TRAVELOTURC

Languages: english,french,italian,spanish,turkish

Bucket List: to live

Profession: retired

Description: better if you ask to my friends ....

A CANDLE LOSES NOTHING IF IT IS USED TO LIGHT ANOTHER ONE...

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum March 20th 2024

20 MART ÇARŞAMBA 2024 Tav’ın imkanlarından yararlanarak biraz dinlenme biraz da uyuklama fırsatı bulduk... Sabaha karşı daha fazla oyalanmadan, bekleme salonuna geçtik Uçağımız saatinde kalktı .. Sabah 08:30 gibi Bodrum hava alanına indik … Otobüsümüze binip Bodrum eski otogarında indik … Şimdi artık eskisi gibi değil ..şehir dışına Torba'ya yeni Otogar yapılmış... Bu durum belediyeye sizden iki kez para kesmek fırsatı yaratmaktadır .. Alandan yeni otogara bir para...yeni otogardan eski otogara ayrı para.. Niye böyle diye soran yolculara manasız ve içi boş bir ton açıklama getiriyorlar Millet gülüyor ... Eski otogarda İçmeler minibüsü adeta bizi bekliyordu.. Evimizin önünde indik … Yokuşumuz biraz zorladı fakat eve kavuşmak çok güzel … Kahvelerimizi b... read more
ŞARAP YOLU ANISINA

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum March 19th 2024

19 MART SALI 2024 Bugün dönüş günü … Sabah uyandık ve evi mal sahibinin uyarıları doğrultusunda ,bulaşıkları temiz ve ortalığı toparlanmış bir şekilde 9:20 de terkettik . Aracımızı park yerinden kapıp, GPS ‘i Strasbourg’a ayarladık… Çok rahat bir yolculuktan sonra 11:30 gibi şehre girdik .. Aracın benzin ikmalinden sonra aldığımız parka teslim ettik..daha doğrusu terk ettik . Bermutad, her hangi bir teslim alıcı mevcut değil .. Ofise gidip durumu anlattık .. Dolu aldık, dolu bıraktık diye sıkı sıkıya tembih ettik .. Aracı kiralarken, bizden güvenlik adına 377,20 Euro para kesmişlerdi. Aracımızı sıfır fena puanla teslim ettiğimizden ,bu paranın iade edilmesini talep ettik … Trenimiz 13:55'te .. Vakit var biraz kenti gezelim dedik … A... read more
TİPİK FRANSIZ
BUNSUZ OLMAZ
STRASBOURG GARI

Europe » France » Alsace » Eguisheim March 18th 2024

18 MART PAZARTESİ 2024 Aslında bugünkü programda Mulhouse ‘u ziyaret etmeyi planlamıştık ama 54 km gidiş, 54 km dönüş bizi pek açmayınca ,yönümüzü Colmar ‘a çevirdik… Pazartesi olması nedeniyle, bir takım dükkanlar açılmış... Şaşırdım ...demek bazen çalışıyorlar … Kentin girişindeki bir cafeye oturdum daha doğrusu çöktüm... Svitlana, bunu fırsat bilerek tek başına bol bol gezmek fırsatını buldu… Elbette gezi sonunda, içimizde yatan “alışveriş” ateşini harekete geçti… Magnetler, küçük bir guguklu saat ve anahtarlıklar alındı .. Alışveriş konusunda kendimizi frenlememiz lazım, zaten gezi başında kabullenmiş olduğumuz tek valizle ve maximum 8 kilo ile seyahat etmek zorunluluğu daha atak olmamızı engelliyor... Son turlar da atıldı ve artık demir almak zamanı geldiğinden Eguisheim’e döndük …... read more
4 ÇİÇEK
EGUİSHEİM YOLLARI DAR
ŞARAPÇILAR MEYDANI

Europe » France » Alsace March 17th 2024

17 MART PAZAR 2024 Yine güzel bir uyku ve güzel bir kahvaltı..artık lüks düzeyini arttırdık.. Sabah kahvaltısında, first class uçuyoruz ve gereği olan portakal suyuna şampanya ile günü başlatıyoruz… Bugünkü program gereği yola çıktık .. Biraz bocaladıktan sonra, hedefimiz olan St Odile’e vardık… St Odile (660-720) varlıklı bir ailenin kızı olarak yaşamını hasta ve bakıma muhtaç kadınlara ayırarak dağın tepesine bir kilise bir şato ve bir çok şapeli inşa etmiş ve ifade edildiğine göre yarattığı mucizelerle bir çok hastaya şifa bulmuş bir kadın … Bizim yerli filimlerde sıkça görüldüğü üzere ,kör bir kızın gözlerine hayat verince adı “Tanrının ışığı “ anlamında Odile ‘e çevrilmiştir… Bugünkü etimolojistlere göre adı “od” tan türetilmiş olup almanca “sırtı kalın,varlıklı” demektir.. Artık siz nasıl yerseniz..... read more
BARR
6 KOVALI KUYU
OBERNAI

Europe March 16th 2024

16 MART 2024 CUMARTESİ Dün akşamki tufandan sonra, bugün güneş bizlere yüzünü gösterdi… Kaldığımız yer çok sessiz dolasıyla çok dolgun bir uyku çekiyorsunuz.. Kahvaltıdan sonra yola çıktık … İlk durak Riquewihr .. Kent surla çevrili bir tepeye kurulmuş ve Fransa’nın en güzel kasabaları listesinde yer alıyor .. Burası aynı zamanda Riesling şarabı ile ünlenmiş bir kasaba .. Tepeye kurulmuş olması nedeniyle kenti yokuş aşağı gezebiliyorsunuz.. Tepede hemen surların dibinde Dolder kulesi yer alıyor.. Avrupa’da her yerde gururla sundukları “İşkence kalesi” olarak anılıyor.. Bu Avrupalılar maşallah işkence müzeleri ile nedense çok övünmektedirler. Fakat bu denli güzel bir kasabada ,eskiden ne tür yaratıcı işkenceler düzenlediklerini düşününce insan bir tuhaf oluyor… Ayrıc... read more
LILLIPUT EVLERİ
DOLDER SAAT KULESİ
SELESTAT

Europe » France » Alsace March 15th 2024

15 MART 2024 CUMA Çok güzel bir uykudan sonra uyandım .. Dün gece arabayı evin önüne park etmiştim .. Sabah 9:00 a kadar iznimiz var . Kimseyle itişmemek için ,aracı oradan alıp evin özel park yerine götürdüm.. Kahvaltımızdan sonra yola revan olduk .. Belki bulunduğumuz bölge hakkında biraz bilgi vermek zamanı geldi … Efendim, burası, "Fransız Beyaz Şarap yolu" olarak ünlenmiş bir bölge olup Strasbourg ‘dan başlayarak Mulhouse ‘da biten 170 km lik bir yolun etrafına serpilmiş irili ufaklı 72 köy ve kasabadan meydana gelmiştir … Alsace, tarihte Almanya ile Fransa arasında bir ping pong topu gibi gidip gidip gelmiş ve en sonunda II dünya savaşı sonunda Fransa’ya teslim edilmiştir .. Bu nedenle ziyaret edeceğimiz kasabaların adları tam anlamıyla Almanca'yı anımsatmaktadır Bugün ilk ... read more
MUNSTER
ROUFFAH
COLMAR

Europe » France » Alsace » Eguisheim March 14th 2024

14 MART PERŞEMBE 2024 Sabah kahvaltıdan sonra acaba bir şey unuttukmu? telaşları başladı… Bir şeyler atıştırıp Gare de L’Est e doğru yol aldık. 10:07 de hızlı trenimiz büyük rahatlık ve konforla saat 11:54 te Strasbourg’a vardı.. Araç kiralama şirketimiz Europecar’ı bir otel içinde bulduk .. Erken geldiniz 15 .00 te gelin dediler … Yapacak bir şey yok Strasbourg’u turlarız dedik .. Şehrin girişinde kocaman bir Nemrut lokantası bizi karşıladı Bizim çay bardakları, lokantanin hangi ülkeye ait olduğunun imzası olarak ortada duruyor.. Svitlana Avrupa'da çok ünlü olan ,mercimek çorbasını içtikten sonra şehri turlamaya karar verdi .. Ben de çaylarımın keyfine varırken etrafı izlemeye başladım.. Şehirde hatırı sayılır oranda Türk var … Maşallah mavi küf gibiyiz tüm Av... read more
STRASBOURG
TGV DEYİZ

Europe » France » Île-de-France » Paris March 13th 2024

13 MART ÇARŞAMBA 2024 Güzel bir uykudan uyanıp kahvaltımızı yaptık ve yola çıktık … Bu sabah ki program uyarınca, Concorde meydanından başlıyoruz.. Burası Paris’in ikonik yerlerinden biri.. Ortada Luxor dikilitaşı biraz ileride, La grande Roue ( büyük teker ) 80 lere kadar Dünya nın en büyük dönme dolabı ünvanını korumuştur … Bundan daha mühimi bu meydanın eskiden infaz alanı olarak kullanılması… Pastacı Marie Antoinette’ten tutun da, her şey burada kalır diyen Lavoissier,çocuklarını yiyen ihtilalin ürünleri Danton ve Robespierre de burada idam edilmişlerdir .. Kadere bak... Özgürlük dediğin kolay değil...kan akıtacaksın.. Tarladan sofranıza mantığında ,cesetler, yakında bulunan Madeleine mezarlığına gömülmüşlerdir … Meydan sadece ünlü Champs Elysee ile birleşmekle kalmayıp ,Tuille... read more
LOUVRE
SACRE COEUR
NOTRE DAME

Europe » France » Île-de-France » Paris March 12th 2024

12 MART 2024 SALI Teoman ın dediği gibi "Bugün benim Doğum günüm".. 78 koca yılı devirip 80 lik olma yolunda zorunlu adım olan 79 yaşına giriyorum.. Dünden oldukça yorulmuşuz biraz geç kalktık ..Kahvelerimizi ihmal etmeden bir şeyler atıştırdık ve yola çıktık .. Yağmur berdevam ..Glaciere den istikamet Les Invalides.. Bu noktadan itibaren artık tipik Paris turisti olduk … Paris şehrinin özlü sözü Latince şunu diyor : "Fluctuat nec mergitur" yani "Sallanır ama batmaz" (Fransızca: « Il est battu par les flots sans être submergé »). Bizdeki “hacıyatmaz “ diyebilirsiniz… Şehrin armasındaki gemiyi ,yani “Scilicet” i anlatmak için kullanılır. Bu gemi, Ortaçağ'da şehri yöneten güçlü "Gemiciler" (Nautes) ya da "Su tüccarları"nın kurduğu birliği sembolize eder. Şehrin koruyucusu, 5. yüzyılda Attila'yı şehr... read more
GİTMEDİK DEMEYELİM
PARİS TE UFAK TUTTUK
BUNSUZ OLMAZ

Europe » France » Île-de-France March 11th 2024

11 MART 2024 PAZARTESİ Kendim için yaptığım az şey vardır ..Bu nedenle dostlarım ve etrafımdan çok eleştiri alırım.. Bu yıl doğum günümde kendim için bir şey yapmaya karar verdim .. Biliyorum bu kararları almak için 78 yıl beklememeliydim, ama huylu huyundan kolay vazgeçmiyor .. Bu yıl doğum günümü Paris’te kutlamaya karar verdim. Tabi Svitlana'nın ayrıca bu kararımdaki ağırlığını da ihmal edemem.. 11 mart sabahı saat 7 de alanda olmak için epiyi erken kalktık. Evdeki "kapanış senaryosu"nu uyguladık ve 4:30 da gelen taksi ile bodrum otogarına gittik.. Şimdi bu otogarın adı eski otogar oldu haberiniz olsun .. Alanda biraz bekledikten sonra 7:00 uçağımız geldi ve 8:30 gibi Sabiha Gökçen ‘e indik . Orly uçağımız 12:55 …o zamana kadar sağda solda vakit geçirdik ve uçağımız vaktinde kalkara... read more
ÖZLEDİM SESİNİ...
VE DE....
ortaya karışık

Tot: 0.364s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 85; dbt: 0.1131s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb