Blogs from Ko Phi Phi Don, South-West Thailand, Thailand, Asia

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don February 21st 2014

For our last full day on the island we booked a 3 dive full day trip with Island Divers ($137). We have never done 3 dives in a single day, the normal day is 2, but we hated to miss out on anything by opting out after we heard there have been some recent Whale Shark sightings. We left at 0730 and rode 1 ½ hours to the King Cruiser wreck site through the roughest seas I have been on. I struggled not to get seasick so early in a long day as the boat pitched back and forth, practically capsizing as far as I was concerned. Entering and exiting the boat was a treacherous affair, but once we were in under the water it was calm and peaceful. The King Cruiser lies in 70 ft. ... read more
The island of a 1,000 cats, all in need of a petting

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don February 19th 2014

We took the 2 hr. long 0900 ferry ($13) from Krabi Town pier to Ko Phi Phi Don, our final beach destination for this trip. Ko Phi Phi is supposed to be the most beautiful island in Thailand and have some of the best diving so I decided to book 3 nights there to finish off our trip. The island has two emerald and jade colored bays separated by a sandy isthmus where the main town and bars are. Towering limestone cliffs line the coastline. I had reserved a sleep aboard boat that goes to Maya Bay, the famous postcard perfect beach used in the 1999 Leonardo DiCaprio movie The Beach. This beach gets a lot of tourist traffic during the day, but it is an uninhabited island so it is empty at night. The sleep ... read more

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don January 12th 2014

Bangkok receives either a love or hate reaction. Some people come from a day and either go North 12 hours to the villages there or South 12 hours to the Islands. I decided to take it slow and see a site a day. Spending my day snacking on street food and admiring a city that can be so busy but somehow still have a safe under control feeling. Do: Grand Palace, Wat Pho, Siam Museum, Lumpini Park, Khao San, Park by Riverside Day Trip- Old Capital, Ayutthaya Eat: EVERYTHING! Street food is cheap and delicious, From Pad Thai to Skewers, Papaya Salad, Fruit Shakes. Most foods are spicy so be aware. Know: Never pay full price. Negotiate! Bring lots of extra spending money so lots of cheap clothes and fun items, wear sunscreen and drink lots ... read more
20140101_214718
20140105_204551
20140101_222732

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don November 15th 2013

Wczoraj odbyliśmy 8 godzinną wycieczkę po okolicznych atrakcjach, będących żelaznym punktem programu oferowanego przez każde biuro podróży na Ko Phi Phi. Nauczeni doświadczeniem, dzień wcześniej, zanim kupiliśmy wyprawę, obeszliśmy parę biur podróży na głównej promenadzie sprawdzając jaką cenę są nam w stanie zaoferować za identyczną wycieczkę różni pośrednicy. Różnice były aż o 200 Baht, aż ponieważ to 20 zł to tutaj dość duża suma. Zadowoleni, że wydaliśmy mniej choć mogliśmy więcej zerwaliśmy się, jak zwykle, o 7 rano. Po niezłym śniadaniu, wliczonym w cenę bungalowu, wyruszyliśmy do centrum aby zameldować się na przystani. Tutaj okazało się, że przewoźnik zapewnił nam... kolejne śniadanie. Basia odmówiła, ja skorzystałem :). Towarzysząca nam podczas posiłku głośno zachowująca się grupa rodaków zacz... read more
Wapienne widokówki
Ko Phi Phi Leh cd.
Któraś tam z zatoczek w trakci wycieczki.

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don November 12th 2013

Czy raj na ziemi istnieje? Jeśli tak to nie jest nim Ko Phi Phi... lecz wyspie jest do niego bardzo blisko :). Z pewnością nasuwają się analogie do Tiomanu, na którym byliśmy w zeszłym roku ale tutaj plaże i ich okolica są o niebo czystsze i widać, że są tu po prostu osoby, którym leży na sercu dobro wyspy i jej wygląd. Po, jak zwykle, wczesnej pobudce (tym razem musieliśmy wstać tylko o 7.00) wyruszyliśmy na przystań piechotą, tak aby zdążyć na pierwszy możliwy prom. Pan w hotelu zapewniał, że droga pieszo zajmie nam jakieś 10-15 minut. Niestety. Po 5 minutach marszu włączyłem GPS i niezawodna Google Maps stwierdziła, że pieszo to może mamy szanse dotrzeć tam za 38 minut. Prom miał odpływać za minut 40. W tym samym momencie niczym anioł z nieba podjechał do ... read more
Do wyboru do koloru.
Ufff można usiąść i podelektować się otoczeniem...
...oraz coś  wypić. To nasze nowe uzależnienie czyli shake z arbuza.

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don November 3rd 2013

I was mistaken - grossly it seems. I thought I had arrive in paradise when I reached Phi Phi - surrounded by more jagged karsts, fine white sand, colourful boats lined the bay - paradise no? No. I had met Ollie, a German guy on the boat over and we ended up bonding over a love of animals and laughing over language difficulties. He had a girlfriend and I had my instincts so we ended up sharing a room for the night. Only 200 Baht each and we went to bed with the sound of vomiting next door thrown in for free - oh yeah. We both had similar desires - to find our own slice of paradise and both of us, it turns out didn't want to find it at the bottom of a 'bucket' ... read more
Phi Phi beach
Boxing time
leaving

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don September 27th 2013

Saludotes varios, family... Los días van pasando poco a poco, y nosotros vamos quemando y recuperando fuerzas como podemos. En estas cuatro jornadas nos ha cambiado el chip totalmente. El entorno camboyano del que veníamos se ha transformado de forma radical... diría que para bien, pero... no, ni muchísimo menos!! Ni para bien ni para mal... simplemente, todo lo que nos rodea es distinto de lo de hace unas horas. De hecho, yo prefiero las calles contaminadas y malolientes de Phom Penh que a las playas llenas de recién casados con olor a protector solar, prometiéndose fidelidad eterna mientras por el hueco de las gafas de sol babean viendo culos escandinavos y pectorales italianos. Lo prefiero con los ojos vendados!!!!! Pero bueno, eso sólo son mis preferencias viajeras... En medio día, pillando dos vuelos internos dejamos ... read more
Excursion 4 islas
Phranang cave
Railay

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don September 15th 2013

Blog - Ko phi phi After some very tranquil and relaxing days on koh lanta we headed off to koh phi phi , the word Koh in Thai basically means island so any place with a koh, were on a beach. Now koh phi phi is a pretty small island so small there are no cars and at points you can pretty much walk the width of it in about 10 mins and that's including having a brows in the stalls along the way. We arrived by boat in to the small port and headed off to our guesthouse which was located up a very very steep hill but the views of the ocean made up for it once we caught are breath. Koh phi phi might be small but it packs a lot in its ... read more
Our hut in koh phi phi
old town buildings
blue sea

Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don August 6th 2013

Today I booked a trip on a long boat to do some snorkelling and explore a little of the surrounding islands. The long tail boat carried about fifteen people, ten of which I think had just left sixth form. They all came equipped with large handbags, mobile phones and mirrors which you obviously need when on a boat and going snorkelling!! On leaving the main island of Phi Phi Don we headed towards Phi phi Le which is pretty much uninhabited, the First stop was Maya Bay which is where "The Beach" was filmed, very pretty but absolutely packed with boats and people, not my cup of tea at all. however the scenery is quite stunning the limestone carsts rise from the sea almost vertically, very similar to Halong Bay but on a smaller scale. The ... read more

When I woke up this morning it was pouring with rain, so I thought I will just lie here until it stops!! However it didn't stop and I was getting quite hungry so put on my plastic coat and took the plunge so to speak. The place I am staying is on the side of a hill with forty steps up to my room, the first six steps I managed easily, the remaining thirty four were like a waterfall, but I was hungry so continued on driven by an empty stomach. The next part of the walk was like wading through s stream, I lost both sandals so decided not to bother and just went barefoot it was a lot easier. A little further down the path slopes downhill, the stream became faster flowing and deeper ... read more

Tot: 0.289s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 78; dbt: 0.1126s; 78; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.4mb