Dag 4 – dinsdag 05 sept '17 – Bastia (Corsica)

France's flag
Europe » France » Corsica » Bastia
September 5th 2017
Published: September 5th 2017

Van Pisa naar Bastia

Ferry haven Livorno (I)Ferry haven Livorno (I)Ferry haven Livorno (I)

Early in the morning
Dag 4 – dinsdag 05 sept '17 – Bastia (Corsica)

Vandaag, midden in de nacht, om 05.00u moeten opstaan. Om 05.45 ten laatste vertrek naar de ferry haven van Livorno voor inscheping 2uur voor vertrek.

Na 4uur varen rijden we er af in Bastia. Tijd genoeg voor een ontbijt en de nodige Italiaanse koffies om wakker te blijven.

We staan hier 4 dagen op een lagune in een dennenbos. Met zeestrand. Langs de andere kant 'les etangs' waar oesters gekweekt worden. Dat belooft voor de volgende dagen.

Het faits divers van de dag is dat ik mij bij het installeren van de MH op een mooie plaats in de zanderige bodem muurvast rijd. Hoe meer pogingen hoe dieper de putten. Mijn legerschopje van de stock americain en speciale gripmatten van collega nr 2 met de Laica brachten uiteindelijk soelaas. Dit na veel zweten, sakkeren en ambetante vliegen wegslaan.

Drie uur later stuurde de campingreceptie ons een Caterpillar tractor die dan onverrichter zake zo terug kon. Ik was ondertussen al bekomen van de inspanningen.

Bastia in zichtBastia in zicht
Bastia in zicht

na 4 uur varen
Bastia in de verteBastia in de verte
Bastia in de verte

Strand van de Lagune
Zandputten na onze passageZandputten na onze passage
Zandputten na onze passage

Voor alle graafwerken, één adres.....

6th September 2017
Zandputten na onze passage

'T is proper

Tot: 0.455s; Tpl: 0.019s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.1243s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb