Blogs from San Francisco, California, United States, North America - page 6

North America » United States » California » San Francisco September 29th 2013

De dag begon vandaag met het afscheid nemen van de Djoser groep: op twee na vliegen ze allemaal weer naar huis, en de twee die ook langer blijven zitten in een ander hotel dus zie ik ook niet meer. In de hotellobby hebben we elkaar uitgezwaaid en daarna ging ik weer op pad. Het was eigenlijk mijn bedoeling om van vandaag een stranddag te maken -- lekker een dagje chillen op China Beach -- maar uitgerekend vandaag was feitelijk de eerste dag van de hele vakantie met wat minder weer. Het was behoorlijk bewolkt en hoewel zeker niet koud, ook niet warm genoeg om aan het strand te gaan liggen. Dus ben ik maar weer de stad ingetrokken om het laatste stukje van San Francisco te verkennen dat niet een doodgewone woonlijk is (zoals Sunset, Sunnyside ... read more
Picasso
Clement Street
Japantown

North America » United States » California » San Francisco September 28th 2013

Terug in San Francisco doe ik het de komende twee dagen lekker rustig aan. Vandaag ben ik, na lekker uitgeslapen te hebben, verder gegaan waar ik gisteren gebleven was: Mission. Deze wijk heeft 2 parallelle winkelstraten vlak naast elkaar waar veel te zien is: Valencia en Mission Street. Ik ben hier op m'n gemakje doorheen gelopen, Valencia is meer een straat met allerlei kleine, onafhankelijke winkeltjes, waar in Mission Street de Latino cultuur sterk de hoofdmaat voert met talloze taqueria's, Zuid-Amerikaanse restaurants en soevenirswinkels en meer Spaanse dan Engelse tekst op winkelpuien en reclameborden. Het is wel duidelijk waar het geld zit in Mission: de huizen langs de weg in Valencia zijn nog heel netjes verzorgd terwijl in Mission Street wel mooie Victoriaanse woningen staan maar deze zijn helaas aan het verpauperen. In het zuiden worden ... read more
Balmy Alley (1)
Uitzicht vanaf Potrero Hill
Kerk aan Valencia

North America » United States » California » San Francisco September 27th 2013

Arriving in Washington DC to beautiful weather we visited the sights – the Whitehouse, Capitol, President Lincoln’s Memorial and the Monument. We also visited many of the museums, which were awesome and varied from the American Indian museum to the Spy and Natural History Museum. In the Spy museum we each paid $10 to partake in a ‘Spy Simulator.’ To start with we were all giggling thinking how ridiculous it was making up fake identities but our ‘guide’ played her part well and no kidding at the end of the experience I honestly thought I was a spy… There we were running up and down alleys, ducking behind corners hiding from cameras, gathering our ‘evidence’ in safe houses and scanning paperwork in a Office we ‘broke into.’ Definitely lots of fun. After Tim got mild food ... read more
Lincoln's Memorial
Capitol, Washington DC
National Gallery of Art

North America » United States » California » San Francisco September 27th 2013

Salinas ligt vlak bij San Francisco dus we reden vandaag in enkele uurtjes weer dwars door Silicon Valley terug naar ons beginpunt: San Francisco. Hier heeft het grootste deel van de groep nog twee dagen om deze stad te verkennen, hoewel ikzelf nog een paar dagen langer blijf om wat bij te komen van de lange trip en om ook een deel van de rest van de Bay Area te verkennen. Nadat alle bagage bij het hotel was gedropt (hetzelfde 4-sterrenhotel als de eerste nacht van de Djoserreis), zijn we meteen doorgereden naar Twin Peaks. Dit zijn twee heuvels vlak naast elkaar die het hoogste punt vormen van San Francisco en als zodanig in alle windrichtingen een spectaculair uitzicht over de stad bieden -- zover het weer dit toestaat natuurlijk, dat is in San Francisco altijd ... read more
Laatste blik op de bus
Dolores Park
Castro

North America » United States » California » San Francisco September 22nd 2013

No I did not rush over to give Team NZ a hurry up - I was just over nighting by the airport on my way to Coon Rapids, Minnesota to see my lovely American friend Susan. Although had NZ won the last remaining race for the "Auld Mug" I would have had time to race into town to join the celebrations as I arrived mid day, however they didn't win that race of any other that matter which was a little disappointing for us over optimistic "kiwis".... read more

North America » United States » California » San Francisco » North Beach September 11th 2013

BEAR: Todays destination is china town, its the last day of our trip and we have alot to see. The plan was to return to Fishermens, park, find the cable cars and off we go! Sounds simple right? The bug who secretly has control issues decided to let the bear drive. I think she still regrets it. Being in a strange city with obviously rude drivers it is my mind set to stay out of the way and take it easy, I am after all on vacation- not so much the bugs subscribing driving morals, the good news is we made it. BUG: I AM NOT A CONTROL FREAK! I have some place to go- get out of my way! Yes- we arrived at the Wharf and parked directly across from Pier 39. After careful consideration, ... read more
Puppy kisses
Toilet
Jackie Chan2

North America » United States » California » San Francisco » Alcatraz September 9th 2013

The day started out just like any other day, but the special thing is that it's Fishermen's Wharf and Alcatraz day! We had a brief moment yesterday that lead us to believe Tom Tom may have expired which lead us to the Iphone maps. Fishermen's wharf is on Pier 33- that's what was entered for a desired location. As we happily chatter away and follow our directions, less and less cars are following and more and more trucks are barreling around us, we come to the end of the road? We are confused- it's a garbage dump- surely this is not what everyone is talking about? It was Pier 93 not 33 which apparently makes a big difference. THis is not for the tourist eyes to see. What a DUMP-literally! Side bar......Lombard and Bush (don't mind ... read more

North America » United States » California » San Francisco September 9th 2013

Today we were going to take a drive to Napa Valley, but an impromptu decision to go to the 49er's game won out. The bug began to flutter around doing a very excited happy dance....why you may ask? Bug is a dedicated Packer fan and really really enjoys football, did I mention she loves football? We looked on Craigs list to find tickets but it didnt look too trustworthy, went to the 49er's page direct and found the available tickets were cheaper than what the craigslist pirates were asking. We could buy the tickets but how do we print them? I texted our host and they had an "air" printer and said no problem. So we proceded to clean up the place get the dishes done and shower quickly because the game was in a few ... read more
Toll gates at Golden Gate Bridge
Golden Gate Bridge
Candle Stick Park view from our seats

North America » United States » California » San Francisco September 8th 2013

Na de loodzware dag van gisteren heb ik het vandaag heel erg rustig aan gedaan. Er stonden maar twee items op de agenda, me samenvoegen bij de Djosergroep die vandaag landt, maar daarvoor ga ik nog naar Alcatraz. Dit is een trip die weken van tevoren gepland moet worden want de tickets hiervoor zijn ver van tevoren al uitverkocht. Ik ben maar met de eerste boot gegaan omdat het dan het rustigst is op het eiland, maar er passen zeker 300-400 man op zo'n boot en het eilandje is piepklein (nog geen 500 bij 200 meter) en grote delen zijn niet voor het publiek toegankelijk dus rustig is dan nog een relatief begrip. Alcatraz, "the Rock" (het is niet veel meer dan een kale rots), ligt op 2.4 km van de kust van San Francisco, recht ... read more
Opslagfaciteit
Wachttoren
Wie gaat er naar Alcatraz

North America » United States » California » San Francisco September 7th 2013

Vandaag heb ik de langste en verreweg de zwaarste wandeling ooit gemaakt: zo'n 35-40 km van de voet van de Golden Gate Bridge via Point Bonita tot aan Muir Woods. Deze ging voor het grootste deel door de Marin Headlands, een groot natuurgebied net aan de andere kant van de Golden Gate Bridge. De zwaarte zat erin dat de zon volop scheen maar ook vooral de vele heuvels die dit gebied kent en de zeer steile paden die daar overheen lopen: bij sommige klimmen moest ik bijna kruipend omhoog, bij sommige afdalingen glijdend naar beneden. Het was wel zeer de moeite waard, het is een onvoorstelbaar mooi gebied met allerlei bezienswaardigheden maar vooral ook schitterende uitzichten. Ik ben met de bus naar de Golden Gate Bridge gereden en daar vervolgens overheen gewandeld. Het is een hele ... read more
Nike Missile Site
Surfers op Rodeo Beach (1)
Hoofdingang van Muir Woods

Tot: 0.357s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 90; dbt: 0.1549s; 90; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 3; ; mem: 6.5mb