Isla Mujeres

Mexico's flag
North America » Mexico » Quintana Roo » Isla Mujeres
July 14th 2009
Published: July 19th 2009

Vi vaagnede efter en haard nat paa strandbaren (aftenen foregik der - det var ikke der vi vaagnede), hvor vi koerte afsted i vores lejede golfbil og koerte en tur for at finde et sted vi kunne snorkle og se fisk og skildpadder. Vi fandt et sted med en masse forskellige havskildpadder - dog maatte man ikke svoemme med dem, da det faktisk bare var et internat for skildpadder. Men flotte var de.

Bagefter spiste vi noget mad og tog ud et sted og snorklede med fisk ved stranden. Der var rigtig mange fisk og det var rigtig flot. Dog synes vi det var lide kedeligt lige indtil det skete... Vi svoemmer efter en lille fisk (30 cm) og pludselig ser vi det... Foerst tror jeg det er en haj, det var det ikke - det var en 3 meter lang Barracuda. Det er en fisk som minder om en gede, men bare meget stoerre (se billedet). Den kan hvis den vil rive dit ben af saa let som ingenting. Den svoemmede saa taet paa saa den faktisk kun var 2 meter fra os. De er ekstremt aggressive sagde de lokale, saa vi var lidt ved at skide i bukserne... Imorgen regner vi med vi skal dykke med hval hajer.. to be continued

Tot: 0.035s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0174s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 996.1kb