Blogs from France, Europe

Europe » France » Centre » Sainte-Maure-de-Touraine July 28th 2014

We worden 's ochtends vroeg gewekt omdat Thierry en Delphine naar hun werk moeten, en zien Thierry plots in pak, een hele omschakeling. We kunnen nog terecht bij Manu en Juliette, waar ik mijn blog kan aanvullen en we verder ontbijten. Met enige moeite kan ik nog een fiets repareren, het minste wat we terug kunnen doen. Bepakt met quiche Lorraine en overheerlijke kaas vervolgen we onze weg door de velden, waar we eerst lunchen aan een picknicktafel die op de meest onlogische plek geplaatst is, en later temidden van duizenden zonnebloemen een middagdutje doen. We vervolgen onze weg naar Sainte Catherine de Fierbois, waar we voor een stempel worden doorverwezen naar Sainte Maure de Touraine, het volgende dorp. Uitgeput van het weekend besluiten we eerst op adem te komen op een terras van een cafe ... read more

We worden vroeg wakker en pakken onze spullen in, al vertrekken we niet voor we een kopje oploskoffie op hebben. We lopen het dorp in, halen wat te eten en bezoeken het kerkje alvorens de ' Information de Tourisme' op te zoeken. Dicht, natuurlijk. We drinken een biertje op een terrasje er tegenover en eten een pizza. Plotseling komt er een jongen met een grote rugzak op aanfietsen, die stopt voor onze neus. Al gauw komen we erachter dat hij op weg is naar Portugal, om dezelfde redenen als wij naar Santiago. Hij heet Mitch en komt uit Antwerpen, en we blijven een uur of langer praten. Hij vertelt ons over een meisje die hij onderweg tegenkwam die ook op weg is naar Santiago, en het toeval wil dat ze evenlater aan komt gelopen. Na een ... read more

Europe » France » Burgundy July 28th 2014

Or maybe a bottle of wine? This week we bought some new bikes, not got round to using them yet but they are on the back of the boat ready to take us along canal paths to the nearest place to buy bread and wine. We are still in Briennon, nearly finished the cleaning and minor mods to get our new home usable. Scrubbed the hull above the waterline, cleaned fenders and reinstalled on one side. We are still amazed at the selection of fruit and veggies available; shopping is a pleasure with everyone so polite. After years of wearing Tee shirts and shorts it is a pleasant change to be able to wear something a little more upmarket and even shoes and socks! Not sure how long the novelty will last. Decided to have a ... read more
Crozet
France (2)
La Benisson Dieu

Europe » France » Centre » Veigne July 28th 2014

We staan op om kwart voor acht en lopen om acht uur naar Sylvie voor crepes met jus d'orange en koffie. Van vroeg weggaan komt weinig terecht, want na het ontbijt gaan we nog zwemmen en werk ik mijn blog bij. Ook bezoeken we nogmaals het kerkje, waar ik een kaars aansteek voor mijn dierbaren. Toch een mooi gebaar, leek me. We vertrekken rond twee uur richting Sorigny, via Montbazon en een prachtig landschap. Na een paar uur door het bos te lopen komen we op het platteland, we lopen door velden met zonnebloemen zover het oog kan zien. Onderweg doen we ons tegoed aan appels en bananen, die over de afgelopen weken steeds smakelijker geworden lijken. als we aankomen in Sorigny drinken we een biertje op het eerste terras dat we tegenkomen. We vinden een ... read more

Europe » France July 28th 2014

We worden wakker rond twaalf uur en lopen de keuken in, waar Delphine bezig is met het ontbijt. We lopen de tuin in voor het meest luxe ontbijt tot dusver. We doen ons tegoed aan croissants en chocoladebroodjes, koffie en jus d'orange en voelen de kater langzaam wegtrekken. Ik vraag naar een grote boom in de tuin vol met geel fruit. 'Mirabelle', verklaart Thierry, als hij ons beiden een stuk aanbiedt. Ik vind het heerlijk, Taric vind het maar niets. Dat is ook voor het eerst. Even later komt Manu aan met een zonnebril op, die hij ook in de schaduw ophoudt, we zijn dus niet de enigen die de avond tevoren nog voelen zitten. Om half dire staat Thierry op, wat willen we drinken? Blijkbaar is het weer tijd voor alcohol. Ik kies voor rode ... read more

Europe » France » Alsace » Riquewihr July 27th 2014

Elsass, 24. - 26. Juli 2014 Bei schönstem Sommerwetter ging es am Donnerstarmorgen mit Beat ins Elsass. Unsere erste Station war das Ecomuseum in Ungersheim. Das Ecomuseum ist das grösste Freilichtmuseum in Frankreich. Hier wurden viele alte Häuser aus dem Elsass und dem Sundgau wieder aufgebaut. Es gibt eine Bäckerei, Schule, Wassermühle, Schmiede, Schnapsbrennerei usw. Im Museumsdorf leben auch viele Tiere wie Pferde, Kühe, Schweine, Esel, Ziegen und nicht zu vergessen, auf beinahe jedem Dach eine Storchenfamilie. Das Freilichtmuseum war, obwohl es ein Werktag war, gut besucht. Wir übernachteten vor dem Museum auf dem Stellplatz. Am Freitagmorgen ging es (noch) bei strahlendem Sonnenschein, ins nur wenige Kilometer entfernte Riquewihr. Kaum dort angekommen zog ein Gewitter auf. Unsere Hoffnung, dass es sich schnell verzieht und die Sonne wieder die Oberhand gewinnt, best... read more
Gefiederter Besucher
Auf beinahe jedem Hausdach nisten Störche.
Wolfgang und Beat.

Europe » France July 27th 2014

27 juli - Ranchot Gisterenavond gaan slapen met een pak goede voornemens. Het eerste, vroeg opstaan. Het tweede vroeg vertrekken. Dat eerste is uitgekomen, het tweede niet. Om zeven uur sprongen de lichten van de sluis aan, maar niet de goede. Dubbel rood is sluis defect. Technische bijstand pas vanaf half negen. Wachten dan maar en samen met ons nog drie boten. Mevrouw de sluiswachter die om half negen toekwam wist het allemaal wel maar liet het liever over aan een collega die onderweg was. Uiteindelijk zijn we om 9.15 uur vertrokken. Prachtig weer om te varen en iets na de middag konden we aanleggen in Ranchot. Weer een stapje dichter bij Roanne. Hier blijven we al zeker twee nachten. Tot morgen.... read more
011
hier is een scheidingsmuur in  de rivier gebouwd om te kunnen varen

Europe » France » Île-de-France July 27th 2014

Friday 11th July This was my 2nd trip to Paris having visited a week ago but for only two short days. This time instead of staying in a hostel I chose to Airbnb my own tiny apartment in a funky area called Menilmontant. The flat was situated on a street filled with cafes, restaurants, bars, shops, galleries and music venues making it interesting and exciting but of course very noisy at night (lucky for me Dad had given me some ear plugs just for this type of emergency). The apartment belonged to Thomas, a musician in a rock band. He met me at the apartment, quickly showed me everything I needed including my own toilet that was located outside the flat in its own room in the hall. The toilet proved an interesting find as it ... read more
Catacombs
Catacombs - Run away from god?

Europe » France » Rhône-Alpes » Lyon July 27th 2014

So having already spent two nights at my AirBnb place, I finally decided to see Lyon properly. I arrived too late on Thursday to go to the tourist office, so I just wandered around Place Bellecour (where the main tourist office was) and walked to Vieux-Lyon. Friday I spent in Le Puy, but managed to snag a map at the Vieux-Lyon tourist office. Again, I didn't do much more than look around and get some food. Saturday was the day to really dig in to Lyon's tourist sites. I decided to get a Lyon City pass. It was a bit pricey, but gave me two days to use the public transit system (unlimited), take a guided tour, go on a boat cruise, and visit a bunch of museums. I'm sure that over the two days I ... read more

Europe » France July 26th 2014

26 juli - Eindelijk hebben we Besançon verlaten. Vroeg uit de veren om de boot vaarklaar te maken. Om 7.15 uur zagen we al een boot uit Nieuwpoort de haven verlaten. Wij om 7.40 uur, ietsjes later. Van de wateroverlast of hoog water was niet veel meer te merken. De eerste sluis was er al na een kleine 2 km. Van ver zagen we al dat aan sluis 2 een probleem was. Daar lag de boot uit Nieuwpoort nog. Sluis defect. Aangezien er pas van 8.30 uur technische bijstand is was het wachten geblazen. Na de tussenkomst van de technieker verliep de rest van de dagtrip perfect. We liggen nu terug in Thoraise. Morgen nog een korte etappe, we hebben alle tijd. Vandaag zon, regen en in de verte onweder. Het zal hier rustig zijn vannacht. ... read more
010
013

Tot: 0.654s; Tpl: 0.008s; cc: 13; qc: 42; dbt: 0.5209s; 42; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 3; ; mem: 6.3mb