeket összepakolni. Még nekem is kellett egy plusz táskát vennem a saját vásárlásnak, de Kristóf már számolt az én hátizsákom nem létező üres kapacitásával is. Aztán csak nem úsztuk meg és eljött az este és már nem húzhattuk tovább, el kellett kezdenünk bepakolni, mert reggel 5-re jött értünk a taxi, hogy elvigyen ... read more
Templom
Gyűrűk

South America » Ecuador » North » Otavalo March 5th 2023

Kitaláltuk, hogy megnézzük a környéket, mert sok izgalmas dolgot mutatott a térkép. Kértünk tanácsot a helyi ismerősöktől is, hogy mi lenne a leginkább izgalmas számunkra. Egy kiránduló helyet javasoltak a környező hegyek között, folyóval, vízeséssel és ráadásul kényelmes séta távolságra volt. Kényelmesen megreggeliztünk egy bárban, aztán nekiindultunk. Átmentünk a külvárosi részen, ami ugyanúgy biztonságos volt, mint a belvárosi rész. Az emberek mosolyogtak, messziről köszöntek, pillanatra sem éreztük úgy, hogy nem lennénk itt jó helyen. Kb egy óra sétával el is értük az ösvényt, ahol elindultunk felfelé a hegynek. Már az első tíz perc után tudtuk, hogy jól döntöttünk, hogy ide jöttünk. Csodás színek, friss levegő, kellemes emelkedő. Elértünk egy kis faluba, vagy talán még annak sem nevezhető helyre a hegyen, ahonnan csodás kilátás nyílt a folyóra, kisebb vízesés... read more
Híd
Kirándulás

South America » Ecuador » North » Otavalo March 4th 2023

Utunk másik fix pontja olt, hogy szombatra érjünk Otavaloba, mert akkor van a nagy piac. Minden nap van piac a téren, de szombatra eljönnek a környező falvakból és van, hogy távolabbról is a kézműves őslakosok, hogy a hét közben készített termékeiket el tudják adni. Ezen a napon megtelnek a piac körüli utcák ameddig a szem ellát árusokkal. Egyik oldalon a boltok, velük szemben az amúgy kocsiúton az alkalmi árusok. Sajnos az idő nem volt annyira szép, időnként kicsit esett az eső, aztán kisütött a nap, így egész nap le-föl öltöztünk. Pulóver le, napszemüveg fel, aztán fordítva… Az egész napunkat itt töltöttük az utcákat járva és apró csodákat keresve. A piac mellett ami még említésre méltó, azok a nagyon színvonalas és hangulatos éttermek-bárok voltak, ahol időnként megpihentünk és mindenhonnan úgy jöttünk ki, hogy na ide még visszajövünk ... read more
Piac
Új legjobb barátom

South America » Ecuador » North » Otavalo March 3rd 2023

Reggel indultunk is gyorsan a busz állomásra, ahol ugyanaz a nyomasztó érzés volt, mint este a városban, csak itt a busztársaságok erőszakos elkapó emberei akaszkodtak ránk, szinte odahúzva a saját standjukhoz. Megvettük a jegyet, reggeliztünk és elindultunk busszal a ecuadori határhoz Ipiales-be. Sima út volt, attól eltekintve, ami csak nekem volt új és furcsa, hogy indulás után néhány kilométerrel, katonai ellenőrző pont volt és felszállt egy katona, begyűjtötte minden utas iratát, elvitte, majd kb 10 perc múlva visszaadta és mehettünk tovább. Megérkeztünk a határhoz, ahol azért Kristófnak voltak még nehéz pillanatai, mert előjöttek az előző útjának a nehézségei, pont ennél a határnál, de szerencsére most semmi gond nem volt és gyorsan át is jutottunk. Taxival tovább a legközelebbi kisvárosba, ahol buszra szálltunk és indultunk is a célunk felé Otavalo-ba. Én... read more
Belépés előtt
Otavalo
Luxus

South America » Ecuador » Centre » Baños March 3rd 2023

Well, 2023 has been off to a roaring start! Get ready for a wild ride...read on to accompany me for non-stop fun! Warning...this'll be a long one! As planned, I helped my friend and yoga partner Julie make a move to the coast. She returned from spending the holidays with family in the Pacific Northwest and had just a few days in Baños to say good-byes before we headed to the beach. I organized a farewell luncheon for her at Karina´s restaurant, Café Hood. Twenty friends bidding her a fond farewell - so nice to all be together. Julie had been storing her stuff in my office closet, so now it was time to pull it all out and see what could be consolidated and how much we'd be able to fit in my car. She ... read more
Rooftop Jenga
Tarp on Top
Mermaids in Olon

Tot: 0.103s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.0551s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb