Blogs from Sumatra, Indonesia, Asia - page 42

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba April 20th 2008

Viimeista paivaa vietellaan Lake Toballa, silla huomenaamuna matka jatkuu kohti Medania. Viitisen tuntia pitaisi vierahtaa bussimatkassa ja yoksi jaadaan Medaniin. Tiistaina on lennot Medanista Penangiin neljan aikaan ja yritetaan saada viela samaksi paivaksi bussi Penangista eteenpain. Aiemmista suunnitelmista poiketen emme lahdekaan lanteen vaan etelaan Pulau Pangkorille, joka on suunnilleen puolessa valissa Penangia ja Kuala Lumpuria. Muutama paiva ehditaan olemaan Pulau Pangkorilla, ennen kuin lennetaan nailla nakymin Kuala Lumpurista Balille. Kuvia ei ole rapsitty, joten pannaan Juhon jarkkarilla otettuja kuvia laivareissusta, jos sekaan nyt onnistuu. Palailkaamme asiaan... Hei... Eipa nayta sekaan onnistuvan joten jatetaanpa ensikertaan... Hei...... read more
Paikallinen bandi

Asia » Indonesia » Sumatra April 20th 2008

Day 18 and I'm wrapping up my last day in Indonesia. We are on a small Island called Bintam off the coast of Sumatra, Indonesia. This has been a truly magical adventure always surrounded by nice warm people. Having completed a Scuba Diving course in Pulau Weh and traversing the underwater world, I await our ferrie to Malaysia--about a two hour boat ride and then from Singapore catching an overnight train to get to Thailand, where we'll catch another boat to Ko Tao. Ko Tao is small island near Ko Samui but not as touristie with great diving! Stay tuned more to update time to catch a boat now!... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba April 18th 2008

No onpahan taas viikko vierahtanyt viime kirjotteluista. Ja yllari pyllari ollaan edelleen Lake Toballa. Paivat ovat vierineet taasen eteenpain maatessa ja istuskellessa. Viime kuulumisten jalkeen on taas sadellut lisaa suomalaisia Lake Toballe, ja eilen otettiinkin veneretki jarvelle kymmenen suomalaisen voimin. Yksi suomalainen muutti meidan guest houseen ja kaksi suomalaista viereiseen. Eli nyt meita asuu seitseman suomalaista samalla pihalla. Naytimme yksi paiva guest housemme pitajalle Riolle Madventuresin Lake Toba-jakson, jotta han ymmartaisi ehka miksi taalla on nain paljon suomalaisia. Vajaa viikko sitten iski pahanlaatuinen vatsatauti Susulle ja kolme paivaa myohemmin meikalaiselle. Eilen oli viela pienta vaantoa vatsan pohjassa, mutta nyt nayttaa jo paremmalta. Tassa muutaman viime paivan aikana on saatu jotain aikaankin. Toissapaivana suomalaiset kaverit tilasi aamiaiseks... read more
Aleksi, Susu ja Pekka Tuktukin sateen jalkeisella kadulla
Monkey Barin nayttava promootio
Aija

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba April 9th 2008

Eipa ole edelleenkaan tapahtunut suurempia. Tanaan tavattiin uusi suomalainen kaveri, joka asuu Christina Guest Housessa kilometrin paassa meista, ainoana vieraana. Tanaan lahdettiin aamulla botskilla Parapatiin nostamaan rahaa, silla saarella ei ole yhtaan automaattia. Tultiin takaisin ja istuttiin naapuriravintolassa juoden jaateeta ja pelaten korttia. Seitsemalta Rio jarjestaa kala barbaquen, johon osallistuu meikalainen, Susu, Pekka, Aleksi, uusi tuttavuus Oskari ja uusi asukas meidan guest housessa. Joten sita odotellessa. Illaksi on tilattu Tuakit, eli Jungle Juicet, eli palmuviinit ja tarkoituksena on tehda jalleen uusia tuttavuuksia. Joten palailkaamme asiaan myohemmalla... hei.. ... read more
Merlynin ravintola
Aleksi
Pekka

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba April 8th 2008

Eipa ole tullut taas vahaan aikaan kirjoiteltua. Johtuen tietysti siita, etta se olisi vienyt kallista aikaa makaamiselta ja lepaamiselta. Nettiyhteydetkaan ei ole Lake Toballa suurenmoisen hyvat, eika tietokoneita voi kayttaa sateen aikana ukkosrikin takia. Viitisen tai kuutisen paivaa ollaan nyt oltu paikanpaalla, ja aika on tuntunut muutamalta paivalta. Lake Toba on osoittautunut ehka hienoimmaksi paikaksi missa meikalainen on ollut. Surullista vaan todeta, etta turisteja ei edelleenkaan ole. Koko batak-heimo elaa turismilla, joten ei hyvalta nayta. Turistipuuttesta johtuen elaminen on halpaa. Asumisesta maksetaan noin 3e/paiva, aamiaisesta noin 1e ja paivallisesta (esim. porsaanleike, ranulit ja salaatti) noin 1,5e. Ainoat asiat, joista joutuu maksamaan vahan enemman on kalja (n.1,5e/0,65l) ja moponvuokraus (n.5e/pv). Paivat ovat siis kuluneet enimmakseen maatessa, levatessa ... read more
Kalastaja ja botski jolla tultiin
Jarvi
Tie

Asia » Indonesia » Sumatra » Medan April 6th 2008

jaaap indonesien hat mich wieder. medan - nordsumatra um genau zu sein * oeffentliche muellverbrennung auf den strassen * ein "hello mister" aus jeder richtung * ueberfuellte,ungefederte minibusse,die harakiriartig durch die stadt manoevrieren mir kamen fast traene vor lauter ruehrung meinen fuss wieder in dieses land setzen zu duerfen. - wirklich - vielleicht so'ne art morbider nostalgie... vor allem versteh ich auch die menschen hier wieder - was in thailand groesstenteils unmoeglich war. hier, wie ueberall wenn ichs mir genau ueberlege, werd ich mir erstmal den bauch ordentlich vollschlagen, dann mich um mein neues laptop kuemmern, welches ich mir hier kaufen werde. und dann ... gehts erstmal wieder ans meer - pulau weh ..... FREU .... aber ohne meine freundin. nicht weil wir uns getrennt haben, sondern da wo ich hin will wird die scharia ( ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba April 4th 2008

Jaahas. Niin sita ollaan muutamien mutkien kautta saavuttu, ah niin hienolle, Lake Toballe. Keskiviikkona lahdettiin Penangin saarelta veneella kohti Medania. Viiden tunnin laivamatka meni leppoisasti, silla laiva oli aika tyhja joten neljan penkin riville pystyi menemaan hyvalla omatunnolla pitkakseen ja ottaa unet. Uni maittoikin mainiosti aina siihen asti kun laivan telkkareista alkoi pauhaa Hulk, jonka aanitehosteet olivat suhteellisen helvetin kovalla. Joka tapauksessa paastiin perille parinkymmenen kilometrin paahan Medanista. Rannassa alkoi taas epailykset nousta kun emme saaneet ottaa rinkkoja heti mukaan vaan ensin piti menna ottamaan leimat passiin ja hoitaa viisumit kuntoon. Rajalla yllatyimme kun viisumit maksoivat 25$/jatka. Eihan meilla dollareita oltu, mutta saatiin kerattya juuri ja juuri rahat kokoon Malesian ringiteista ja Indonesian rupioista. Rajaselvittelyt meni m... read more
Kanaa ja nuudelia tilattiin Medanissa. Tollaset tuli.
Tuktuk-kuskimme Andy
Meidan hotelli Medanissa

Asia » Indonesia » Sumatra » Medan March 10th 2008

Just arrived in medan, my last stop in indonesia. A few travelers said this place sucked, and i agree its not the greatest place, but its no worse than bandung, actually its a bit nicer. Its another very muslim town, so they have the noisy PA around the whole city, so they can chant their muslim chants for everyone to hear. I for one, am looking forward to the 430am wakeup call...as there is a giant moske (sp?) right next to my hotel, with the loudspeaker facing right towards me. I take my ferry to malaysia, and get to see georgetown for just one night and half a day :( Crystal joins me on thursday! Time will go faster with her....which is great. the sooner i see my lady the better. cheers Ty... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba March 9th 2008

So, my only regret about my travels so far, is spending too much time in bali, and not enough time in northern sumatra. the people are fantastic. the nicest people in the world, that i have met so far. I am at a lake, well, on an island in the middle of the lake, staying at a very laid back guesthouse/bungalow set up called raggae guesthouse. met some cool american people, and we are havin lots of fun. We even found german goulash here, it was so good. Tomorro, i am off to Medan. I am dissapointed, because i wanted to go to Medan in the morning, and take the ferry over to Penang, Melaysia, all in the same day...but unfortunatly there is only one ferry there, and it leaves early...so i have to spend the ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra March 5th 2008

Iratin luona pysahdyttiin lounaalle matkalla Padangiin ja lentokentalle. Vuoden takaisen maanjaristyksen jaljet nakyivat viela.... read more
March 2007 Earthquake Damaged the Building
Small and Big Powers

Tot: 0.152s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 79; dbt: 0.1034s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb