Blogs from Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexico, North America - page 4

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres April 5th 2011

Heute bin ich mit der Fähre auf die Insel Isla Mujeres gefahren. Die Insel liegt ein paar Kilometer von Cancun entfernt. Sie ist etwa 1 km breit und 7 km lang. Auf der Insel gibt es viel Beton, aber auch schöne Strände. Ich war am Nordstrand. Das Wasser war herrlich und der Sand weiß und fein. Man kann im Wasser hundert Meter rauswaten und das Wasser ist immer noch knietief. Falls ich mal wieder in Mexico Urlaub mache, werde ich auf dieser Insel wohnen. Das wars mit dem Cancun-Aufenthalt. Morgen geht es nach Buenos Aires. Der Flug wird sehr anstrengend, da es erst mal nach Housten, Texas geht und dann erst nach Buenos Aires. Es gab leider keinen Direktflug. Also 2 Stunden plus 9 Stunden. Komme erst am Donnerstag an.... read more
Untiefen
Seeman??

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres November 6th 2010

Pookie und ich verbringen einen gemuetlichen Nachmittag mit einem (!) Handtuch am Strand und als wir zum Hostel zurueckkommen, treffen wir Michael, Sam, Lee und Phillip aus Kanada an der Strandbar. Bereits fleissig am Biertrinken, logisch. Wir gesellen uns nach einer Dusche dazu, auch Heather, eine andere Kanadierin stoesst zu uns. Es wird beschlossen, gemeinsam Essen zu gehen. Phillip hat fuer 3 Monate auf Isla Mujeres gelebt und moechte uns ein Restaurant am Strand zeigen. Das Bier fliesst, irgendwann wollen wir los, Phillip ist verschwunden. Nach einer kurzen Suche taucht er wieder auf und es kann losgehen. Die illustre Runde setzt sich in Bewegung und Stifflers, aehm Phillips Mum begleitet uns ebenfalls. Die ERwartungen und der Hunger sind gross und das Restaurant ist: geschlossen. Hmm. Neueroeffnung in 3 Tagen. Wir haben aber jetzt Hunger, Wartezeit daher ... read more

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres October 21st 2010

We had decided to travel onwards to Isla Mujueres on Thursday instead of Friday as it seemed most of our companions at Rio Playa were leaving. The Korean girl was off to Cuba, and our Swede friends and 2 more Swedes we met the previous night were all destined for Isla. We had originally decided to spend our last day in Playa on the beach, and as it had started raining we definitely decided it was time to move on. So we packed our bags with heavy hangovers, discarding many unrequired items, as we knew the journey was going to be tough in the heat. Before leaving Playa we went for one final meal at our favourite taco place with Martin, Andre and the New Zealander. The four of us including the Swedes then trudged in ... read more
on the ferry
Isla
Isla street

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres October 17th 2010

2/17/10- Left the depressing Hostel Marpez and caught the Puerto Juarez collectivo in front of Chendraui supermarket and decided to stay at the Pocna on Isla Mujeres. The cheapest way to get around Cancun is the collectivo. They're half the size of the regular buses and cost 5.50 pesos!!! I can't help but feel I may have worn the wrong outfit...dressed in a 70's Hawaiian print dress that comes down to my ankles and lugging around a backback and luggage on wheels. The humidity is more than I can bear and I'm sweating like a prize fighter. The citizens of Cancun are on their way to work and I'm on my way to lazy days with tragically hip hippies in lounging around in M.C. Hammer pants sipping cerveza and discussing, in slightly slurred speech, not entirely ... read more

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres September 2nd 2010

Chad had high hopes for this island: he was hoping it was going to be just like the name and have lots of women but fortunately for me there were men there too A quick taxi ride from the bus station (50MXN) to Puerto Jarez then a fast ferry (70MXN each) had us arriving on Isla Mujeres to be greeted by brilliant white sand and clear turquoise waters I left Chad under a tree on the beach whilst I searched for a suitable hotel for us to stay in. I looked at a few, some of which were seriously overpriced, but luckily I spotted Hotel Cabanas Maria del Mar right on the best beach on the island, Playa Norte. They had a special deal on their modern rooms (490MXN) which had a king size bed, fridge, ... read more
Luckily the roads were quiet
Say hello to Mr Turtle
There are worse places to have breakfast everyday

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres July 8th 2010

We are slowly approaching our day to take off - next Friday 7/16/10. Leo is off work tomorrow so he will need to get all he can done then since his last day off before leaving will be Sunday. He is primarily in charge of taking care of the electronics portion - me- everything else ! Next week will whirl by quickly - I hope to get most of our packing done this weekend.... read more

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres March 24th 2010

Today we decided to be like normal people. We would actually stay in one place for the whole day! The place was a deck chair on the north beach of Isla Mujeres. Thanks to the wonders of digital media, our 2 year old was left to entertain herself with hours of Sesame Street on the laptop, while we blissfully ignored the world around us. Alas, staying in one place turned out to be too difficult even for one day. So by lunch time, we decided we had had enough of snoozing, and decided to go snorkelling. There are meant to be great reefs around Isla Mujeres, so we hired a boat and guide, and away we went. It was unfortunately a really windy day, and the guide advised against going out to the further reefs as ... read more
Horchata
Playing on the beach
Isla Mujeres North Beach

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres July 15th 2009

Drengene stod tidligt op - kl 7, og blev hentet 7.30 af vores guide som skulle tage os med ud og se hvalhajer. Vi sejlede ca 100km ud i det karibiske hav og var rigtig spaendte - Skjold havde aftenen forinden vaeret skide stiv, saa han havde det paent daarligt. Og som de fleste ved er han nok den mindst soestaerke man kender. Vi blev bedt om at tage vores snorkeludstyr paa og pludselig kunne man se de kaempe store dyr. Der var rigtig mange i det omraade vi var... De var 10-15m lange og svoemmede rundt og spiste plankton. Foerst hoppede Villa og jeg i (Jesper) sammen med vores guide. Vi svoemmede imod en af dem og lige pludselig kom den med aaben mund imod os. Vi naaede lige at svoemme til siden, foer den ... read more
Imagen 402
Imagen 403
Imagen 407

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres July 14th 2009

Vi vaagnede efter en haard nat paa strandbaren (aftenen foregik der - det var ikke der vi vaagnede), hvor vi koerte afsted i vores lejede golfbil og koerte en tur for at finde et sted vi kunne snorkle og se fisk og skildpadder. Vi fandt et sted med en masse forskellige havskildpadder - dog maatte man ikke svoemme med dem, da det faktisk bare var et internat for skildpadder. Men flotte var de. Bagefter spiste vi noget mad og tog ud et sted og snorklede med fisk ved stranden. Der var rigtig mange fisk og det var rigtig flot. Dog synes vi det var lide kedeligt lige indtil det skete... Vi svoemmer efter en lille fisk (30 cm) og pludselig ser vi det... Foerst tror jeg det er en haj, det var det ikke - det ... read more

North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres July 13th 2009

Skjold og jeg (Jesper) startede dagen klokken 8 hvor vi gik ned og moedtes med Jerry som skulle tage os med ud paa 2 dyk. Vi moedte to danskere fra Jylland Mads og Claus som ogsaa skulle med ud og dykke.. Vi sejlede ud og med de toemmermaend jeg havde var det ikke helt behageligt. Vi var ret soesyge alle sammen og Skjold braekkede sig ud over baaden, men ogsa paa 10 meters dybde under vandet gennem hans ilt.. Smaa klamt.. Vi fangede 2 fisk og en hummer.. Total vildt.. Vi dykkede i grotter og rev.. rigtig flot men det slaar ikke Malaysia... Da vi kom op paa land grillede vi vores fangst - det smagte for vildt. Per og Villa kom ned til vandet og moedte os og vi lejede en lille Golf Cart, som ... read more

Tot: 0.196s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 76; dbt: 0.1415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb