Blogs from Tromsø, Northern Norway, Norway, Europe - page 8

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 24th 2006

Ma kb. 9 -től 6 -ig konyhai, takarítói és egyéb tevékenységek során váltottam aprópénzre a főiskolán hallgatott szállodaismeretek, gasztronómia és vendéglátás tárgyakat. (A vendéglátásból egy tétel volt a mindenféle konyhai berendezések, pedig csak meg kell nyomni a fekete gombot rajtuk). Utána lecsiszoltam egy-két asztallapot és el is érkeztünk a hat órához. Elindultunk kb. 6-an motoros szánnal fél 7 körül. A hegyekbe mentünk, ahol fel volt/van állítva néhány lavo (sátor) . Velünk jött Per (így kezdődik a neve, ami ugyan hosszabb de a többit nem értem), az aranyos furanevű kopasz konyhás néni, a két kamaszlány, akik nagyon nem kedvelnek, de később rájöttem, hogy mást sem, mert két szót nem szóltak amíg ott voltak, meg Zsanett, akinek biztos nem így kell írni a nevét, és ő dolgozik a legrégebb óta itt. Az idő a szokásos - tyűha nem ... read more
Lavo

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 21st 2006

Összesen -11 fok ebből 4 kedden és a maradék szerdán. Ma igazabol csütörtök van, és egy picit elhanyagoltam a naplómat, és most is mindösszesen 12 percem maradt az írásra. Az is lehet, hogy a keddi napot összecsapom a szerdaival, mert nem sok minden történt azóta. Kedden reggel egy Per (asszem) nevű fickó vett fel a Park Hotellből, és felhozott Gargiába a szállásra. A hely egy nagy és két kisebb épületből áll, a nagyban van két konferenciaterem, két nagy étkező, pincék, raktárak és egy csomó nem túl érdekes helyiség. Az emeleten lakom én, teljesen egyedül, saját szobám is van. Per körbevezetett a helyen, ami igazából 1 percig tartott, lévén, hogy kicsi. Van még hova fejlődnünk. A ház előtt ál több mint 20 motorosszán, mindegyik tele tankkal, indítókulccsal őrizetlenül, menetkészen. Szerintem eszükbe sem jutott, hogy ezeket bárki el ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 20th 2006

Nem tudom hány fok, mert nincs hőmérőnk, de elég hideg van az biztos. Hát megérkeztünk a szállodánkba. (Park Hotell - igen, igen a norvégok így írják). Még tegnap választhattunk, hogy repülővel, vagy busszal szeretnénk megtenni a légvonalban 250 km-es távot, és mi igen helyesen a busz mellett tettük le a voksunkat. Vesztünkre. Senkit, és semmit nem áll szándékomban megbántani, de Norvégia egy brutálisan unalmas ország. Aki tiszta elmeállapotban azt meri állítani, hogy a fjordok érdekesek, az még nem utazott 10 órát egyhuzamban közöttük. A fjordok nem jók, és nem is a barátaink. Áthághatatlan akadályt képeznek a kiinduló és a vágyott terület között, mintegy megsokszorozva az egyébként szükséges utazási időt. A nap eleji „tyűha milyen hatalmas ez a szikla ott a fjord közepén” - lelkesedés, mint könnyű tavasz szellő lebbent tova, és adta át helyét a „jééééé, ... read more

Holnap indulunk a háromnegyed kilences busszal Alta-ba, de ne siessünk ennyire előre. A reggelt remélem már nem kell senkihez közelebb hoznom. 10 -kor viszont a már említett versenyre mentünk dolgozni. A verseny, pontosabban a befutó ca. 10 percre, a helyi iskolánál volt. Megérkezésünk után bevetettük magunkat a konyhába és Merethe deklarálta a feladatainkat: főzzünk KV-t. Az érzés mindeközben a jól megszokott volt, mindenki csak norvégül beszélt, sokszor hozzánk, mosolyogva. Megszakítás: a norvégok furák. Akárhányszor, akárkinek mutattak be minket ez alatt a hét alatt, mindig ugyanazt a közönyösséget tapasztaltuk. Valahogy így: „Ők a munkásaink Magyarországról” „Aha, láttalak a legutóbbi kutyaszánhúzó-versenyen” Mondjuk a meló nem volt olyan vészes. A hangulat elég fesztelen volt, és volt is mit csinálnunk, tehát sikeresen megúsztuk az unatkozást. Volt egy orosz csaj, val... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 19th 2006

2006-03-19 Szombat Neidenelven 0 fok Felkeltünk reggel a szokásoknak megfelelően. Reggelizni mentünk hasonlóképpen. Bjoernar beteg, 37 fokos láza van meg nagyon-nagyon köhög/tüsszög, és igazi férfiként ma ágyban marad. Nem is reggelizett velünk. Viszont korai távozásunk miatt ma megyünk kutyaszánozni! Égett a kezünk alatt a lapát, hogy mihamarabb kész legyünk. Etetés után felszerszámoztuk a kutyákat, kitakarítottuk a szánt, és elindultunk VOLNA. A koncepció szerint Merethe megy elöl 5 kutyával, én utána 3 kutyával, Balázs meg utánunk 2 órával, mert összesen csak két szán volt, és én mentem először. Az egész kutya-szán-én komplexum le volt horgonyozva, és ki volt kötve egy fához. Mikor Merethe nekilódult felkaptam a horgonyt, és a kötél megfeszült. Balázsnak ugyan elmondta, hogy mit kell csinálni induláskor, de egy percbe tellett, mire ki tudtuk kötni az elvileg magától oldódó ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 17th 2006

Neidenelven, Finnmark, 2006-03-17, +1fok Szokásosan indult a reggel, nem részletezem. 9 kor reggeli, barna kenyérrel, ropogós kenyérfélével, narancslével, teával, ráksalátával, paradicsommal, uborkával, olasz hússalátával, szalámival, májkrémmel, kaviárral, lekvárral, vajjal, margarinnal, majonézzel, felvágottal. A reggeli közben beszélgettünk Merethe-ékkel. A reggeli után végre megtudtuk, hogy mi is a nagy projekt. A projekt a camping újjáéptéséről szól, mellyel be akarnak kerülni a Design Hotels hotelláncba. Feltárult előttünk Norvégia északi részének egyetlen spa hotelje, és 3 dimenziós modellekkel mutatták be a leendő épületeket. Amit tőlünk várnak azt komolyan megcsinálni hetekbe tellene, kell egy leírást adni, hogy milyennek látnánk a jövőben, ha elképzelnénk, és tőlem, hogy miként alakítanám a marketinget, a régión belül hogyan alakítanám ki a kapcsolatot a többi szereplővel... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 16th 2006

Ma péntek van, de a csütörtökről fogok írni. Reggel a szokásos dolgokat csináltunk a kutyáknál, de sietnünk kellett, mert házigazdáinknak megbeszélésre kellett sietnie Kirkenesbe. Délelőtt derült ki, hogy a vizet feltehetőleg nem lehet kijavítani húsvét előtt, tehát költöznünk kell. Breaking news: a ma reggeli információk alapján elhagyjuk Finnmark-ot, lehet, hogy vissza sem jövünk, valószínű Andenesbe, vagy Tromsobe repülünk hétfőn, legkésőbb kedden. Kirkenesben sikerült internethez jutni a délután folyamán, a helyi könyvtárból küldtem néhány levelet. Utána 2 órán keresztül róttuk az utcákat, kettesben Balázzsal, mert Merethe-ék a saját ügyeiket intézték. Utána ebédeltünk, meg fagyiztunk, de nem volt az sem túl szórakoztató, mert valami haverjukkal beszéltek 1 órán keresztül norvégul. 7-től volt a megbeszélés, amely a helyi turisztikai szervezet éves gyűlése volt, és amel... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 15th 2006

Tegnap is jó idő volt -X fok (ahol {X℮R; X℮-5,2}) Tegnap délelőtt volt egy kis „canine droppings stock analysis and removal operation” alias kutyapiszok-lapátolás. Utánna pedig némi “critical snow-route establishing procession” alias hólapátolás. Délután bementünk Kirkenesbe egy kicsit körülnézni. Ha pontosabb akarok lenni, azt mondom, hogy bementünk, mert nem igazán tudunk mit csinálni, amíg nincs víz, lévén Bjoernar nem ér rá. Ha még pontosabb akarok lenni, azt írom, hogy elkísértük Merettet kutyakaját venni. A falu/város egyébként jól néz ki, a második vh után épült újra, mert összesen a templomot hagyták meg a felszabítani igyekvő nagy testvér csapatai. A belső részt humorosan downtown-nak (ilyen részek találhatóak többek között New Yorkban, Párizsban stb.) nevezik. Kirkenes mindösszesen 10 km-re van az orosz határtól, és mivel az orosz maffiaosztály jóval gazdagabb, ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 14th 2006

-7 fok Neidenelven Ma végre dolgoztunk. Takarítottunk a kutyák után. Jó volt. Tényleg nem volt olyan rossz, meg egyébként is ezek az első lépések, hogy kutyaszánt vezethessünk. Először meg kell ismernünk a kutyákat. Aztán lapátoltunk havat is. Kb. 4 órát. A munkáról ennyit, lesz ez még jobb is. Reggel csináltunk egy csomó képet, kicsit unom már a havas-táj-horizonttal témát, szerintem ti is fogjátok, főleg, hogy nem is láttátok az eredetijét. Azt még nem is említettem, hogy nincs víz. Egyáltalán. Komolyan. Valami baj van a csővel, és ballonokból tudunk csak inni meg fürödni. Holnap még nem tudjuk mi lesz, attól függ, mikor lesz kész a vízvezeték, de havat már nem kell lapátolnunk. Egyébként még mindig meglepően meleg van ahhoz képest, hogy menyire északon vagyunk, meg mire számítottunk. A kabátom simán elég meleg. Ma sem láttam északi fényt, ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø March 13th 2006

-3 fok van és Neidenelven-ben vagyunk. Este 11 van, és ismét fárasztó napot tudunk a hátunk mögött. Délelőtt még körülnéztünk Tromsoben, elmentünk a családhoz, ahol Judit lakni fog, és beszélgettünk velük - bár inkább csak norvégul beszéltek, lévén mást nem igazán értettek meg. A ház közvetlenül egy fjord partján épült, az ablakból jobb kilátás van, mint Magyarországon bárhol. Utána átmentünk a Vilmarkscenterbe, a lányok munkahelyére, ahol legalább 150 kutya (leginkább husky) volt. Láttunk egészen kis gombolyagokat is, melyek nemrég születtek, és nagyon édesek voltak. Később vettünk telefonkártyát, meg buszjegyet is a városban. Kiderült, hogy a helyiek úgy használják a repülőt, mint mi a buszt: a gépünk elindult Tromsobol, aztán leszállt még két helyen tíz percre mielőtt megérkeztünk volna. A vendéglátóink késtek (10 percet), aztán arra hivatkoztak, hogy a gép ért be hamara... read more
Iza kiskutyikkal

Tot: 0.106s; Tpl: 0.006s; cc: 6; qc: 71; dbt: 0.0521s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb